کد خبر 1105958
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
فرار ترامپ از کاخ سفید

یک مقام سابق کره شمالی گفت، گمان نمی‌کند تا قبل از انتخابات آمریکا دیداری بین رهبران دو کشور صورت گیرد زیرا رئیس‌جمهور آمریکا شروط روشنی برای توافق با پیونگ‌یانگ تعیین نکرده است.

به گزارش مشرق، «تائه یونگ هو» معاون سفیر سابق کره شمالی در انگلیس گفت، باور ندارد تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری امسال در آمریکا دیداری بین رهبران دو کشور انجام شود.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: اگر در انتخابات پیروز شوم ظرف ۴ هفته با ایران توافق می‌کنیم

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این مقام سابق کره شمالی که در حال حاضر نماینده پارلمان در کره جنوبی است گفت:‌ «فکر نمی‌کنم نشست موسوم به غافلگیری اکتبر یا هر نشست دیگری بین آمریکا و کره شمالی محتمل باشد».

وی در ادامه به سخنان «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اشاره کرد که ماه گذشته گفته بود، چهارمین دیدار میان کیم و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا «غیرضروری» و «بی‌فایده» است.

تائه یونگ هو در این باره گفت: «با اینکه رئیس جمهور ترامپ هفته گذشته گفت که اگر مجدداً انتخاب شود فوراً با کره شمالی به توافق می‌رسد، رئیس‌جمهور ترامپ شروط مشخصی را برای توافق بیان نکرده است».

وی افزود: «پس کره شمالی ممکن است سخنان هفته گذشته ترامپ را به‌عنوان راهبرد انتخاباتی برای جلوگیری از مداخله کیم جونگ در انتخابات [آمریکا] از طریق تحریکات نظامی در نظر بگیرد».

این دیپلمات کره‌ای همچنین احتمال انجام تحریکات راهبردی از سوی کره شمالی نظیر آزمایش موشک اتمی یا بالستیک را اندک توصیف کرد.

وی در ادامه گفت: «کیم جونگ اون به خوبی درک می‌کند که انتخاب مجدد رئیس‌جمهور ترامپ بهترین شانس برای رسیدن به توافقی است که به سود کره شمالی باشد».

تائه یونگ هو افزود: «فکر نمی‌کنم کیم جونگ اون تحریکاتی انجام دهد که به شانس پیروزی ترامپ لطمه وارد کند. کیم جونگ اون همچنان باور دارد که اگر رئیس‌جمهور ترامپ مجدداً انتخاب شود، قطعاً این احتمال وجود خواهد داشت که توافق در زمینه خلع سلاح اتمی با پیشرفت روبه‌رو شود و  ارزش تلاش در این خصوص را دارد».

کیم و ترامپ تا کنون سه بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند تا در ازای خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، تحریم‌ها علیه کره شمالی لغو شوند اما این دیدارها هیچ نتیجه‌ای نداشته‌اند.

پیش‌تر «مون چونگ دو» مشاور ویژه رئیس‌جمهور کره جنوبی در امور دیپلماتیک و امنیتی نیز گفته بود: «در این‌که "غافلگیری اکتبر" در کار باشد شک دارم، نه فقط به‌خاطر زمان بندی تنگاتنگی که در آستانه انتخابات آمریکا وجود دارد، بلکه از این نظر که ترامپ چیزی برای ارائه دادن به کره شمالی ندارد».

ببینید:

فیلم/ ترامپ: ایران نمی‌خواهد رئیس‌جمهور شوم

ترامپ اخیراً مدعی شده است: « ایران دوست دارد من رئیس‌جمهور نشوم. این را اعلام کنم، اگر من برنده شوم-و زمانی که این اتفاق بیفتد- خیلی سریع با ایران به توافق می‌رسیم. با کره شمالی خیلی سریع به توافق می‌رسیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    ترامپ اصلا نمیخواد موضوعی رو با کرهٔ شمالی و ایران حل کنه، فقط دنبال چند تا عکس برای انتخاباته که بگه ایران و کره رو رام ککردم، خرش که از پل گذشت دوباره شروع میکنه به عر عر کردن و جفتک انداختن؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس