عربستان| استقراض بزرگ «آرامکو» برای پرداخت بدهی به سهام‌داران

با افت قیمت‌ نفت و شیوع کرونا که به کاهش ۴۵ درصدی سود آرامکو در سه ماه سوم منتهی شد، این شرکت سعودی قصد دارد برای اولین بار به بازارهای اوراق قرضه مراجعه کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری خلیج‌آنلاین، شرکت «آرامکو» سعودی دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که قصد دارد برای پرداخت ۷۵ میلیارد دلار سود سهامی که قرار بود به سهام‌داران خود بدهد به بازارهای اوراق قرضه رجوع کند.

بیشتر بخوانید:

تقلای عربستان برای نجات آرامکو

شرکت آرامکو بانک‌هایی شامل « گلدمن ساکس»، «سیتی گروپ،»، «اچ اس بی سی هولدینگز»، «جی پی مورگان اند » ، «مورگان استنلی» و« ان سی بی کپیتال » را برای فروش اوراق قرضه استخدام کرده است.

بر اساس این گزارش، آرامکو از فروش اوراق قرضه در سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار تهیه کرد.

با کاهش قیمت نفت و پیامدهای شیوع ویروس کرونا که به کاهش ۴۵ درصدی سود آرامکو در سه ماهه سوم منتهی شد، این شرکت به استقراض بیشتری نیاز پیدا کرده تا بتواند سود سهامی که به سهامدارانش از جمله دولت عربستان وعده داده، پرداخت کند.

کاهش هزینه‌های آرامکو و فروش برخی دارایی‌های این شرکت به منظور جمع آوری پول نقد تاثیر چندانی در کاهش بدهی‌های آن نداشت.

این شرکت سعودی در ژوئیه گذشته ۱۰ میلیارد دلار وام گرفته تا از این طریق بتواند بحران مالی خود را جبران کند؛ چراکه گردش مالی آن در ۹ ماهه اول سال ۳۳.۵ میلیارد دلار بوده که کمتر از مبلغ سود سهام این دوره است.

منابع مربوطه گزارش دادند که مراجعه به بازارهای اوراق قرضه دومین پیشنهاد آرامکو است ، زیرا این شرکت سعودی قبلاً برای اولین بار در دسامبر گذشته اوراق قرضه داخلی را با ارزش ۲۹.۴ میلیارد دلار در ازای فروش ۱.۷ درصد سهام خود ارائه داده بود ، اما در سطح بین‌المللی برای اولین بار است که دست به این کار می‌زند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    0 0
    از تاثیر موشک هایی که نوش جان کردند نگذرید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس