کد خبر 1144272
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
لاستیک نمایه

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با بیان اینکه توزیع لاستیک تنها بین ۳۰۰ واحد فروش توزیع می‌شود، گفت: اگر افزایش قیمت با توزیع مناسب لاستیک صورت نگیرد، بازار دو نرخی باقی خواهد ماند و به تعادل نمی رسد.

به گزارش مشرق، داوود سعادتی‌نژاد  با بیان اینکه در ابتدا کارخانه‌های تولیدکننده لاستیک متقاضی افزایش ۸۰ درصدی قیمت لاستیک بودند گفت: تولیدکننده‌ها با توجه به تامین مواد اولیه تولید، خواستار افزایش قیمتی بودند که تفاوت زیادی با قیمت‎‌های بازار آزاد نداشته باشد، اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با این تقاضا مخالف کرد.

بیشتر بخوانید:

تعویض روغن کامیون ۱۸ میلیون؛ لاستیک ۹۰میلیون!

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با بیان اینکه در نهایت پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی لاستیک مطرح شد افزود: با توجه به صحبت‌های انجام شده احتمالا این اصلاح قیمت از آذر ماه ابلاغ می‌شود اما اگر این افزایش قیمت با توزیع مناسب لاستیک در واحدهای فروش صورت نگیرد، بازار همچنان دو نرخی باقی خواهد ماند و به تعادل نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

مصوبه گرانی لاستیک هنوز ابلاغ نشده است

به گفته سعادتی‌نژاد، در حال حاضر کارخانه‌های تولید لاستیک، محصولات خود را به صورت سبدی و تنها در اختیار نمایندگی‌های خود قرار می‌دهند و سایر فروشندگان نه سهمیه‌ای دارند و نه از محل دیگری تغذیه می‌شوند و این باعث شده تا بازار لاستیک ۲ نرخی شود.

وی با بیان اینکه سیستم توزیع نامناسب لاستیک در بین فروشندگان باعث شده است تا عمده فروشان به خرده فروش تبدیل شوند و خرده فروشان از بازار حذف شوند تصریح کرد: ما امیدواریم در کنار این اصلاح قیمت‌ها، کارخانه‌ها با یک بصیرت توزیع لاستیک را بین همه اعضاء اتحادیه انجام دهند تا همه واحدهای صنفی ما بتوانند عرضه لاستیک را به مشتری داشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در ادامه گفت‌وگو با بیان اینکه در حال حاضر تولید وضعیت خوبی دارد تصریح کرد: بیشترین تقاضای لاستیک را برای لاستیک خودروهای پژو ۴۰۵، پراید و سمند است و لاستیک‌های سایز رینگ ۱۶، ۱۷ و ۱۸ کم‌مصرف و متقاضی کمتری دارند.

وی ادامه داد: بیشترین اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار آزاد هم مربوط به لاستیک پرایدی است که نرخ دولتی آن بین ۵۴۵ هزار تومان تا ۵۵۵ هزار تومان است در حالیکه در بازار آزاد تا ۸۵۰ هزار تومان نیز به‌فروش می‌رسد و برای سایر لاستیک‌ها اختلاف قیمت چندانی وجود ندارد.

بنا به توضیحات سعادتی‌نژاد از ۲ هزار و ۲۰۰ عضو اتحادیه تنها ۳۰۰ نفر دارای امتیاز نمایندگی کارخانجات تولید کننده لاستیک هستند که در حال حاضر لاستیک سهمیه‌ای را دریافت می‌کنند و مابقی اعضاء در تهیه لاستیک و کالای خود دچار مشکل هستند.
 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 0
    سلام تو شهر قم لاستیک به صورت سامانه انجام می گیرد و توضیع لاستیک در دست نمایندگی های لاستیک نیست و هر کس لاستیک نیاز داره از طریق این سامانه ب صورت زیر تهیه میکنه ابتدا مشخصات صاحب خودرو ثبت و تلفن همراهش تایید میشه سپس مشخصات خودرو بصورت کامل ثبت میشه (vin,شماره موتور شاسی و پلاک) در اخر سر همه بین ساعت 8 تا 16 بار داخل سامانه میاید و هرکس براساس نوع ماشین سایز مورد نظر نمایش داده میشه خوبی این سامانه این است که از صف و شلوغی درب نمایندگی لاستیک فروشی های جلوگیری میشود و متولیان برای اجحاف در حق دیگران امکان دریافت یک جفت لاستیک در سال را درنظر گرفته اند و این سبب این شده بعداز یکبار لاستیک گرفتن تا سال بعد نشود لاستیک بگیرن
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    تصویب 50 درصدی نرخ لاستیک تصویب 50 درصدی نرخ روغن موتور تصویب 100 درصدی نرخ اجناس .. افزایش 50 /150 درصدی کرایه خانه .... افزایش حقوق ....12.5 درصد با کلی منت و بعد از سه ماه و ششصد تا جلسه بسه دیگه خسته شدیم ... نمیفهمید!!!!؟ از 20 ماه دیگه هیچ پولی نداریم اقساط وامها عقب افتاده گرونی سر به فلک کشیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس