سرخابی‌ها بازیچه دست گماشته‌های وزیر ورزش / وقتی سلطانی‌فر به نام «دلسوزی» با اسم وزارت اطلاعات بازی کرد!

آیا نهادهای نظارتی همچون قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی، نمایندگان مجلس و دیگر مراجع ذیربط از افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی رقم قراردادهای بازیکنان فوتبال اطلاع دارند؟

به گزارش مشرق، اوایل سال جاری و در حالی که مسعود سلطانی فر سردرگم از اتفاقات غیرمعمول در دو باشگاه زیر دستش مستأصل مانده بود تا با آن همه بلبشو در فاز مدیریتی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و یا سرمربیگری هر دو تیم چه کند، موضوع ورود به مبارزه با فساد در فوتبال را مطرح کرد.

در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری بود که وزیر ورزش با انشای نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر اطلاعات خواستار برخورد جدی و رسیدگی به ورود واسطه ها در فوتبال شد! اقدامی که البته در همان برهه به شدت مورد انتقاد اهالی ورزش به ویژه فوتبال قرار گرفت. سئوال کارشناسان این بود که مگر وزارت ورزش حراست نداشته که وزیر برای رسیدگی به این موضوع ساده می توانسته با سئوال و جواب کردن مدیران باشگاه ها مو را از ماست بکشد، سراغ نیروهای اطلاعاتی رفته است؟

سرخابی‌ها بازیچه دست گماشته‌های وزیر ورزش/ وقتی سلطانی‌فر به نام «دلسوزی» با اسم وزارت اطلاعات بازی کرد!

وزیر ورزش که قصد داشت با این اقدام خود حس دلسوزی اش نسبت به اتفاقات جاری در فوتبال را پررنگ جلوه بدهد به نوعی حراست وزارتخانه خودش را هم ناتوان جلوه داد! حراستی که در این سالها سه بار رؤسایش را به مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس منصوب کرده است.

به ویژه آنجا که در نامه نوشت:

"از آنجایی که مدتی است عوامل نامشخص و غیررسمی تحت عنوان واسطه در انتقال ورزشکاران خارجی به کشور روابط ناسالمی را ایجاد کرده و موجب بروز مشکلات زیاد و فعالیت غیر قانونی و عوارض حقوقی و مالی برای باشگاه‌ های مختلف ورزشی و به ویژه فوتبال شده‌ اند، از جنابعالی (سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات) و مجموعه خدوم و پرتلاش وزارت اطلاعات درخواست می‌ نمایم مانند همیشه یاور مردم و ورزش کشور بوده و دستورات لازم را به عوامل ذیربط صادر نمایید تا سریعاً با اقدامات غیرقانونی و بحران ‌آفرین دلالان در ورزش (به‌ ویژه رشته فوتبال) که موجب خدشه به اعتبار و پیکره ورزش کشور شده است، برخورد لازم و قانونی صورت گیرد و ریشه این کار خشکانده شود".

بیشتر بخوانید:

پشت پرده پرداخت بدهی کلان سرخابی‌ها چه بود؟

این درخواست درست زمانی مطرح شد که مدیران باشگاه استقلال به شدت تحت تأثیر ماجرای بازگرداندن آندره آ استراماچونی در اوایل زمستان ۱۳۹۸ تحت فشار بودند و از طرفی شب عید ۱۳۹۹ (اسفند پارسال)شکایت وینفرد شفر و پسر و دستیارانش در استقلال هم از راه رسید! علی فتح اله زاده از مدیرعاملی استعفا کرد و سعادتمند با یک عالمه وعده تازه از راه رسیده بود.

به هر شکل این مددخواهی سلطانی فر از سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شد، غافل از اینکه خیلی از همان واسطه هایی که مسعود سلطانی فر برای برخورد با آنها تقاضای کمک داشت از رفقای گرمابه و گلستان مدیران منصوبش در باشگاه های استقلال و پرسپولیس بودند یا هستند و یا حداقل در بستن تیم مد نظر سرمربیان سرخابی پایتخت نقشی جدی و مهم را ایفا می کردند.
 

سرخابی‌ها بازیچه دست گماشته‌های وزیر ورزش/ وقتی سلطانی‌فر به نام «دلسوزی» با اسم وزارت اطلاعات بازی کرد!

هنوز از یاد نبرده ایم مهدی رسول پناه در ویدیوی لو رفته صحبتهایش با دو خبرنگار، چطور درباره دلالی که با یحیی گل محمدی در یارگیری فصل بیستم همکاری می کرده یاد می کرد! یا دو مدیربرنامه ای که در طبقه بیست و سوم هتل آزادی مشغول عقد قراردادهای ۱۱ تا ۱۳ میلیاردی بازیکنان جدید استقلال بودند. بازیکنانی که برای تیم بدون سرمربی استقلال توسط احمد سعادتمند جذب شدند! طبقه ای به گفته نزدیکان به استقلال، ایجنتها در همانجا میز مجزا برای رسیدگی به امور نقل و انتقالاتی شان داشتند.

در واقع اگر این روزها خبری منتشر شده که چند مدیر، مربی لیگ برتری و دسته یکی فوتبال تحت نظر مأموران اطلاعاتی هستند که چرا ارقام قراردادها تا این حد افزایش غیرمعمول داشته تحقیقات گسترده ای صورت گرفته، قطعا به نوعی مدیران منصوب وزیر ورزش را هم شامل می شود.

ایجنت هایی که فارغ از فشار مالی که در این اوضاع اقتصادی کشور به باشگاه های لیگ برتری یا دسته یکی برای سرپا ایستادن و تیمداری می آید، رقم بازیکن یک میلیاردی را به ۴ و بازیکن ۶ میلیاردی را به ۱۳ میلیارد تومان افزایش دادند و بهانه شان هم گران شدن قیمت دلار و یورو در داخل بوده است! همان هایی که در شهریور و مهر امسال چند ستاره لیگ برتری را راهی قطر یا لیگ های درجه سه اروپا کردند تا در برخی موارد حتی بازیکن رودرروی باشگاه و هوادارانش هم بایستد! به این بهانه که اگر در ایران بمانند ضرر می کنند.

شاید در این بین برخی باشگاه های خصوصی مانند گل گهر سیرجان، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، تراکتور، ماشین سازی تبریز، ذوب آهن، سپاهان، شهر خوردو و یا نساجی به ظاهر و یا واقعا خصوصی باشند و پرداخت ارقام ۱۰ تا ۱۳ میلیاردی را از بودجه شخصی و مستقل خودشان بدانند ولی مجموعه هایی که منتسب به وزارت خانه های ورزش، صنعت یا نفت هستند از این قاعده مستثنی نیستند و باید درباره چرایی قبول پرداخت چنین ارقامی توضیح بدهند.
 

سرخابی‌ها بازیچه دست گماشته‌های وزیر ورزش/ وقتی سلطانی‌فر به نام «دلسوزی» با اسم وزارت اطلاعات بازی کرد!

البته گل سرسبد این قبیل باشگاه ها هم استقلال و پرسپولیس هستند که در این زمینه اینقدر زیاده روی داشته اند که این روزها یکی از این دو باشگاه مجبور شده بازیکنانش را دعوت به تخفیف دادن کند! جلساتی که این روزها در باشگاه استقلال برای کاهش رقم قرارداد بازیکنان تشکیل می شود کاملا مرتبط با همین موضوع است.

کاملا مشخص است مدیران غیرفوتبالی منصوب وزارتخانه ها که با چند و چون کار در این فضا آشنایی ندارند صفر تا صد کار را به دلالها سپرده و خود تنها در لحظه عکس انداختن گوشه پیراهن باشگاه را می گیرند تا سری بین سرها بلند کرده و مشهور شوند. افرادی که در بدترین حالت خودشان را برکنار شده از سمت مدیرعاملی باشگاه می بینند و تعهد باقی مانده را برای مدیر بعدی باقی می گذارند اما با شهرتی وصف نشدنی در جای جای ایران خود را چهره ای شناخته شده می دانند. مانند زمانی که سعادتمند در برنامه ورزش و مردم در واکنش به این سئوال مجری که پرسید نمی توانستید پنهانی به ایتالیا بروید، گفت: "نمی توانستیم قبل از دربی پنهانی به ایتالیا برویم چون وقتی در فرودگاه راه می رویم همه ما را می شناسند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 0
    تنها راهش اینه که سقف قرار بدن نه اینکه طرف تو باشگاه هر چی عشقشه قرارداد ببنده و شکایت فیفا و میلیونها دلار جریمه آخرشم پرداخت از بیت المال . باید بگن مثلا 60 درصد بیت المال کشور مختص فوتبال پاکی که داریم برای قراردادهاش 40 درصد باقیمونده هم برای کل امور کشور
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    حالا جالب آپشن هاییه که جدیدا تو قراردادها اضافه میشه . هر بازیکنی حین بدو بدو دنبال توپ قل قلی به ازای هر بادی که از خودش ول میده نیم میلیارد پاداش میگیره . البته بشرطیکه صدای بادش تا ته زمین برسه
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    کاملا مشخص است مدیران غیرفوتبالی منصوب وزارتخانه ها که با چند و چون کار در این فضا آشنایی ندارند
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    گل سرسبد این قبیل باشگاه ها هم استقلال و پرسپولیس هستن
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    افرین گزارش خوبیه
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    صفر تا صد کار را به دلالها سپرد
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    پشت پرده پرداخت بدهی کلان سرخابی‌ها چه بود؟
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    وزیر ورزش که قصد داشت با این اقدام خود حس دلسوزی اش نسبت به اتفاقات جاری در فوتبال را پررنگ جلوه بدهد به نوعی حراست وزارتخانه خودش را هم ناتوان جلوه داد!
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    همان واسطه هایی که مسعود سلطانی فر برای برخورد با آنها تقاضای کمک داشت از رفقای گرمابه و گلستان مدیران منصوبش در باشگاه های استقلال و پرسپولیس بودند یا هستند و یا حداقل در بستن تیم مد نظر سرمربیان سرخابی پایتخت نقشی جدی و مهم را ایفا می کردند.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    واقعا که
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    شعار ندید عمل کنید
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    استقلال چه خبره
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    جریان دلالی واقعا خیلی عجیبه
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    مسیر مبارزه با دلالیسم مشخص نیست!
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    برخورد با دلالان در ورزش ایران همچنان در نقطه آغاز
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    ر نامه وزیر ورزش به وزیر اطلاعات آمده بود؛ از آنجایی که مدتی است عوامل نامشخص و غیر رسمی تحت عنوان واسطه در انتقال ورزشکاران خارجی به کشور روابط ناسالمی را ایجاد کرده و موجب بروز مشکلات زیاد و فعالیت غیر قانونی و عوارض حقوقی و مالی برای باشگاه‌های مختلف ورزشی و به ویژه فوتبال شده اند از جنابعالی و مجموعه خدوم و پرتلاش وزارت اطلاعات درخواست می نمایم مانند همیشه یاور مردم و ورزش کشور بوده و دستورات لازم را به عوامل ذی‌ربط صادر نماید تا سریعا با اقدامات غیر قانونی و بحران آفرین دلالان در ورزش (به ویژه رشته فوتبال) که موجب خدشه به اعتبار و پیکره ورزش کشور شده است برخورد لازم و قانونی صورت گیرد و ریشه اینکار خشکانده شود.
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    ردپای دلالیسم بر پیکره ورزش ایران
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    سهل‌انگاری است اگر تصور کنیم چنبره دلالان بر ورزش ایران صرفا به جابجایی بازیکنان و مربیان خلاصه می شود، بلکه واسطه گری در بخش قراردادهای مالی با باشگاه ها به ویژه در حوزه اسپانسرینگ چالش دیگری است که نیازمند ورود دستگاه های بازرسی و نظارتی بوده و باید از حیف و میل کردن پول هایی که به جیب این دست از افراد سرریز می شود جلوگیری کرد، مقوله‌ای که طی سالیان گذشته ورزش کشور در برخورد با آن آچمز شده و با توجه به اینکه عوامل بسیاری در جابجایی چنین پول هایی ایفای نقش می‌کنند هرگز به صورت جدی با آنها برخورد نشده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس