دیدار سفیر جدید ایران با نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن

دو طرف در این دیدار درباره لزوم توجه به گسترش همکاری‌ جمهوری اسلامی ایران و یمن و همچنین راه‌های تقویت و توسعه همکاری در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، توسعه و فرهنگی با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المسیره،‌ از دیدار «حسن ایرولو»‌ سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن با «عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی این کشور خبر داد.

براساس این گزارش،‌ نخست‌وزیر یمن به مناسبت تعیین سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در این کشور با ایرلو سفیر ایران دیدار و گفت‌وگو کرده است.

دو طرف در این دیدار درباره لزوم توجه به گسترش همکاری‌ جمهوری اسلامی ایران و یمن و همچنین راه‌های تقویت و توسعه همکاری در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، توسعه و فرهنگی با یکدیگر گفتگوکردند.

عبدالعزیز بن حبتور در ادامه اظهاراتش از مواضع جمهوری اسلامی در قبال بحران یمن را شرافتمندانه عنوان و همچنین موضع تهران درباره مسئله محوری امت عربی و اسلامی یعنی «مسئله فلسطین» تقدیر و تشکر کرد.

نخست‌وزیر یمن همچنین تأکید کرد که حضور سفیر جدید ایران در صنعاء به معنای موضع برادرانه و شجاعانه رهبری ایران است  و از طرفی این اقدام، در راستای توسعه مواضع برادرانه و اخلاقی رهبری ایران در قبال یمن صورت گرفته است.

از سویی دیگر سفیر ایران نیز ضمن تأ‌کید بر روابط عمیق موجود میان دو کشور بر احترام و دوستی رهبری، دولت و مردم ایران با مردم یمن و همچنین همدردی با آنان در شرایط کنونی تأکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس