رژه نظامی در کره شمالی با حضور اون

وزیر دفاع اسبق آمریکا نسبت به استفاده از گزینه دیپلماتیک برای خلع سلاح اتمی کره شمالی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع اسبق آمریکا روز چهارشنبه بر امکان خلع سلاح اتمی کره شمالی از طریق دیپلماتیک تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» «ویلیام پری» وزیر دفاع اسبق آمریکا با ذکر امکان بکارگیری راه حل دیپلماتیک در خلع سلاح اتمی کره شمالی گفت، البته مواردی تغییر کرده ‌اند و قابلیت‌های اتمی کره شمالی نیز پیشرفت کرده، اما راه حل دیپلماتیک برای حل این موضع هنوز مثمرثمر است.

ویلیام پری عهده دار سمت وزیر دفاع آمریکا در دوران ریاست جمهوری «بیل کلینتون» از سال ۹۴ تا ۹۷ میلادی بود  و در آن برهه پروسه سه مرحله‌ای خلع سلاح اتمی کره شمالی را عرضه کرد.

رئیس کره شمالی و «دونالد  ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا  تاکنون سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند تا در ازای خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، تحریم‌ها علیه کره شمالی لغو شوند اما این دیدارها هیچ نتیجه‌ای نداشته‌اند.

ترامپ وعده داده در صورت انتخاب مجددش به سرعت با کره شمالی به توافق برسد. این در حالی است که «کیم یو جونگ» خواهر رئیس  کره شمالی  گفته است، چهارمین دیدار میان کیم و ترامپ «غیرضروری» و «بی‌فایده» است. از طرفی «برایان مک‌کئون» مشاور امور خارجه «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته، او در صورت دستیابی به پیروزی آمادگی دارد با کیم دیدار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    5 0
    چرا هیچکس درباره خلع سلاح رژیم کثافت آمریکا صحبت نمی کنه؟ کره شمالی تا حالا آزارش به هیچ کشوری نرسیده و سلاح را برای دفاع از خودش می خواد. اما رژیم سفاک و خونخوار آمریکا درست برعکسه.یعنی کشوری در دنیا نیست که رژیم جلاد آمریکا به اونجا حمله نکرده باشه و خون مردم اونجارو نریخته باشه (مستقیم یا غیرمستقیم و با جنگ نیابتی). آمریکا حتی صلاحیت داشتن سلاح متعارف و غیراتمی رو هم نداره.چون پلیس وحشی آمریکا با همین سلاح سبک با بیشرفی و پررویی جلوی دوربین ها رنگین پوستان رو سلاخی می کنه. #رژیم کثافت آمریکارو خلع سلاح کنید.
  • DE ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    5 0
    وزیر دفاع اسبق آمریکا نسبت به استفاده از گزینه دیپلماتیک برای خلع سلاح اتمی کره شمالی تاکید کرد. // قابل توجه اصلاح طلبان کره شمالی . از همین الان خودتان را برای بتن ریزی آماده کنید واصلاح طلبان ایران استاد این کار هستند شما را راهنمایی میکنند. همگی میتونید بعد گرین کارت بگیرین برید امریکا کره شمالی را بفروشید به امریکا شیتیل آنرا بگیرید
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    4 0
    کامنت اول بسیار خوب چهره‌ای خشن ظالم آمریکا را بیان کرده چرا هیچ کشوری از خلع سلاح اتمی وموشکی آمریکای جنایت پیشه دم نمیزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس