مجلس شورای صنعاء: انتصاب سفیر ایران، محاصره دیپلمات یمن را در هم شکست - کراپ‌شده

در دیدار اعضای مجلس شورای دولت نجات ملی یمن و سفیر ایران در صنعاء از مواضع تهران در قبال یمن قدردانی و اعلام شد، آغاز به کار سفیر ایران در صنعاء محاصره دیپلماتیک یمن را شکست.

به گزارش مشرق، «حسن ایرلو» سفیر ایران در یمن با «محمدحسین العیدروس» رئیس مجلس شورای دولت نجات ملی یمن در صنعاء دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، در این دیدار که با حضور اعضای مجلس شورای صنعاء برگزار شد، روابط میان دو طرف و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

الحوثی: برنامه جهانی غذا مطابق سیاست‌های آمریکا در یمن عمل می‌کند

العیدروس به حسن ایرلو خوشامد گفت و تأکید کرد، وی از حمایت و کمک همه‌جانبه مجلس شورا و طرف‌های رسمی در یمن در راستای منافع مشترک میان دو کشور برخوردار خواهد بود.

رئیس مجلس شورای صنعاء در ادامه از مواضع جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به جنگ و محاصره ملت یمن قدردانی کرد و دعوت ایران برای صلح عادلانه در یمن را ستود.

العیدروس سپس به وجه مشترک میان دو کشور در مقابله با توطئه‌های قوای استکباری ، رد عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از مسأله فلسطین اشاره و از تمایل ایران برای تقویت روابط دو جانبه قدردانی کرد.

دیگر اعضای مجلس شورای دولت نجات ملی حمایت سیاسی و رسانه‌ای ایران از یمن در محافل بین‌المللی را ستودند و افزودند، آغاز به کار سفیر ایران در صنعاء محاصره دیپلماتیک تحمیل شده بر ملت یمن توسط ائتلاف متجاوز را در هم شکست.

آنها  در ادامه تصریح کردند، حمایت ایران از مسأله فلسطین نمونه‌ای است که باید آن را الگو قرار داد.

سفیر ایران نیز بر عمق روابط برادرانه میان دو کشور تأکید کرد و گفت، جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای کمک به ملت یمن در زمینه‌های مختلف دریغ نخواهد کرد.

وی در ادامه به نقش محوری ایران در مقابله با قوای استکباری و جنایتکار به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ایستادگی یمنی‌ها در مقابله با ائتلاف متجاوز را ستود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 0
    مرزهای یمن باید با خلیج فارس برسد
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    1 0
    قاعدهای هست که دوتا موشک به حیفا وارامکو بزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس