رهبر حزب کارگر انگلیس: سخنان جانسون بزرگ‌ترین تهدید برای آینده کشور است

رهبر حزب کارگر انگلیس در انتقاد از نخست وزیر این کشور گفت، اظهارات وی درباره اسکاتلند بزرگترین تهدید برای آینده این کشور است.

به گزارش مشرق، «کِر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس، روز چهارشنبه «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور را بزرگترین تهدید برای آینده آن دانست.

به نوشته روزنامه «گاردین»، استارمر در جلسه پارلمان درخصوص اظهارات جانسون در نشستی با هم‌حزبی‌هایش توضیح خواست و پرسید: «چرا نخست‌وزیر تفویض اختیارات بیشتر به پارلمان اسکاتلند را فاجعه توصیف کرده است؟».

جانسون بدون پاسخ مستقیم به این سوال گفت مسیری که حزب ملی اسکاتلند برای تجزیه بریتانیا در پیش گرفته است بدون شک فاجعه است.

استارمر در واکنش به اظهارات جانسون پاسخ داد: «بزرگترین تهدید برای آینده بریتانیا زمانی است که نخست وزیر [جانسون] در این باره صبحت می‌کند».

بیشتر بخوانید

لندن: انگلیس می‌تواند بدون توافق تجاری با اروپا هم خوب زندگی کند

رهبر حزب کارگر افزود: «زمانی که نخست‌وزیر (در آستانه انتخابات) گفت می‌خواهد کنترل کشور را پس بگیرد کسی فکر نمی‌کرد منظورش پس گرفتن کنترل از مردم اسکاتلند است. اما اظهارات نخست وزیر روشت است. او گفت تفویض اختیار برای مرزهای شمالی یک فاجعه است».

استارمر در ادامه افزود: «این یک اتفاق مجزا نیست. چه درخصوص لایحه بازارهای داخلی یا پاسخ به شیوع ویروس کرونا، نخست وزیر به طور جدی در حال تضعیف بنیان بریتانیا است».

در حال حاضر بریتانیا در میان کشورهای اروپایی، بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را دارد.

از سوی دیگر، اقدامات دولت جانسون برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، آینده اقتصادی و روابط این کشور با شرکای اروپایی را به خطر انداخته است.

جانسون پیش از این نیز در واکنش به افزایش زمزمه‌های جدایی اسکاتلند از بریتانیا گفته بود، اگر پیوندهایی که چهار ملت تشکیل دهنده بریتانیا را در کنار هم قرار داده است بشکنند، ضعیف‌تر خواهیم شد.

با این حال، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و ناهماهنگی و تفاوت در روش‌های بخش‌های مختلف بریتانیا شامل ایرلند شمالی، ولز، انگلیس و اسکاتلند در مبارزه با ویروس کرونا، موجب افزایش تمایل نواحی مختلف برای دستیابی به استقلال شده است.

چندی پیش نتایج نظرسنجی مشترک دو مؤسسه «ایپسوس» و «MORI» نشان داد  ۵۸ درصد از مردم اسکاتلند خواستار جدایی از بریتانیا هستند که در نوع خود رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پ IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 0
    با این شرایطی که تو امریکا بوجود اومده فقط حزب کارگر میتونه باعث نجات بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس