کد خبر 1153909
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
گرانی مجدد لاستیک قابل قبول نیست

پس از آنکه ستاد تنظیم بازار در جلسه ۲۰ آبان ماه، قیمت گذاری لاستیک سبک را به تولیدکنندگان واگذار کرد، در جلسه روز گذشته خود نیز در اقدامی عجیب باواگذاری نرخ گذاری لاستیک سنگیم هم موافقت کرد.

به گزارش مشرق، ستاد تنظیم بازار در جلسه ۲۰ آبان ماه خود با واگذاری تعیین نرخ لاستیک سبک به تولیدکنندگان موافقت کرد. اما در همان مصوبه اعلام شد نرخ لاستیک سنگین تولید داخل، کما فی السابق بر اساس نرخ گذاری وزارت صمت خواهد بود.

پس از آن بود که انجمن صنفی صنعت تایر در ابلاغیه‌ای به شرکت‌های تولیدکننده، افزایش ۵۰ درصدی قیمت فروش لاستیک تولید داخل و اجرای آن از ۲۸ آبان را ابلاغ کرد.

جلسه ستاد تنظیم بازار روز گذشته ۱۸ آذر در حالی برگزار شد که یکی از تصمیمات مهم این ستاد که چندان رسانه‌ای نشده و قرار شد در سکوت خبری اجرا شود، افزایش قیمت لاستیک بود. طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار شد قیمت لاستیک خودروهای سنگین نیز آزاد شده و به تولیدکنندگان واگذار شود.

این در حالی است که ستاد مذکور از مصوبه‌ای که امتیاز بزرگی برای تولیدکنندگان لاستیک سواری و سبک بود، تجربه چندان خوبی به دست نیاورده است.

تا کنون انجمن صنفی تایر در خصوص مصوبه روز گذشته ستاد تنظیم بازار موضع گیری نکرده و باید دید اعضای این انجمن و تولیدکنندگان لاستیک سنگین، چه میزان افزایشی را برای لاستیک‌های سنگین تولید داخل در نظر خواهند گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    از جلوگیری ترخیص کالاهای اساسی تا روند آهسته و هدفمند فلج کردن سیستم های حمل و نقل کالا و مواد غذایی. انواع ترفند برای به گل نشاندن مملکت و ایجاد بهانه برای مذاکره با کدخدا برای حراج دستاوردهای نظامی و علمی.
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    برخائنین لعنت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس