کد خبر 1145047
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
ناجوانمردیِ جانوسیار و ماهیار - کراپ‌شده

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به مطلب یکی از روزنامه های مدعی اصلاحات نوشت: ایرانیان ترک تابعیت کرده، دیگر ایرانی نیستند!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان  «ناجوانمردیِ جانوسیار و ماهیار»، نوشت: «جانوسیار» و «ماهیار» دو تن از سرداران هخامنشی هستند که وقتی اسکندر مقدونی قصد حمله به ایران را داشت -۴ قرن پیش از میلاد- به کشور خود خیانت کردند و درپی خیانت آنها، سپاه ایران به سرکردگی داریوش سوم (دارا) به سختی شکست خورد.

قاآنی حکیم بلند آوازه ایرانی، ماجرای خیانت جانوسیار و ماهیار را در قصیده‌ای آورده است و از جمله، می‌گوید:

رسم عاشق نیست با یک دل دو دلبر داشتن
یا ز جانان یا ز جان باید که دل برداشتن

ناجوانمردی است چون جانوسیار و ماهیار
یار دارا  بودن و دل با سکندر داشتن

اسکندر بعد از پیروزی بر سپاه ایران هر دو سردار خیانتکار هخامنشی را به دار آویخت زیرا به زیرکی می‌دانست وقتی سرداری به کشور خود خیانت می‌کند، نمی‌تواند مورد اعتماد باشد. و الحق که چنین بود و هست.

دیروز یکی از روزنامه‌های مدعی اصلاحات با ذوق‌زدگی از حضور پنچ آمریکایی ایرانی‌تبار در تیم انتقالی جو بایدن خبر داد! و از آنها با عنوان افرادی یاد کرد که «می‌توانند پتانسیل نهفته‌ای برای کاستن از بار دشمنی میان ایران و آمریکا باشند»! و نوشت؛ «شاید آنها نقش تأثیرگذاری در تعیین افراد کابینه نداشته باشند یا در تعیین نقشه راه سیاست خارجی؛ اما ایرانیانی هستند از ظرفیت یک ملت و یک تمدن که سر جنگ ندارد اما زیر بار زور نمی‌روند. ظرفیتی که اگر ایرانیان مقیم کشورهای دیگر را هم پیش‌تر درمی‌یافتیم اکنون یک پتانسیل فوق‌العاده بودند»!

در این خصوص اشاره‌ای کوتاه به چند نکته ضروری به نظر می‌رسد.

۱- این روزنامه هم مانند بسیاری دیگر از مدعیان اصلاحات، هنوز تصور می‌کند -یا تظاهر می‌کند- که کینه‌توزی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم این مرز و بوم در برخی از سوء‌تفاهم‌ها! ریشه دارد! و حال آنکه این درگیری که از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج ایران از دست‌نشاندگی آمریکا آغاز شده و هر روز هم بر ابعاد و دامنه آن افزوده شده است به ماهیت طرفین درگیر باز می‌گردد.

مادام که ما بر استقلال و مقابله با زورگویی آمریکا تاکید داریم و آمریکا بر خوی استکباری و غارتگرانه خود تاکید می‌ورزد، این درگیری وجود دارد.

پایان این درگیری فقط هنگامی خواهد بود که ما سرسپردگی به آمریکا را بپذیریم و یا آمریکا از خوی استکباری خود دست بکشد.

این نکته‌ای است که مقامات آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نیز بارها بر آن تاکید ورزیده‌اند و بسیار تعجب‌آور است که برخی از مدعیان اصلاحات در پوشش آشتی با آمریکا، برای ایران و ایرانی نسخه سرسپردگی و ذلت می‌پیچند!.

۲- برخلاف آنچه این روزنامه ادعا کرده است، ایرانیان ترک تابعیت کرده، دیگر ایرانی نیستند! آنها بین آمریکا و ایران، تابعیت آمریکا را ترجیح داده‌اند و هنگام ترک تابعیت سوگند یاد کرده‌اند که حتی اگر میان ایران و آمریکا جنگ و درگیری رخ دهد، به عنوان یک سرباز در اختیار ارتش آمریکا خواهند بود.

سیار بعید است که آقایان از مفاد سوگندنامه و شرایط پذیرش تابعیت آمریکا اطلاع نداشته باشند! از این روی، پیشنهاد آنان غیر از تیز کردن شمشیر دشمن علیه مردم وطنشان هیچ معنا و مفهوم دیگری ندارد و نمی‌تواند داشته باشد!

۳- باید از مدعیان اصلاحات پرسید، شما که در ایران هستید و ترک تابعیت نکرده‌اید -غیر از برخی از آنها- در تقابل کشورتان با زورگویی‌ها و خونریزی‌های آمریکا و متحدانش کدام گام مثبت و یا اقدام و موضع را به نفع وطن خود داشته‌اید که از ترک تابعیت‌کرده‌ها می‌توان انتظار داشت؟! کسانی که حتی مانند جانوسیار و ماهیار به همراهی«دارا» تظاهر هم نمی‌کنند بلکه آشکارا، دل با سکندر دارند!

۴- و بالاخره، برفرض که این چند آمریکایی ایرانی‌تبار رگه‌هایی از علاقه به وطن را در دل داشته باشند، آیا درخواست واسطه‌گری از آنها، همان دیپلماسی التماسی و ذلت‌بار نیست؟! چرا به جای تلاش و خلاقیت و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های داخلی -بخوانید پیروی از مکتب سلیمانی- به دشمن التماس می‌کنید؟! آنهم دشمنی مثل آمریکا که به اذعان همه صاحبنظران -مخصوصاً مقامات نقش‌آفرین آمریکایی- روی قوس سقوط افتاده و اضمحلال پر شتاب را تجربه می‌کند؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    5 4
    آمریکا بدون کدخداپرستان هیچ غلطی نمیتونه بکونه /// فلاکت امروز هم شاهکار همین کدخداپرستان زبان دنیا بلد پر ادعاست
  • رضا IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    59 14
    خدا پدر آقای حسین شریعتمداری را رحمت کند.
    • سید IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      8 6
      طرفه آن که اصلاح طلبان تهوع آور چنان از آمریکایی ها محسنه می گویند و از انقلابیون داخلی مذمت که گویی با یانکی ها راحت تر هستند تا با هم وطنان انقلابی و یا یانکی ها را از انقلابیون خودمان دلسوزتر و مفیدتر برای کشور می دانند!
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    47 13
    حسین آقا درود برشما ،عالی گفتی
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      9 4
      حاج حسین لطفا خودتان را به زحمت نیندازید. این خائنین بیشرف اگر می خواستند بفهمند تا حالا فهمیده بودند.
  • Mjp IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    10 8
    درودبه مردانقلابی وباوجدان واقعاشیری ک. خوردی پاک وحلال بوده. درودبرشرفت.. یتارموی آقای شریعتمداری شرف داره به تمام دارودسته ی اصلاحات ویمشت خودخیس کرده وخودفروش غرب گدا..
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    9 15
    درود بر سردار اهل قلم حسین شریعتمداری
  • رضا IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    1 7
    تلاش و خلاقيتى كه برادر شريعتمدار ، سردار قلم ازش دم ميزنه خودش طابق النعل بالنعل و مو به مو در كيهان اجراش كرده ، جايگاه بين المللى و تيراژ روزنامه رو ببينيد !
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      3 8
      اتفاقا بیشترین تمرکز چه در داخل وچه در خارج از طرف خیلی ازمسئولان حتی اونایی که بامواضع کیهان وشخص آقای حاج حسین شریعتمداری عزیزمشکل دارندنیز روی اخبار وخروجی روزنامه وزین کیهانه ! تو برو دوغتو بنوش کوچولو!
  • DE ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    9 9
    حرفهای اقای شریعتمداری کاملا درست است ، هنگام ترک تابعیت باید سوگند وفاداری به کشور تابعیت دهنده خورد و هنگام جنگ بعنوان سرباز باید خدمت کرد .. ترک تابعیت ایران یعنی دیگر ایرانی نیستی! ..
  • دیده بان IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    6 4
    احسنت،ماشاالله،مثل همیشه عالی وپرمغزوکوبنده!
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    2 4
    جناب آقای شریعتمداری در جبهه جنگ نرم همان قاسم سلیمانی در جبهه جنگ سخت هستند اما تک و تنها. متاسفانه مدعیان اصلاحات برنامه ریزی رسانه ای خوبی دارند و البته از حمایت رسانه ای دشمنانی مثل بی بی سی و اتاقهای فکر خارجی هم برخوردار هستند. در مقابل نیروهای وفادار به کشور و نظام در بحث رسانه خیلی ضعیف عمل می کنند.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    7 7
    اخه امریکا سقوط کنه تاریخ مصرف غربزده های ایران هم تمام میشه. سقوط امریکا ینی سقوط اینها
  • US ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    5 7
    بازهم مطالب خسته کننده!
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      0 2
      برای مخاطبانی چون تو این مطالب کیهان همونه که میگی،شما برو کیهان بچه بخون!
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      1 0
      توبروکیهان بچه هابخون!
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      2 2
      عزیزم مجبور نیستی مطلب خسته کننده بخوانی کمی آب سرد حالت جا میاره از خواندن روزنامه های زنجیره ای متنبه می شویم ولی خسته نه به حاج حسین خدا قوت می گوییم
  • عبا دالله IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    1 2
    اقای شریعت مداری هر ایرانی در هر کجا مقام عالی داشته باشه مایه افتخار ایرانه این بجه ها هیچ خیانتی به کشور خود نکرده اند بلکه در انجا به دنیا امده اند بزرگ شده با هوش ایرانی خود به مقامی رسیده اند بس کن اقا به همه انگ خیانت نزن دینت کجا رفت بس کن مرگ بر امریکا
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    2 1
    گرگ درلباس میش قضیه‌ای ایرانی تبارها ی آمریکاست ((((((((((خطر آنها از خود آمریکایا بیشتر است )))))))))
  • علی اکبر نظری IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    1 0
    جریان فاسد و واداده و خودفروخته اصلاحات چی که # مهر خیانت سرمایه صهیونیستها بودن را بر جبین دارد کارش دیگر از این حرفها گذشته است ، این جماعت لیبرال مسلک مترصد فرصتی هستند که به ثمن بخس در ازای نیل به مطامع پست و نامشروع خویش ، حرث ونسل ملت را به حراج بگذارند و از دوم خرداد 76 شاهد تقلای البته نافرجام آنان به سردمداری غریق استخر کوشک و ملیجک وی خاتمی جد به کمر زده بوده ایم ، الحاصل تنها راه مقابله با این جماعت ، حمایت از ولی فقیه و ایستادگی بر سر ارزشهای اسلامی و انقلاب اسلامی راه و سیره امام راحل عظیم الشان رحمت الله علیه و گوش به فرمان حضرت آقا داشتن است ، امروز عمود خیمه انقلاب اسلامی وجود ذی قیمت معظم له است و این که ما با جان ودل پشتیبان ایشان باشیم زیرا حضرت امام راحل فرمودند : پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیبی نبیند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس