رایزنی سفیر ایران با مقامات یمنی/ تاکید بر توقف جنگ و رفع محاصره ملت یمن

«حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن با برخی مسئولان و رهبران یمنی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری العالم ، سفیر ایران در یمن روز یکشنبه در صنعا با برخی مسئولان و رهبران شورای سیاسی عالی و دولت نجات ملی یمن از جمله «سلطان السامعی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، «عبدالعزیز الترب» مشاور شورای عالی سیاسی یمن، «حسین زید بن یحیی» استاندار استان ابین یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدارها که در دفتر سفیر ایران در صنعا انجام شد ضمن تاکید بر عمق روابط دوستی میان دو کشور به تلاش‌های رژیم سعودی در دهه‌های گذشته برای هدف قرار دادن این رابطه عمیق و تاریخی اشاره شد.

در این دیدار مسئولان یمنی به ثبات و ایستادگی ملت یمن در برابر تجاوزات سعودی-آمریکایی و محاصره ظالمانه‌ای که از بیش از 5 سال ادامه دارد و پیامدهای آن بر زندگی یمنی‌ها، پرداختند.

مسئولان یمنی درباره طرح‌ها و اهداف ائتلاف متجاوز برای تجزیه کشور یمن و غارت منابع و ثروت‌های آن و تحت قیمومیت سعودی قرار گرفتن یمن، هشدار دادند و اعلام کردند که دولت مشروع، دولت نجات ملی و استان‌های آزاد شده است. آنها تاکید کردند که برای ملت یمن آشکار شده است که دولت عبد ربه منصور هادی مزدور و آلت دست دونمایه دشمنان است.

از سوی دیگر سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن هم در دیدار با این سه مقام یمنی بر موضع ایران در مخالفت و محکومیت تجاوز علیه  ملت یمن تاکید کرد.

ایرلو در این دیدار همچنین اعلام کرد: توقف جنگ و محاصره و کمک به ملت یمن ضروری است و باید گفت‌وگوی یمنی-یمنی بدون هیچ دخالت خارجی انجام گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس