کد خبر 1143561
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
طب سنتی طب نوین

حکیم خیراندیش آخرین روش‌های پیشگیری و درمان کرونا از طریق طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، حکیم حسین خیراندیش متخصص طب سنتی امروز در نشست خبری با عنوان دستاوردهای طب سنتی در پیشگیری و درمان کرونا و سایر بیماری‌ها با اشاره به درگیر شدن کشورهای مختلف جهان با کرونا اظهار داشت: ما موج اول را پذیرایی کردیم و در معرض موج دوم کرونا هستیم. ویروس علائمی داشت که شبیه این قبلا چنین پدیده‌ای در دنیا وجود داشته است و راه های پیشگیری و کنترل آن وجود دارد و تنها اسم آن متفاوت است و ما توانسته‌ایم و می‌توانیم با استفاده از نتایج طب سنتی در مواجه با آن اقدام کنیم. 

بیشتر بخوانید:

۷ باور نادرست طب سنتی برای درمان کرونا

وی با بیان اینکه کشور چین به عنوان اولین پذیرنده ویروس کرونا از ظرفیت‌های طب سنتی در مواجه با آن استفاده کرده است گفت:‌در این کشور ۵۵۰ هزار متخصص طب سنتی در داخل و ۶۰۰ هزار متخصص طب سنتی در خارج وجود دارد و اینکه چین به سرعت این موضوع را جمع کرد، یعنی اینکه روش درمانی این کشور قابل اقتباس است. در نتیجه ما نیز در این خصوص ادعایی داریم چرا که کارشناسان دیگر کشورها اعتقاد دارند طب سنتی ایران از متخصصان طب سنتی چین توانمندتر هستند و حتی خود کارشناسان چینی نیز گفته‌اند ما در هر درمانی که موفق نباشیم به طب سنتی ایران مراجعه می‌کنیم. 

ببینید:

فیلم/ مصاف طب سنتی با کرونا

خیراندیش با اشاره به خروجی پیشگیری و درمان کرونا از طریق طب سنتی در ایران خاطرنشان کرد: این پروژه دو بخش دارد که یکی مربوط به رفتار و تغییر در سبک زندگی است و یک بخش نیز طیف دارویی است که با توجه به ویژگی‌های خاص آن اگر به کار گیریم به درمان می‌رسیم البته انتظار مردم این است که یک داروی خاصی به آنها بدهیم چرا که طب کلاسیک اینطور مردم را عادت داده اما باید بگوییم یک داروی خاص نیست.

بیشتر بخوانید:

تعریف رشته‌های شغلی جدید به‌ویژه طب سنتی در عرصه بهداشت

وی اضافه کرد: به تناسب بیمار و اینکه در کدام موقعیت جغرافیایی، طبقه سنی و... قرار دارد، دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد مثلا مانند زنجبیل در شمال عوارضی نشان نمی‌دهد اما در یزد عوارض می‌دهد و... بنابراین متناسب با موقعیت جغرافیایی، طبیب بیماری و ویروس را کنترل می‌کند.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه ویروس کرونا با زمینه سرد وارد بدن می‌شود و اندام‌ها و افراد سردمزاج را درگیر می‌کند، گفت:‌این ویروس در محیط سرد بیشتر توسعه پیدا می‌کند و هر اندامی که زمینه گرمی داشته باشد، علائم بیماری در آنها متفاوت و کمتر است، در حالی که ریه مغز و قلب با زمینه سردی را درگیر می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    10 2
    باید هرچه زودتر ستاد کرونا فعلی جایش رو به اساتید متخصص ، با تقوا و باتجربه طب سنتی اسلامی و طب مدرن دهد تا با همفکری سریعتر بساط کرونا برچیده شود وگرنه با همین ترکیب ستاد کرونا که ۱۰ ماه نتوانستند کاری کنند که بدتر هم شد حالا حالاها درگیر این وضعیت هستیم
    • فرید IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      0 4
      این آقا از مروجان خاصیت ضد ویروسی گلاب بود بعد هم که با آزمایش ثابت شد گلاب هیچ نوغ خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی نداره
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      1 0
      فرید. ایشان بهترین دکتر طب سنتی هستند.!
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      1 0
      21:51استاد خیر اندیش بهترین استاد طب سنتی اسلامی هستند.
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    عجب
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    2 4
    منظور از افراد سرد مزاج و گرم مزاج چه است؟ زمینه ویروس سرد است یعنی چه؟ ریه وقلب و مغز با زمینه سرد در گیر می شوند یعنی چه؟ اصلا سر وته این نوشته چه مفهومی دارد؟
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      3 1
      به بزرگترت بگو ازبزرگان این طب وتخصص سوال کنه کوچولو!
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      3 1
      طبع سرد یا گرم نشنیدی؟
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 0
      غیر از قسمت آخر با بقیه اش موافقم. سوالات بسیار به جایی است و به نظرم وقتش هست که متخصصین این حوزه سعی کنند به این سوال پاسخ بدن. مطمئنن توضیح خوب میتونه به اقناع و اقبال مخاطبین کمک کنه.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    9 0
    اَللَّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلي ابآئِهِ، في هذِهِ السَّاعَةِ و َفي كُلِّ ساعَة، وَلِيّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَليلا وَعَيْناً، حَتّي تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً. اَللَّـهُمَّ اَعِذْهُ مِنْ شَرِّ جَميعِ ما خَلَقْتَ وَ ذَرَاْتَ و َبَرَاْتَ و اَنْشَاْتَ و صَوَّرْتَ وَاحْفَظْهُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ وَ عَنْ يَمينِهِ وَعَنْ شِمالِهِ وَ مِنْ فَوْقِهِ وَمِنْ تَحْتِهِ، بِحِفْظِكَ الَّذي لا يَضيعُ مَنْ حَفِظْتَهُ بِهِ، وَاحْفَظْ فيهِ رَسُولَكَ، وَوَصِيَّ رَسُولِكَ عَلَيْهِ وَآلِهِ السَّلام.. اَللَّـهُمَّ اَعْطِهِ في نَفْسِهِ وَاَهْلِهِ وَوَلَدِهِ، وَذُرِّيَّتِهِ وَاُمَّتِهِ، وَجَميعِ رَعِيَّتِهِ ما تُقِرُّبِهِ عَيْنَهُ، وَتَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ، وَتَجْمَعُ لَهُ مُلْكَ الْمُمْلَكاتِ كُلِّها، قَريبِها وَبَعيدِها، وَعَزيزِها وَذَليلِها، حَتّي تُجْرِيَ حُكْمَهُ عَلي كُلِّ حُكْم، وَتَغْلِبَ بِحَقِّهِ كُلَّ باطِل... اَنْتَ يا رَبِّ الَّذي تَكْشِفُ الضُّرَّ وَتُجيبُ الْمُضْطَرَّ اِذا دَعاكَ، وَتُنْجي مِنَ الْكَرْبِ الْعَظيمِ، فَاكْشِفِ الْضُّرَّ عَنْ وَلِيِّكَ، وَاجْعَلْهُ خَليفَةً في اَرْضِكَ، كَما ضَمْنِتَ لَهُ... اللهم اصلح لَهُ أَمرَه کما أصلَحتَ أمرَ نَبّیِّک موسی(ع) فی لیلةٍ و اخرِجهُ مِنَ الحَیرَةِ وَ الغَیبَةِ اِلی نُورِ الفَرَجِ و الظُهورِ اَللّهُمَّ عَجِّلْ فرَجَهُ وَ سَهِّل مَخرَجَهُ وَاجعَلنا مِن اَنصارِهِ وَاَعوانِه وَالفائِزینَ بِلِقٰائِهِ والمستشهدین بین یدیه فی جملةِ اولیائِهِ
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 0
    احسنتم عالی بود ممنون.
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 0
    درود بر دکتر خیر اندیش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس