اطلاعیه باشگاه استقلال درباره کادر پزشکی جدید این تیم

مدیران باشگاه استقلال در حالی قصد دارند پرونده شکایت سرمربی قبلی ایتالیایی تیم شان را به دادگاه CAS ببرند که از حالا می توان حدس زد نتیجه اش چیست!

سرویس ورزش مشرق - همان روزی که حجت نظری در مصاحبه ای درباره اقدام باشگاه استقلال علیه آندره‌آ استراماچونی در پرونده شکایتش از استقلال حرف زد، بند دل میلیونها استقلالی در سراسر ایران پاره شد. اینکه بار دیگر باید شاهد پروسه ای زمان بر در پرونده ای باشند که در انتها باز هم به ضرر استقلال تمام می شود و در این میان تنها وقت، پول و اعصاب استقلالی ها بیهوده هدر می رود!

*باز هم تأیید تکذیبیه یا برعکس!

در سالهای اخیر به ویژه دوران مدیرعاملی امیرحسین فتحی، اسماعیل خلیل زاده و احمد سعادتمند یک ویژگی مشترک در جمع مدیران باشگاه وجود داشت و آن هم تأیید اخبار تکذیب شده و یا برعکس، تکذیب اخبار تأیید شده ای بود که از زبان مدیران باشگاه به هواداران و رسانه ها منتقل می شد! روز شنبه هفته جاری وقتی حرفهای حجت نظری روی جلد اغلب روزنامه های ورزشی تیتر شد که "پنجره استقلال دیگر بسته نمی شود" یاد ادعاهای احمد سعادتمند، خلیل زاده و فتحی درباره مربی ایتالیایی استقلال افتادیم. روزهایی که با قاطعیت اعلام می کردند استراماچونی به تهران برمی گردد ولی حتی سایه اش هم روی خاک کشورهای همسایه ایران نیفتاد! این موضوع هر استقلالی را به یاد داستان قدیمی و معروف چوپان دروغگو می اندازد گرچه امیدواریم این بار این اتفاق درباره ادعای عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال غلط باشد.

*شکایت به CAS!

سخنگوی هیأت مدیره باشگاه استقلال مدعی شد این باشگاه اسنادی در دست دارد که می توان با استناد به آنها وضعیت پرونده آندره آ استراماچونی را برگردانده و به جای یک میلیون و ۳۵۵ هزار یورو طلب و جریمه دیرکرد مبلغی به مراتب کمتر را به این مربی ایتالیایی بپردازند! برای همین قرار شده استقلالی ها موضوع این پرونده که فیفا به آن رأی داده را به دادگاه CAS برده و از آن طریق پیگیر موضوع شوند!

*دو شکست در سوپرجام CAS!

هنوز داغ پرونده سوپرجام و شکایت باشگاه استقلال به دادگاه CAS بر پیشانی این مجموعه باقی مانده که استقلالی ها تصمیم گرفته اند برای چندمین بار راهی دادگاه عالی قضایی فیفا شده و از طریق CAS حکم فیفا را بشکنند. از یاد نبرده ایم ماجرای واریز وجه رسیدگی به حساب فیفا و سپس سفر استقلالی ها به سوییس و ابوظبی را که در نهایت هم حکم به ضرر استقلال تمام شد و پرسپولیس هم سوپر جام را برد و هم دادگاه را و هیچ بازی تکرار یا تجدید نشد! اما ظاهرا استقلالی ها از این شکایت درس نگرفته اند.

*شکست ۱۴ سال پیش در CAS!

زمستان سال ۱۳۸۵ که مسئولان باشگاه استقلال در ارسال مدارک تیم برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا تعلل کردند و کنفدراسیون فوتبال آسیا نام این تیم را از مسابقات آن دوره خط زد استقلالی ها تصمیم گرفتند راهی سوییس شده و از طریق CAS به فیفا شکایت کنند. اقدامی که البته در نهایت و پس از صرف هزاران دلار هزینه دادرسی و سفر گروهی از مدیران باشگاه به اروپا بی نتیجه ماند و استقلال هرگز نتوانست در آن دوره رقابتها حضور پیدا کند.

*تکرار اروپاگردی بی نتیجه؟

طرفداران استقلال به یاد دارند مرداد ماه امسال احمد سعادتمند به اتفاق یکی از معاونانش در باشگاه، راهی اروپا شد به این بهانه که می خواسته با وینفرد شفر و آندره آ استراماچونی مذاکرات رو در رو داشته باشد ولی پس از مدتی هر دو مربی آلمانی و ایتالیایی هرگونه دیدار با مدیرعامل وقت باشگاه را تکذیب کرده و در نهایت هم مسعود سلطانی فر وزیر ورزش مشخص نکرد مدیر منصوبش در آن ۵ روز که ویزای شینگنش صادر شده بود به چه منظور شب بازی دربی، راهی اروپا شده بود! سفری که حتی یک عکس از ملاقات های خیالی سعادتمند منتشر نشد! ظاهرا بار دیگر پس از ۳ ماه از آن زمان باز هم مدیران باشگاه هوس اروپاگردی به سرشان زده است!

*فکر جریمه روزانه را کردید؟

آنهایی که می خواهند پرونده استرا را به CAS ببرند آیا در نظر دارند که بابت هر روز دیرکرد پرداخت طلب این مربی فیفا ۷هزار دلار جریمه تعیین کرده است؟ اینکه حجت نظری مدعی شده با تجدید نظرخواهی این پرونده، پنجره زمستانی استقلال باز می ماند، در عوض رسیدگی به آن ۶،۷ ماه عقب می افتد خبر خوبی است یا بد؟ آیا تضمینی هست که استقلال در پرونده ای که همه چیزش مشخص است برنده شود؟ باشگاهی که پول مربی اش را به موقع پرداخت نکرده در حالی که سرمربی تیم را در صدر جدول تحویل داده و رفته، چه ادله ای برای کاهش حکم فیفا دارد؟ آیا نظری و مدیران دیگر استقلال می دانند اگر ظرف این مدت پرونده به تعویق بیافتد در آنصورت چه مبلغی باید بابت جریمه دیرکرد بپردازند؟ حتی اگر این حکم ظرف ۲ ماه به ضرر استقلال صادر شود این باشگاه باید علاوه بر اینکه قید هزینه دادرسی (حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار) را بزند بلکه باید چیزی در حدود ۲۰۰ هزار دلار هم جریمه بدهد!

*بدهکار سوسانا نشوید!

باشگاه استقلال اعلام کرده با تکیه بر توانایی های بانو سوسانا(وکیلی که در این پرونده به استقلال کمک می کند) می تواند در این پرونده موفق شود ولی آیا استقلالی ها حساب هزینه وکالت سوسانو را کرده اند؟ می دانند اگر یک ساعت از پرداخت وجه الوکاله این وکیل بگذرد و پولش پرداخت نشود خودش به تنهایی پرونده ای جدا علیه استقلال باز می کند؟

*استقلال همیشه بازنده!

در همه سالهای اخیر باشگاه استقلال در همه پرونده های فیفا و CAS بازنده بوده است. چه آنهایی که پرونده استقلال را به CAS بردند و چه آنهایی که فیفا برایشان حکم گرفت. تنها موردی که استقلال توانست به موفقیتی در آن دست پیدا کند پرونده پسر شفر بود. وگرنه سایرین از جمله خود شفر علاوه بر دریافت طلب شان جریمه و ضرر و زیانشان را هم دریافت کردند. پروپییچ نمونه دیگری بود که به جای ۳۰ هزار دلار ۳۳۰ هزار دلار از استقلال گرفت. با این وصف باید گفت این بار که ماجرا مانند روز روشن است می رویم که ببازیم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    11 0
    اینا برای رای دادگاه نمیرن برای خوشگذرونی میرن احتمالا چند نفر از عوامل فدارسیون هم باهاشون برن اونجا با پول بیت المال خوشگذرونی - نمیدونم وزارت ورزش چرا جلوی حیف و میل بیت المال رو نمیگیره در حالیکه میدونه این پرونده ها با شکست می انجامد
  • علی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 4
    نگران نباشید، پاداش آسیایی پرسپولیس هستش در غیر اینصورت نادری پرداخت می کنه.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      2 3
      پرسپولیس به جایی رسیده که کارشناسای فوتبال کشورهای عربی بعد از باخت باید بگن چیزی از ارزش های ما کم نشده ما از تیمی باختیم که تا بن دندان مسلح بود! 7 تا بازی از دقیقه 1 تا 90 به شدت تمام پرس میکردن بارسلونا باید جلوشون لنگ بندازه! 4 تا زدن با اون فشردگی بازی ها فشار می اوردن پنجمی رو بزنن. این نتایج و رکوردهای کهکشانی پرسپولیس هم توی این سالها همه به واسطه غیرت و تعصبشون بود ولی نمیدونم چجوریه که هر کی میاد و میره اصلا کلا تیم عوض میشه این تعصبه از بین نمیره. بقیه تیم ها هم که 5 ساله همه بی تعصب و بی غیرت و بهانه گیرن!!!
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      1 0
      خطاب به 14:21 ببخشید زاررررررت خخخخ با بارسلونا مقایسه می کنه
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 3
    بابا مسعود پولش رو میده شما چرا ناراحتی؟
  • موسی لویمی IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 1
    چرا توی این کشور کسی نیست جلوی اینارو بگیره؟؟ بابا مردم لنگ یه لقمه نون هستن اونوقت اینا میرن برا پرونده ای که رایش مشخصه بضرر استقلاله اروپاگردی کنن؟ وزیر اگه جلوشونو نگیره ازشون کمتره که مطمئنن هست.... اینا میخوان این هزینه ها تو دوره شون نباشه وگرنه میدونن باید پرداخت بشه.... براشون مهم نیست اصل پولو با جریمه سودو ضرر باید پس بدن، چون یکی دوسال دیگه اصلا نیستن که بخوان جواب کسیو بدن
  • Sara IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    مقصر خود سلطانیفره و باید بدهی رو خودش بده ی مشت رفیق باز و دلال سیاستمدار میذارن مدیریت جیباشونو پرمیکنن بدهی میزارن میرن و ب کسب هم جواب نمیدن چرامربی موفق باید فراری داده میشد ک الان باید جریمه اشو بدیم!!آیا خودسلطانیفر اصلا سرویلموتس بازخواست شد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس