کد خبر 1140527
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
ایرلو

در این دیدار دو طرف درباره روابط مشترک بین دو کشور دوست و برادر در بخش آبزیان و شیلات و مسائل مورد توجه طرفین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش مشرق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا امروز (شنبه/7 نوامبر) با «محمد الزبیری»، وزیر شیلات در دولت نجات ملی یمن در پایتخت این کشور دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف درباره روابط مشترک بین دو کشور دوست و برادر در بخش آبزیان و شیلات و مسائل مورد توجه طرفین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

«حسن ایرلو»، سفیر ایران در صنعا ضمن اشاره به تجربه ایران در بخش شیلات و آبزیان و زمینه های سرمایه گذاری در این حوزه، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت انتقال مهارت ها و تجارب و دانش خود در این بخش و گشودن چشم اندازهای گسترده تر جهت تحکیم و تقویت همکاری بین دو کشور سخن گفت.

در این دیدار، سفیر ایران محکومیت تهران درباره نابودی و تخریب برنامه ریزی شده و سازمان بخش آبزیان و شیلات یمن توسط ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی طی بیش از 5 سال مداوم را ابراز کرد.

به نوبه خود، وزیر شیلات و آبزیان دولت نجات ملی یمن از موضع جمهوری اسلامی در حمایت از مواضع مردم یمن از دهه ها قبل و تاکید مستمر تهران برای توقف تجاوزات و محاصره ناعادلانه تقدیر کرد.

الزبیری اظهار داشت، وزارت شیلات و آبزیان یمن در زمینه توسعه بخش شیلات و حفظ و توسعه منابع دریایی و آبزیان خود نیازمند دریافت مشاوره است.

وی همچنین به خسارات و زیان هایی هنگفتی که بخش شیلات و آبزیان یمن به دلیل صید ترال و غارت منابع آبزیان این کشور در امتداد نوار ساحلی در معرض و آن قرار می گیرد و جلوگیری از فعالیت ماهی گیران و حملات هواپیماهای متجاوز به آنها که منجر به شهادت ده ها ماهی گیر و زخمی شدن صدها نفر از آنها شده است، اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    3 0
    خب یمن بزاره ما اونجا ماهیگیری کنیم العان خیلی ماهی نیاز داریم برا کنسرو
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    خوب شبها برای ماهیگیری بروند نه روز روشن
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    چطوره که مردان یمنی لنگ می پوشند و این وزیر یمنی کت و شلوار و کراواتی است ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس