اذربایجان (1).jpg

نیروهای ارتش آذربایجان با پشتیبانی دولت ترکیه، رژیم صهیونیستی و تروریست ها حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع از مساحت قره باغ را به سیطره درآورند و در نوار مرز مشترک با ایران به طول ۸۶ کیلومتر مستفر شدند

سرویس جهان مشرق؛ یک ماه از شروع جنگ تمام عیار در مناطق شمالی رود «ارس» گذشت و با وجود تلاش ها برای برقرای آتش بس، منطقه «قره باغ» همچنان صحنه درگیری های سنگین میان نیروهای آذربایجان و ارمنستان است و در این مدت خسارت های جانی و مالی زیادی به طرفین وارد آمده است.

در روزهای نخست درگیری ها در منطقه قره باغ سرعت پیشروی نیروهای آذربایجان کند بود و نیروهای ارمنستان در میدان نبرد مقاومت می کردند اما به تدریج و با گذشت زمان معادلات تغییر کرد و باکو توانست دست برتر را داشته باشد و مناطق وسیعی را تحت سیطره دربیاورد.

البته نباید فراموش کرد باکو پیروزی‌های میدانی را در این جنگ مدیون حمایت‌های گسترده دولت ترکیه است و بدون شک اگر پشتیبانی همه جانبه هوایی آنکارا نبود کار برای نیروهای آذربایجانی در منطقه قره باغ بسیار سخت و پیچیده می‌شد.

حمایت‌های ترکیه از باکو فقط در هوا نبوده و بر روی زمین نیز آنکارا علاوه بر ارسال تجهیزات نظامی و انتقال نیروهای مستشاری، حداقل ۲ هزار تن از عناصر گروهک های تروریستی تحت فرمانش را از مناطق اشغالی شمال غرب سوریه و لیبی به خطوط درگیری در منطقه قره باغ اعزام کرده است.

در ۴ هفته گذشته گروهک های تروریستی چند ملیتی اعزامی به منطقه قره باغ اگرچه متحمل تلفات سنگینی شده اند و صدها تن از نیروهای خود را در جریان درگیری ها از دست دادند اما باز هم حضور آنان بر روی نتیجه نبردها تاثیر گذاشته است.

به گزارش مشرق، ائتلاف تشکیل شده در شمال رود ارس فقط به مثلث باکو، آنکارا و عناصر تکفیری خلاصه نمی شود و رژیم صهیونیستی نیز در جنگ نقش ویژه ای را ایفا می کند و در مجموع این ائتلاف خطرناک در نزدیکی مرزهای شمال غرب کشورمان از ۴ ضلع تشکیل شده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر عملیات نیروهای آذربایجان با پشتیبانی دولت ترکیه، رژیم صهیونیستی و عناصر گروهک های تروریستی در محور شمال و جنوب منطقه قره باغ (هم مرز با ایران) ادامه دارد و درگیری‌های سنگین در جریان است.

به گفته منابع میدانی، ائتلاف چهارگانه آذربایجان، ترکیه، رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تروریستی تاکنون دهها منطقه (شهر و روستا) را با مساحت ۲ هزار و ۱۶۵ کیلومتر مربع در منطقه قره باغ از کنترل نیروهای ارمنستان خارج و به سیطره خود درآورده است.

از مجموع مساحتی که ائتلاف چهارگانه در یک ماه گذشته در منطقه قره باغ به کنترل درآورده حدود ۹۵ درصد مناطق (پاکسازی شده) هم مرز با ایران واقع شده‌اند و همین مسئله به خوبی نشان می‌دهد این ائتلاف اهداف دیگری را هم دنبال می‌کند.
 

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

برای روشن تر شدن آنچه که در (جنوب) قره باغ می‌گذرد، باید توضیح داده شود که نظامیان آذربایجانی به همراه عناصر تروریستی مورد حمایت آنکارا، تمامی مناطق مرزی مشترک با ایران به طول ۸۶ کیلومتر را به سیطره درآورده اند و این یک خطر جدی برای منافع ملی کشورمان به شمار می‌آید. خطری که طی روزهای گذشته نیز فرماندهان ارشد نظامی کشورمان نسبت به هرگونه تلاش برای تغییر ژئوپلتیک منطقه هشدار داده و استقرار یگان‌هایی از نیروی زمینی سپاه و آماده باش نیروهای ارتش را در پی داشته است.

«بهارلی، آغابند، شریفن، وسوس، خلفلی و ...» از جمله مناطق مهمی در نزدیکی نوار مرزی ایران محسوب می شوند که به کنترل باکو درآمده و گروهک‌های تروریستی در آن مستقر شده‌اند و این موضوع ثابت می کند که تحولات در شمال رود ارس فراتر از جنگ در قره باغ است.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، نیروهای نظامی آذربایجان و عناصر تروریستی در جنوب منطقه قره باغ از محور غربی در حال پیشروی به سمت مناطق «قوبادلی و شوشی هستند و خود را به حومه شهر «لاشین» رسانده اند.
 

در محور جنوب غربی منطقه قره باغ نیز نظامیان آذربایجان به همراه تروریست‌ها در تلاش هستند به سمت مناطقی از جمله «قبادلی، قاره، زیلانلی و حمزلی» پیشروی کنند؛ با توجه به نزدیک بودن این مناطق به مرز ارمنستان و کمک رسانی سریع ایروان، پیشروی در این محورها با مشکل روبه رو خواهد شد.

به گزارش مشرق، در جریان درگیری های یک ماه گذشته حدود ۳۰ درصد از مساحت منطقه قره باغ به کنترل نیروهای ارتش آذربایجان در آمده و عناصر تروریستی اعزامی از مناطق اشغالی سوریه در این مناطق مستقر شده‌اند و به نظر می‌رسد با دخالت ها و ماجراجویی برخی دولت‌های منطقه از جمله ترکیه توافق‌های آتش بس دوباره نقض شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 424
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 155
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    مدرک ارائه بده !
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      مدرکش خود توئی
    • ساسان IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      از تمرکز پیشروی در امتداد مرز ایران براحتی میشه پی به نیت پلیدشون برد در حقیقت قره باغ بهانه هست برای سرپوش گذاشتن بر اهداف اردوغان که گام بعدی ورود ترکیه به نخجوان خواهد بود و در نهایت اشغال نوار مرزی ارمنستان با ایران و دسترسی ترکیه به خزر ، و قسمت تلخ این نقشه هم وفور پیاده نظام خائن در ایران برای نیل به این هدف هست
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      مدرکش که رو شده دیگه گندش دراومده امروزم یه فرمانده ارشد اردوغان به درک واصل شد
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      سرچ کن فیلم هایی که تروریست دارن ایران رو با دست خطاب می کنن ببین. همچنین نقشه رو نگاه کن. اینا مابقی مناطق اشغالی قره باغ رو بیخیال شدن چسبیدن به مناطق مرزی با ایران.
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      60 42
      سرچ کن هزاران مدرک هست
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      59 31
      از کی تا حالا تو مزر قره باغ اشغالی که کلا از سه طرف با ازربایجان محاصره شده تابلوی ورود ممنوع بدون پاسپورت میزارند اونهم جمهوری قلابی که حتی خود ارمنستان هم تا امروز به رسمیت نشناخته بعد از اونجا طرف میخواست به کجابره والله عقل نعمت خوبی است
    • نیروی زمینی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      41 59
      نیروهای ارتش آذربایجان با پشتیبانی دولت ترکیه، رژیم صهیونیستی و تروریست ها حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع از مساحت قره باغ را به سیطره درآورند و در نوار مرز مشترک با ایران به طول ۸۶ کیلومتر مستفر شدند
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      مدرکس پانتورکهایی مانند تو هستند که وطن اصلیت را تورچیه و جمهوری جعلی اران میدانی.. و ایران را فقط زمانی که توسط پانتورکیسم به ارامی تماما تورک سازی شده باشد قبول داری فقط ...
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      48 78
      ایران اجازه اشغال جنوب ارمنستان و اتصال ترکیه به دریای خزر رو نخواهد داد.
    • علی IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      31 68
      ایران تو قضیه قره باغ دچار اشتباه شد.چرا تاکتیک رو دربازه تکفیریها عوض کردن.تو قضیه داعش ما اعلام کردیم که اگر داعش حروم زاده به 40 کیلومتری مرزهایمان نزدیک شن میفرستیمشون به جهنم.خب چرا درباره آذربایجان اجرا نشد.خنوز هم دیر نشده .باید تکفیریها رو به صورت دوربرد به درک واصل کرد با حامیاشون.
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      40 12
      خواب رو می شه بیدار کرد اما کسی که خودشو به خواب زده رو نمی شه!
    • رامین IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      68 16
      مناطق تحت سیطره تروریستها و ارتش آذربایجان؟ یعنی ارتش اذربایجان تروریست هستش؟
    • رامین IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      33 15
      آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      19 32
      مدرک میخوای سایت **** رو چک کن هواپیماهای باری نظامی و غیر نظامی پل هوایی برقرار کردن از فرودگاه های نظامی ترکیه و رژیم اشغالی اسرائیل مرتب تجهیزات به آذربایجان ارسال میشه
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      65 6
      مدرکی در کار نیست که نشان بدن این ها دنبال بهانه می گردن تا جلوی آزادی قره باغ رو بگیرند
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      10 5
      آقای رامین شما اخبار رو پیگیری نمی کنی؟
    • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      6 17
      مدرک چی .ای کیو.خودت برو انجا ببین مدرکو
    • رامین IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      10 1
      من موندم بی بی سی از یه جا دستور میگیره انگار
    • پیروز IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      11 31
      تاقبل از اعزام اردوغان وهمکاری و پشتیبانی نتانیهو ، الهام جسارت حمله به غره باغ را نداشت ،حالا با زور بازوی دیگران داره کری میخونه.
    • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      10 25
      همه اینها نشانگر برنامه ای دراز مدت تر برای ایران عزیزمان است. خود باکو و ایروان هم بازیچه اسرائیل ملعون و غربی ها هستند.
    • مهران NL ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      12 22
      رامین خان وقتی ترکیه و آذربایجان از تروریست های داعش برای اهدافشان استفاده می کنند پس هم سنگ داعش و تروریست هستند . این مطلب خیلی نیاز به تفکر نداره . مطمئن باشید اگر تروریست های داعش به تنهایی وارد عمل می شدند ایران لحظه ای به آنها فرصت نمی داد. اما ظاهرا الان آنها ها پشت جنگ قره باغ پنهان شده اند و جنگ دو کشور همسایه می باشد که با دخالت آشکار ترکیه که ظرف چند سال گذشته سعی می کنه خودی تو دنیا نشان بده قرار گرفتن. ولی همونطور که یکی از دوستان در کامنتهای قبلی گفته بودند ایران نباید اجازه دهد تا فاصله 40 کیلومتری از مرزهای ایرانی حتی یک تروریست مستقر بشه و اگر لازم شد بدون ملاحظه و قاطعیت همون کاری رو بکنه که لازمه.
    • TR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      17 15
      میگه مدرک ارائه بده یه کم منطق داشته باش!!!!
    • مهدی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      12 31
      قیافه اردوغان خودش مدرکه
    • رصا IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      7 22
      کاملا درسته ایران نجنبه عجیب ضرر میکنیم پانتورک های نوکر اردوغان هم کم نیستن برای نوکری
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      0 2
      دزد حاضر بز حاضر
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    21 23
    برعکس
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    ترکیه باعث نقض آتش بس شده ننگ بر اردوغان که خون انسان های بی گناه بر گردنشه
    • منصور IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      31 30
      واقعا برایم جالب است که هر فردی به خود اجازه می دهد و در سایت های مطرحی چون مشرق نیوز تحلیل کارشناسی ارائه می دهد.
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      52 19
      دفاع از خاک اشغال شده ایرادی ندارد اونها بخاطر وطنشون کشته می شوند
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      6 2
      نیجر مغرب عمان عربستان و قطر . اسامی کشورهای در حال احتضار و وصلت ... قطر بدون اجازه اردوغان جرات کنه رفیق اعلامی اسرائیل بشه ... پیدا کنید نارنگی فروش را .. اون زمان حاشا شدن امارات . یکی از قطری ها چیزی نوشته بود . بن سلمان پاسخ داده بود شما خودتون جز اولین کشورهای عربی بودید روابط با اسرائیل برقرار کردید . روابط سیاسی پنهان و اقتصادی نیمه آشکار تحت اسم دیگری .
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      15 7
      آفرین به ترکیه که باعث ایجاد جنگ شد تا هم قره باغ اشغالی آزاد گردد
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    19 22
    تفکیک وتشخیص آسان وراحت حق ازباطل بسیار پیچیده شده
    • ببسیمچی IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      28 18
      سرگردونی من و شما در چنین شرایطی به خاطر اینه که تقوا و توکل ما کمه برادر. الهی شکر که فرمانده کل قوا امام خامنه ای عزیز ولی خدا هستند و پیش تر از ما فتنه رو شناسایی کرده و نیروها رو برای کور کردن چشم فتنه اعزام کردن. احتمالا در بین عرایض بنده اشارات رو دریافتید ان شاالله
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      6 0
      حالا شما چه نیازی داری که تفکیک کنی؟ مگه طرف های درگیر و دیگر بازیگران صحنه حق و باطل رو از هم تفکیک می کنن؟
  • ناشناس IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    قره باغ مال آذربایجان ه
    • GB ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      97 67
      خود آذربایجان برای ایرانه چیزی نمیتونه داشته باشه!
    • US ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      28 28
      درود به کشور خودمون که با چه سیاست حساب شده ای با کشورهای اسلامی رفتار می کنه.
    • با بصیرت IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      36 56
      جمهوری اسلامی خیلی سیاست داره عکس سیاست اشتباه باکو که رفته با اسرائیل همپیمان شده تا لج ایران رو دربیاره.
    • مسلمان IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      52 12
      اینکه قره باغ مال آدربایجان است این همه منفی داره به نظرتون . مراجع تقلید می فرمایند قره باغ مال آذربایجان و اسلام است بعد مردم ما این همه منفی می دهند . واقعا در شگفتم .
    • ایرانی IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      43 10
      ان شاءالله قره باغ به آغوش اسلام و آذربایجان برمی گردد هرچند دشمنان اسلام و دشمنان آذربایجان ناراحت شوند.
    • مرتضی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      5 4
      آذربایجان جز خاک ایران بود، بعد از فروپاشی شوروی هم میخواست برگرده،
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    ترکیه داره پاشو از گلیمش درازتر می کنه
    • مهرداد IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      14 7
      درود و هزاران درود به اردوغان
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    ترکیه به ظاهر انسان نما و مسلمان نما
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      40 17
      احسنت
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      64 74
      ترکیه حامی تکفیری
    • افتخار AU ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      14 27
      تا وقتی اردوغان آن اشتباه بزرگ را در سوریه نکرد و با سعودی و تروریست‌ها همراه نشد او را قبول و تحسین میکردم ولی حالا متوجه شده ام که او بصیرت کافی ندارد و مطمئنا در قضیه قراباغ نیز همراه با اسرائیل برای ایران مشکل ساز خواهد بود ولی درایت و بصیرت رهبر عزیز ما او را مات خواهد کرد
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    70 48
    تروریست ها علیه مسلمانان را اردوغان رهبری می کنه
  • حسین IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    آذر بایجان خاک خود را آزاد خواهد کرد.
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      40 45
      جمهوری آذربایجان از دست رژیم علی اف آزاد خواهد شد.
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      44 54
      خود آذربایجان جزء خاک ایرانه و بزودی به ایران برگردانده خواهد شد
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      43 12
      آذربایجان خط قرمز ماست
    • امیر IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      8 2
      انشاالله
  • ارتشی IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    اولین دلیلی که نیروهای آذربایجان مناطق هم مرز با ایران رو آزاد کردند بخاطر هموار بودن و نداشتن عوارض جغرافیایی و یا به قول معروف دشت بودن منطقه بود که پیشروی رو آسان میکرد و نیروهای آذربایجان میخواستند تا شروع سرما با پیشروی آسان این مناطق رو آزاد کنند دومین دلیل انها تصرف سریع این مناطق بود تا اون مناطق آرام شده و خمپاره و راکتی به خاک ایران اصابت نکنه و ایران هم اعتراض نکنه چون آذربایجان در موضع برتر قرار داره توقف جنگ به ضررش خواهد بود
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      57 15
      ضمن تقدیر و تشکر از برادر ارتشی مان
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      58 22
      تنها نظر منطقی همینه بقیش احساساتی و از روی غرض ورزی نوشته شده ممنون
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      38 9
      افرين به جوابت.كاملا درست بود و بدون غرض.احسنت
    • مهدی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      29 17
      درود بر شما کارشناس مسلط . تنها تحلیل کارشناسی حرفه ای و دقیق بدون غرض ورزی
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      33 16
      البته احتمال اینکه ارتش آذربایجان به تحریک مستشاران ترکیه به جنوب ارمنستان حمله کنند و نخجوان رو متصل کنند وجود داره. البته خود علی اف احتمالا می دونه کار خطرناکیه، فقط امیدوارم علی اف وارد بازی خطرناک ترکیه و اسرائیل نشه
    • سعید IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      19 15
      اونوقت تو فصل سرما قسمت های کوهستانیو آزاد کردن راحتتره؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      22 1
      یه حرف درست حسابی شنیدیم اینجا مرسی
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      3 0
      احسنت نظر بدون احساسات قومی و ..
  • کسری IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    92 49
    به نظر میرسه این جنگ ارمنستان و آذربیجان یه توطئه بوده برای ضربه زدن و نا امن کردن ایران. دست اسرائیل هم که کاملا دیده میشه. ولی کور خوندن . دهنشونو سرویس می کنیم
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      30 20
      عجب استدلالی
    • نادر IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      19 14
      آنها به خیال اینکه راه تدارکات احتمالی ارمنستان از مسیر ایران را ببندن این مناطق را ابتدا آزاد کرده اند . ایجاد پایگاه آمریکایی اسراییلی و ترکیه شاید برنامه بعدی باشد
    • حمید IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      33 15
      عزیزان نترسید وحشت نکنید اونا با کشور ما کاری ندارن.
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      18 22
      دمت گرم. شروع کنند تا خاک جمهور باکو رو دوباره ازاد کنیم و به وطن بازگردونیم.
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      9 10
      درجه و سطح شعورت رو با طرز نوشتن آذربایجان نشون دادی.
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      8 2
      بابا چقدر بیشعور و کینه ای هستید شما
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      2 1
      منم همین فکرو میکنم
    • قادر IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      7 8
      کاش ایران به آذربایجان نیرو میفرستاد و اجازه دخالت ترکیه رو نمیداد
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    48 30
    متحدان ارمنستان که قویترند ایران روسیه فرانسه آمریکا
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      10 14
      فقط اگه یکی از این کشورها در عملا وارد جنگ شوند مثل ترکیه احتمال جنگ جهانی وجود داره
  • BE ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    70 13
    کسی میدونه چرا در صد سال اخیر مسلمانان در هیچ جنگی پیشروی و پیروزی نداشتن؟ چرا مسلمانان فقط مشغول جنگیدن با خودشون یا تحت ظلم دیگران قرار دارند؟ جواب مسلم هست چون مسلمانان از امت واحده رسیدن به اهداف قومیتی و ملی گرایی
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      13 16
      خوب، اگه جوابشو میدانی چرا سوال می پرسی؟
    • FR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      35 24
      به امید حکومت واحد اسلامی به رهبری حضرت مهدی(عج)
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      4 9
      با پرچم فرانسه؟
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    26 33
    کشاندن مناطق جنگی و جبهه های نبرد از دو جهت به سه جهت باشه چون طبق نقشه نیروهای آذربایجان احتمالا میخواهند قره باغ رو دور و محاصره کنند چون تصرف اون مناطق بخاطر کوهستانی بودن مشکلتر خواهد بود
  • ببببببببب IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    33 21
    به نظر کنترل سریع مناطق نزدیک به ایران به خاطر حساسیت کشورمان بوده است الان جمهوری آذرباجیان بدون نگرانی از مرزهای بین المللی با دیگر کشورها به راحتی می توان اقدامات خودش را انجام دهد.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    36 18
    اشراف بر مرزهای ایران توسط اسرائیل و گروههای نیابتی با نگاهی به مناطق آزاد شده که تقریبا نواری باریک هست که از دو سمت با خاک ارمنستان و قره باغ هم مرز هست میشه دریافت هدف آذربایجان تثبیت نیرو در این مناطق نیست چون حف این مناطق دشوار خواهد بود پس درنتیجه میشه دید آذربایجان قصد پیشروی هر چه بیشتر از جبهه جنوب داره و وقتی به دشتهای نسبتا هموار غرب قره باغ رسید نیروهای ارتش آذربایجان از سمت شمال به جنوب حرکت کنند و قره باغ رو قیچی و محاصره و تسلیم کنند و هم با کنترل به مرزهای ارمنستان واقعی خاک اصلیش مانع ارسال ادوات و تسلیحات و پشتیبانب به جبهه ها شوند و این برنامه تا شروع سرما و زمستان انجام خواهد شد
  • سرباز IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    47 23
    فکر نکنم آذربایجان جرئت اقدام علیه ایران رو داشته باشه. به احتمال زیاد چون مناطق جنوبی قره باغ هموارتر هستن و آزادسازیشون راحتتر هست. آذزبایجان از اونجا شروع کرده.
    • US ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      11 7
      درود بر شما
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      18 16
      باید چهار چشی مواظب این تکفیری ها در مرز ایران بود.
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      10 18
      فعلا که ارباب اردوغان مشغول جمع کردن آتشیه که همین تروریست ها تو ترکیه دیشب به پا کردن
  • منصور US ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    45 43
    در مورد ترکیه همان گونه که رییس جمهور آذربایجان گفت این کشور پهبادهای بایراکدار رو از ترکیه خریده و علاوه بر ترکیه از کشورهای دیگه هم سلاح خریداری کردن که یه امر طبیعی هست. در ضمن شهر قبادی آزاد شده. اسم دو شهر دیگه هم شوشا و لاچین هست
  • منصور IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    47 57
    پیروزی های ارتش آذربایجان به دلیل تروریست های تکفیری هست
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      37 27
      اصلا هر کشوری با طناب پوسیده اردوغان بره تو چاه عاقبتش معلومه و قبل قره باغ هم بخشی از خاک لیبی رو به مامن تروریستها تبدیل کردن
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      36 22
      70 درصد ادوات جنگی و تجهیزات نظامی ارامنه را پهپاد بیرقدار زده حتما تکفیریها اونا را هدایت میکردند
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    42 12
    به هر حال آمادگی ایران در مرزها کاملا هوشمندانه است
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    30 25
    قبادلی، قاره، زیلانلی و حمزلی دو روز قبل ازاد شده
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    56 42
    معمولا در هر درگیری طرفی که دست برتر داره کاری نمیکنه که این برتری از بین بره،آذربایجان اونقدر قوی هست که نخواد تو این شرایط آبروی ارتش خودشو با به کار گیری چند صد تروریست سوری از بین ببره.کافیه بدونید که بودجه نظامی آذربایجان برابر کل بودجه ارمنستانه و ارتش این کشور بنا به آماری هفت برابر ارمنستانه.حالا با این شرایط نیاز آذربایجان به مزدور و عناصر تروریستی بیشتره یا ارمنستان؟کاش در مورد به کار گیری عناصر تروریستی پ ک ک،پ ی د و عناصر ارمنی که از کل دنیا برای جنگ با آذربایجان که داره خاک رسمی خودشو آزاد میکنه هم گزارش شفاف سازی میکردید!
    • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      10 1
      شما درست فرمودید . بخاطر همین مسائل قاطی پاتی شدنها و آینده نامعلوم و خطرناک و نا ایمن بهتره همه همصدا در پشتیبانی از مواضع رسمی کشورمان اعلام نظر کنیم . که بصلاح همه از جمله ایران عزیز خودمان است .همه جور امکانی در شرایط جنگی و نا امنی که از اسمش مشخص هست میسر است .
  • US ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    31 13
    بنازم به متخصصین داخلی که پنجمین کشور سازنده پهپاد تو دنیا هستن و از موتور تا رادار و سیستم های لیزری و بدنه کامپوزیتی رو خودشون در انواع و اقسام بسیار متنوع و فوق العاده پیشرفته می سازن.
  • علی IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    31 19
    برنامه آذربایجان و ترکیه ایجاد یک نوار مرزی در حاشیه شمالی ارس است که به دلیل جلگه ای بودن آن پیشروی سریعتر از مناطق کوهستانی قره باغ صورت گرفته. این نوار مرزی برای دسترسی سریع به منطقه خودمختار نخجوان که با ترکیه مرز مشترک دارد انجام میشود. چیزی شبیه نوار مرزی شمال سوریه که ارتش اردوغان کردها را از آن مناطق بیرون و آواره کرد. 2000 چریک تکفیری که رقمی نیست تا ارتش و سپاه ما را نگران کند. در ضمن مساله اعزام کردهای جنگچو به قره باغ برای کمک به ارمنیها را از قلم انداختید.
  • US ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    56 54
    حامیان ارمنستان و کسایی که به آذربایجان تهمت می زنند تاوان سنگینی خواهند داد
    • FR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      52 35
      نگو بابا زهرم ریخت! شما برو از تکفیری هات بترس
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    21 7
    ایران پتانسیل بزرگی برای این داره که حلقه اتحاد مردم منطقه باشه
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    18 23
    اصل جنگ فقط همین بوده مسلط کردن تروریست ها و ضد شیعه در مناطق مرزی و به خواسته شان هم رسیدند بخاطر اینه که الهام چند مدتیه داره دنبال مذاکره میگرده
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    15 17
    اردوغان با رئیس جمهور کانادا تماس می گیره میگه ارسال سیستم های پهپاد بیرق دار رو تحریم نکنین ! که نه تنها کانادا بلکه اطریش هم تصمیم به تحریم این تجهیزات گرفتن.
    • Mohammad IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      9 1
      کانادا اصلا رئیس جمهور نداره نخست وزیره
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    18 19
    با وجود خیال پردازی های اردوغان مسلمانان در امن نخواهند بود
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    52 52
    از پیروزی آذربایجان و باز گرداندن سرزمین قره باغ به آغوش آذربایجان خیلی خوشحالم. حالا هر کسی هم به آذربایجان کمک کرده است، دستش درد نکند. ما هم قدر دان و ممنونش هستیم.
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      12 2
      خدا رو شکر
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    46 52
    کسانی که سنگ آذربایجان رو به سینه میزدین بفرمائید تحویل بگیرین.سگ ارمنستان شرف داره به آذربایجان سوداطلب.لااقل ارمنستان تو این سی سال پاپیچ ایران نشد اما از این به بعد بیا و تماشا کن.
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      18 21
      آفرین
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      37 9
      احساسی برخورد نکن ارمنستان مثل بیانه امروزش که از توهین مکرون حمایت کرد نوکر و حامی مکرون و فرانسه اسلام ستیز هست ! چه خوشت بیاد یا نه قره باغ خاک آذربایجان هست و آزاد میشه بزودی
  • حسین IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    35 32
    در دوره کوتاه تصرف تبریز به دست عثمانی ها فقط 12 هزار نفر شیعه تو تبریز قتل عام شدن ! حالا حسابشو بکنین با توجه به شیعه بودن تقریبا همه اهالی مظلوم جمهوری آذربایجان ببینین چه بلایی سر این مردم میارن
  • محمد IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    22 67
    قره باغ قبل از فروپاشی متعلق به ارمنستان بوده و آذربایجان یک متجاوز است چرا عادلانه قضاوت نمی کنیم
    • اینانلو IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      36 7
      بیسواد اسم مسلمان هم داری قطعنامه های سازمان ملل بر تعلق این مناطق به آذربایجان تاکید داره
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    31 15
    ارمنستان با اشغال قره باغ پای سازمان ملل وقدرت های مختلف را به منطقه باز کردن
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    33 14
    وزیر دفاع دولت خودخوانده قره باغ امروز همراه یارانش با شلیک موشک پهپاد بیرقدار کشته شد
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    14 35
    ایران بزودی درگیر جنگ خواهد شد
  • دکتر زاهد IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    27 11
    تازه این تروریستها فقط و فقط یک مرام دارن و اونم کافر بودن شیعه و واجب بودن قتل شیعیان
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    16 6
    130*35=4500 کیلومتر مربع مساحت اراضی ازاد شده البته کم در نظرگرفتم
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    19 25
    بیشترین نقش را مزدورهای اردوغان دارند
  • US ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    18 31
    از ترکیه مسلمان نمیشه
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      14 26
      اردوغان لا مذهب
  • رضا IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    13 11
    مساله همکاری در جهت منافع آمریکا برای تقویت ناتو در قفقاز در قبال تثبیت نفوذ در شمال عراق و سوریه از دلایل دخالت اردوغان در بحران قره باغ است
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    15 4
    تنش‌های اخیر ترکیه با اروپا بویژه فرانسه در مسائل مدیترانه از یک سو و اختلافات اساسی این کشور با روسیه در لیبی و شمال سوریه از سوی دیگر سبب شده معادلات ترکیه در این مناقشه همسو با منافع جمهوری آذربایجان باشد.
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    12 14
    اردوغان با سیاست غلط باعث نزدیکی هر چه بیشتر تورکها با اسراییل شده هست وسلام و تمام
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 5
    چرای کشورهای که خواهان آتش بس هستند کاری نمی کنند ؟
  • علی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    39 10
    مرز اذربایجان جز امن ترین مرزهای کشور بوده وهست لطفا نگران نباشید
  • بهروز US ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    22 7
    لعنت خدا بر تروریست های تکفیری
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    18 26
    الهام علی اف داره اشتباه بزرگی میکنه اگه بر فرض هم بخشی از این مناطق اشغالی یا همه اون هم آزاد بشه بازم فرق زیادی نمیکنه این بار می افته دست تروریستها ! مثل این میمونه که مثلا کشوری پول نداشته باشه و بیاد با گروههای تروریستی یه کم قاچاق نفت و مواد مخدر و غیره انجام بده تا به پول برسه !
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    18 8
    مرگ بر اسراییل
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    18 8
    مشرق مناطق تازه آزاده شده را اضافه نکردی ؟
  • اللهوردی GB ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    20 15
    امریکا با2000 نفرکارمند درارمنستان بزرگترین سفارت راداشته وبااسراییل رابطه دارد
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    46 27
    نویسنده محترم قره باغ خاک اسلام است آذربایجان خاک خودشو پس میگیره
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    28 20
    تروریست ها نزدیک مرزهای ما شدند
  • DE ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    18 16
    با تشکر مقاله خوبی بود . فقط مهم این است که در ایران منافع ملی دارد فدای منافع قومی میشود
  • امیری GB ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    23 21
    البته در نهایت بازنده اصلی خود ترکیه و اردوغان بوده و همه دنیا به رویا پردازی و خیال پردازی اینا خواهند خندید !
  • علی IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    23 21
    تاوان سختی در انتظار اردوغان خواهد بود و کار بجایی خواهد رسید که همه کشورهای اسلامی به اردوغان به چشم بن سلمان خواهند نگریست
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      7 5
      این نزاع های لفظی هم که بین اردوغان و ماکرون در جریانه فقط لاپوشانی سیاست های بزرگتر تو منطقه هست.
  • جوادی IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    16 15
    اردوغان بجای رویای رهبری کشورهای اسلامی دیگر هیچ کشوری به اردوغان اعتماد نخواهند کرد.فقط یه کم صبر کنین همه چی معلوم میشه
  • رامین IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    23 28
    ترکیه و آذربایجان تروریست پرور، حامی داعش، النصره و...
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      0 0
      برادر گرامی این همه تند روی نکن وقتی سواد سیاسی نداری نظر نده
  • US ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    36 17
    بشار اسد چند سال پیش در جواب درخواست کشورهای عربی برای قطع رابطه با ایران گفته بود : ایران دوست بزرگ و عاقل ما است. اردوغان تو توهم پیشرفته واسه یه پهپاد بیرق دار موتورشو از اطریش میخره سیستم ردیابی و آتششو از کانادا ! ... دفاع ضد هوایی خودشو از روسیه می خره (عین کشورهای عربی !) بعد واسه همه دنیا خط و نشون می کشه
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    16 18
    اردوغان انتظار نداشت کانادا و اتریش حمایت خود را از تولید پهپاد حمله ای بیرقدار قطع کنند با این تعداد پهپاد محدود در صورت نابودی پهپاد بیرقدار روند پیشروی اذربایجان قطع و پیشروی ها به حالت معکوس در خواهد امد افتخار اردوغان تولید پهپاد چند ملیتی بیرقدار ایران و روسیه پهپادی با کیفیت پایین تر ولی بومی و با تعداد بسیار زیاد در سال های بعد با کیفیت جهانی ارائه خواهند کرد
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      25 12
      اتریش فروش موتور پهپاد به ترکیه رو متوقف کرده
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      23 24
      موتور پهپاد های که ترکیه به آذربایجان فروخته ساخت خود ترکیه است ترکیه هم دوربین و موتور پهپاد ملی ترکیه در مرحله تولید انبوه رفته دیگه نیازی به اتریش و کانادا نداره اگه موتور ملی و دوربین پهپاد رو ترکیه نمی ساخت هرگز پهپاد به آذربایجان نمی داد
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      7 14
      درود بر تو عزیز
    • تهرون DE ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      7 7
      نکنه این خبر رو تو یورو نیوز خوندی خب تو که خبر رو از اونجا خوندی بهتر بود کاملش رو بیان می کردی دوست عزیز شرکت روتکس که شرکت اتریشی محسوب میشه و زیر مجموعه شرکت مادر کانادا هست تامین کننده ی موتور پهپاد هایی ایالات متحده در جنگ افغانستان بود و همچین تامین کننده موتور های ترکیه و ایران این خبر کامل هست و در ادامه هم گفته شده تصمیم گرفته فعلا فروش موتور رو به برخی گشور ها از جمله ایران و ترکیه متوقف کنه میدونی که شرکت روتکس به کشور هایی که خودشون پهپاد میسازن حق فروش مستقیم نداره و از کشور ثالث استفاده میکنه تو همون خبری که خوندی همه اینا بود من فقط کاملش رو گفتم که شرکت روتکس تصمیم گرفته فروش موتور رو به ترکیه و ایران متوقف کنه بخاطر جنگ قره باغ برای ترکیه و جنگ یمن برای ایران ...خبر میخونی کامل بگو
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      1 0
      شما فعلا از خودتون مایه بزارین نه ازروسیه
  • علی خدایی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    39 28
    باید مواظب شیطنت های کثافتکاری عثمانی ها باشیم چرا که نقشه های شومی دارند تا نفوذ شان را بیشتر کنند و حتا بر ایران هم نفوذ کنند و باید ریشه نفوذ عثمانی ها در همه جبهه ها را بگیریم چرا که یک خطر بزرگ محسوب میشن برای آینده ایران. ترکیه عملا در باکو نفوذ کرده و میخواهد با عثمانی کردن نحوه مدیریت باکو را به دست بگیرد و فردای خیالاتی خودشان را احیا کنند اما ذهن خیال باطن کور خواندن عردوغان بداند اگر غلطی بکند عفی در کار نیست و همیشه هم زیر رصد هستش خبر مشاوران عردوغان که گستاخی میکنند به عنوان مثال شخصی خیلی نزدیک عردوغان به اسم ibrahim karagu; دو روز پیش با پر روی و یاوه گویی آشکارا خاک ایران را مورد تهدید مرز و خاک ایران را کرده بود باید جواب سختی به عثمانی ها بدهیم
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      34 40
      جناب پانکرد شما نگران همشهریهای تروریستت باش که دیروز تو اشنویه اذربایجانغربی جولان میدادند
    • آرین IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      10 5
      اردوغان از خاک خودش دفاع میکنه
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    13 8
    بدون مدرک نمیشه
  • آراز GB ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    9 6
    بر اردوغان...
  • علی IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    34 25
    باید جلوی اردوغان و علی اف را گرفت، باید از کشوری که اسرائیل حمایت می‌کنه، دفاع نکنیم. سیاست اینها در نهایت تشکیل کشور ترکی واحده، پهپادهای اسرائیل که در نطنز سرنگون شد از آذربایجان بلند شده بود و کلی اقدام خرابکارانه دیگر، باید از ارمنستانی حمایت کنیم که تا به الان نه تنها بر علیه ما کاری نکرده بلکه همیشه از ما حمایت کرده‌
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      30 23
      یاشاسین آذربایجان
    • توحید IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      5 2
      تفکرات این جماعت هیچ اهمیتی نداره و کوچکترین نقشی در تصمیمات مسعولین و نیروهای مسلح شجاع ما نداره.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      2 3
      نیروهای مسلح شما بدون حضور روسیه وارد هیچ جنگی نمیشن
    • CA ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      0 0
      باشه حالا بهش میگیم
  • Aref IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    13 1
    مرگ بر مستکبر
  • علی خدایی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    8 13
    مشرق عزیز لطفا به گستاخی های مقامات ترکیه ای که نسبت به ایران کرده اند در خصوص این درگیری های که شده بین باکو و ارمنستان هم یک مقاله ای برای اگاه سازی عموم شرح دهید یکی از مشاوران خیلی نزدیک عردوغان به اسم ابراهیم کارا گل IBRAHIM KARAGUL مشاور عردوغان است در سیاست خارجی حزب AKP عردوغان را تعیین میکند که به تازه گی ها بر خاک ایران هم از روی این درگیری ها یاوه گویی های کرده بود در حساب توییتری اش تلویحا تهدید مناطق ایران را کرده بود چرا مسولان ایران چیزی نمیگن و یا متاسفانه نیروی انسانی تحقیق کنند در ایران بر روی ترکیه نداریم که این ها را ببینند و برای مسولان ما بگویند که نگاه ترکیه خصمانه است بر ایران
  • علی IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    12 9
    به نظر من این همان خروج یاجوج و ماجوج است
  • حسن IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    20 25
    این جریان پان ترکیستی و استعماری و زاده دست انگلیس بدجوری فعال شده ! و حالا با جریان تکفیری هم هم کاسه شدن ! برخی از مردم یه جوری کامنت میزارن انگار نه انگار که تاریخ نخوندن و هیچ شناختی از شیعه واقعی ندارن.
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      17 16
      مثل خودت که خیلی تاریخ خوندی و همه چیزدانی از خودراضی
    • ارین IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      4 4
      شیعه واقعی چیه...؟ اینا لائیک هستند
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    20 7
    نیروی نظامی ترکیه در آذربایجان خیلی کمه بیشتر کمک تسلیحاتی کرده/ حتی یک نفر هم از ترک ها کشته نشده اند . این آذری های قهرمان هستند که شجاعانه می جنگند و دلیرانه شهید میشن
  • نادر IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    33 8
    واقعا جالبه نگارنده این مطلب طوری نوشته ک آدم در وحله اول فکر میکنه ک ایشون جزعی از ارامنه منطقه قره باغه و کاملا هم مشخصه ک شدیدا از پیروزی های آذربایجان ناراحته اگ خرید اسلحه از اسراییل و ترکیه باعث شده ک ایشون صد بار اسم نیرو های مشترک بیارن پس با همون حساب هم باید ب طرف مقابل نیروهای مشترک ارمنی روسی و فرانسوی گذاشت دم ارتش آذربایجان گرم ک خاک خودشو آزاد میکنه
    • مرتضی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      1 1
      آفرین، زیبا گفتی
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    14 43
    بازهم بااینکه نیروهای باکو اسرائیلی وترکیه و نیروهای چندملیتی تحت حمایت ترکیه هیچ غلطی نکردن.بنازم ارمنستان که رودرروی این این نیروهای چهار... ایستاده .بنازم ارمنستان.زنده باد ارمنستان.
    • مملی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      1 0
      باسلام هیچ دولت مستقلی مگر ازدولت دیگری اجازه خرید سلاح روباید بگیره اینوباید همه بفهمند
    • هاکان IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      0 0
      ای مزدور
  • شاهرخ IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    25 19
    یاشاسین ایران اسلامی ننگ بر اردوغان
    • آرین IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      5 4
      درود بر وطنمان ایران اسلامی
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    18 5
    با پشتیبانی دولت ترکیه، رژیم صهیونیستی و تروریست ها !!!!!!! طلبه هایی که در جبهه قره باغ میجنگند با ذکر یاحسین علیه السلام قره باغ را آزاد کردند . تروریست کجا بوده؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      5 4
      قره باغ آزاد میشود انشاالله
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    24 16
    اینایی که برای یه مشت تروریست ارسالی از لیبی و سوریه ادعای اسلامی و شیعه دارن بدونن شیعه همونه که تو جنگ صفین وقتی شریعه به دست سپاه علی (ع) افتاد اجازه می داد سپاه معاویه هم از آن آب بخورند ولی وقتی دست معاویه می افتاد اجازه آب خوردن به دیگران را نمی دادند ! حالا اصل آزاد سازی مناطق اشغالی یه کشور اسلامی درسته ولی با کدام روش ؟!!! روش استفاده از تروریسم تکفیری شیعه کش ؟!!!! و با سلاحهای ارسالی صهیونیستها ؟!!! البته این سلاحها هم به شرط احداث پایگاه جاسوسی اسرائیل در 45 کیلومتری مرز ایران در بندر لنکران جمهوری آذربایجان فروخته شده ! به شرط کشتار شیعیان مظلوم منطقه ناردارن باکو توسط علی اف فروخته شده !
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      5 5
      دیگه این حرف ها جواب نمیده خودتان را خسته نکنید
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    20 8
    شما طرف چه کسی هستید ؟ مسلمانان یا کسانی که علیه اسلام هستند ؟
    • محمد IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      0 2
      طرف حق...کاریم به مسلمان و غیر مسلمانش نداریم
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    11 16
    اردوغان سیاست کثیف دارد. ایران باید مواظب مرزهای خودش باشد . برای دسترسی به دریای خزر ارمنستان رو کرده بهانه.
  • وقار IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    15 6
    برای چندمین بار میگم بین دولت صهیونیستی و ملت مسلمان آذربایجان فرقه
  • حامدددد IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    26 21
    نظرات مخالف رو منتشر کن ارمنستان 30 سال پیش اینجارو اشغال کرده، حالا آزادمردان آذربایجانی در حال پاکسازی هستند قره باغ برای اسلام است
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      16 11
      قره باغ هزاران ساله که متعلق به ایرانه نباید بزاریم در اشغال جمهوری های شوروی باقی بمونه
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    12 9
    با سلام تشکر از اخبار و تفسیر خبر
  • علی IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    16 2
    طول مرزی که با کشورمان هست ازاد شده 132 کیلومتره
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    17 15
    روسیه هم نمی خواهد وارد درگیری با ترکیه و پاکستان بشه
  • US ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    8 11
    ممنون مشرق
  • کورش DE ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    20 21
    آفرین به این تحلیل بسیار درست و دقیق. اردوغان سودای رسیدن به دریای کاسپین را دارد. باید ایران هرچه زودتر به دلیل حضور تروریستها دار مرزهای ما واکنش نشان دهد.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    12 12
    یاشاسین ملت اسلام واقعی یاشاسین ملت آزربایجان ننگ بر دولت لائیک آذربایجان
  • علی IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    10 4
    باید بین همه مسلمین وحدت به عمل آید و ذهنیتی را باید در روابط بین المللی ایجاد کنیم که ایران عزیز بتواند کشور های همسایه را به طرف خود و وحدت بینی جذب و از حضور بیگانگان در منطقه جلوگیری شود و به امید رهبری امام خامنه ای بر تمام مسلمانان جهان .
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    16 12
    مرگ بر تروریست ها با حمایت اردوغان
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 4
    با سلام اين نوار مرزی که آذربایجان از ارمنستان پس گرفته سرزمین آذربایجان است یا ارمنستان ؟
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      19 13
      کل ارمنستان متعلق به آذربایجان بود که روس ها هدیه دادن به مسیحی ها ها
  • رحمن IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    6 6
    قره باغ خاک اسلام است و به دست عاشقان مهدی (عج) به آغوش اسلام بازمیگردد
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    12 18
    بعد از پیروزی آذربایجان رسما در دستان تروریست ها خواهد بود
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    14 34
    مهم میدان عمل است که آذربایجان با کمک تروریست ها مردم بی گناه را میشکد
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    3 9
    اه چقدر مدرک درک می کنید یکم مطالعه و سرچ کن کاری نداره
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    10 13
    این جنگ فقط به سود اسرائیل است
  • ناشناس IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    20 8
    هموطنان گرامی اینکه کسی قلبا هوادار همکیشان وهمزبانان خود درسراسر جهان باشد ابدا چیز عجیبی نیست همانگونه که عزیزان کرد وفارس تحولات سوریه،عراق،افغانستان و...را بانگرانی واشتیاق دنبال می کنند. عجیب طرفداریهای جگر گوشه های هموطنمان از اشغالگران ارمنی است. ما آذربایجانی ها همواره عشق وارادت خود به ایران وایرانی راثابت کرده وکمتر خانواده ای در این ملت یافت می شود که یکی ازعزیزان دور یا نزدیکش را تقدیم این مرزوبوم نکرده باشد درست مثل خودشما. خواهش میکنم بااین موضع گیریهای نادرست موجب رنجش آذریها و اتحاد ملی نشوید. ازلحاظ غیرت دینی هم یعنی واقعا غیرتتان جریحه دارنمی شود صدای اذان ۳۰سال دردیار اهل بیت طنین انداز نشود ومساجد تبدیل به...دانی شوند؟ حالا هرچقدرهم که حکومت آذربایجان بدباشد. دنیای مسیحیت چه دیندار وچه سکولار گرچه قرابت قومی وفرهنگی باارامنه ندارند غیرت آنهارانگه میدارند وتعصبشان رامی کشند، درضمن احترام قلبیم راتقدیم تمام هموطنانم ازجمله ارامنه ایرانی تقدیم میکنم وآرزو می کنم بزودی ترکها وارامنه کشور آذربایجان درصلح وصفا وصمیمیت درکنار هم تاابدزندگی کنند، وباعث شادی وغرور خیرخواهان و ناامیدی بدخواهانشان(هر کسی که باشد) شوند.ان شاا...
    • حمید IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      3 4
      دو طرف متحدان غربی دارند ولی نه امریکا نه فرانسه هیچکاری برای خواباندن قائله نمیکنند گه بسیار عجیب است. در حالیکه ایران بیشترین اهتمام را برای پایان بخشیدن به این فتنه صهیونیستی نشان داده و میدهد
    • افتخار AU ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      4 0
      عالی - احسنت
    • مجید IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      21 3
      آفرین این درسته، من خودم ترکم و همسرم اصفهانیه، در عین حال که کشورم ایران رو دوست دارم و به تمامیت ارضی کشورم پایبندم؛ بخاطر هم فرهنگ و هم کیش بودن با آذربایجان و همچنین قوانین بین المللی دلم به بازگشت سرزمین اشغالیه، هرچند بعد از بازپس گیری اونجا، دولت آذربایجان باید سازوکاری پیاده کنه که ارامنه اونجا در ارامش زندگی کنند. الان برخی ها میگن اذربایجان و ارمنستان و بحرین باید برگرده به مام میهن! اما این مسئله اصلا موضوعیت نداره چرا که اگر اونجوری باشه باید الان چندتا امپراطوری روم و عثمانی و ایران و شوروی فقط وجود داشته باشه که عملا غیرمنطقیه! اگر قوانین بین المللی الان رعایت نشه که دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه اگر ایران از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت نکنه اونوقت تو ایران هم، همه دنبال تجزیه طلبی میرن، کما اینکه اگر قره باغ بخاطر حضور 150 هزار جمعیت ارمنی بخاد با مطرح کردن حق تعیین سرنوشت جدا بشه، اونوقت ترکها، کردها، سیستانی ها، ترکمن ها در ایران هم میتونن همچین ادعایی بکنن که به واقع از ریشه اشتباهه
    • اناری IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      3 0
      آفرین براین طرزتفکر
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    15 13
    سپاه و ارتش باید مراقب تحرکات تروریست ها در مرزهای شمالی باشند.
  • احمد IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    22 9
    ارتش اذربایجان پیروز میدان خواهد بود،اذربایجان بیش از چهار برابر ارمنستان پرسنل نظامی دارد با یک محاسبه ی ساده میتوان فهمید که انکه به مزدور احتیاج دارد ارمنستانست نه اذربایجان،و در خصوص جنگنده ی بدون سرنشین نیز اذربایجان از ترکیه خریداری کرده و هیچ منع قانونی ندارد،
  • NL ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    10 14
    جریان نفوذ پانترکیسم خیلی خیلی نفوذ کرده!
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    15 35
    پان ترک ها میگویند: ما ترک هستیم و از سایر انسانها برتریم. باورهای آنها نشانگر اوج نادانی در این افراد است.اما در واقع تمام کسانی که ادعای پان ترکی می کنند هیچ کدام با یکدیگر اتحاد ندارند و هر یک در یک جای جای کره ی خاکی پرچمی مختص خود دارند و به سود خود بلند کرده اند اگر این افراد متحد شوند دیگر پان ترکی معنای ندارد و خودشان برای خودشان زندگی مستقلی میکنند و یک ملت هستند پس بیاید پان ترک نباشیم و خودمان را نژاد برتر ندانیم همه انسان هستند و نباید کتک نژادشان را بخورند همه حق زندگی کردن را دارند چه ترک باشد و چه فارس. آری به راستی که انسان انسان است .
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      22 5
      عجب! بقیه پان ها هم همین را میگویند.
    • 5489 IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      5 1
      مرگ بر نژاد پرستی ممنون از شما برای این توضیح دقیق
    • حمید IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      1 3
      دمت گرم بسیار زیبا توضیح دادی
    • محسن IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      15 1
      دوست عزیز کسی ادعای نژاد برتر داره که زبان و فرهنگش را بر بقیه اقوام تحمیل کرده و ندای حق طلبی و مطالبات به حق دیگران را سرکوب میکند. در ایران پان ترک نداریم پان ترک به کسی اطلاق میشه که علاوه بر حقوق خود زیاده طلبی کنه.
  • GB ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    24 7
    سربازان دولت لائیک آذربایجان در قرن 21 ارمنی ها را خوب دارند گوشمالی می دهند .
  • روح اله IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    6 1
    بنظر و برابر مدارک و شواهد موجود ارایه شده در رسانه ها توسط دولت جمهوری آذربایجان،نقشه فوق کاملا ناقص بوده و بخش زیادی از مناطق آزاد شده از تمامی جهات،ترسیم نشده
  • NL ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    20 1
    قره باغ خاک اسلام است
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    20 4
    تروریست و تکفیری ومعرفی کردن اینکه این جنگ هدفش ایرانه!!!! فقط به این دلیله که پای ایران رو به این جنگ باز کنن. و الا کلی تروریست تو ارمنستان هم اومده. 1500 تا از پژاک و پ ک ک. منطمئنا از این مرز که آروم ترین مرز و بیخطرترین مرز برای ایران بوده و هست هیچ خطری ما رو تهدید نخواهد کرد. البته لازم به ذکر هست که این مرز قبلا خیلی جنگ به خودش دیده و هموطنان آذربایجانی مان در خط مقدم مقابله با روس ها بودند.
  • موسی الرضا خسروابادی IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    10 28
    عزیزم دم خروس تکفیری ها رو باور کنینم یا حسین حسبن کردن ارانی ها. سند و مدرک میخای. لاس زدن علی اف پست با مقامات رژیم غاصب صهیونیستی رو چی میگی. اونم مدرک میخاد.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    7 14
    نقشه پلید و شوم ار دوغان پلید با همراهی تروریستهای نامسلمان ضد شیعه به همراهی اربابشون اسراعیل کثیف مشخصه. ولی کور خوندن و مطععن باشید دود این اتش فقط به چشم اردوغان و ارانی های نوکر اسراعیل میره. اتفافا یه بلبشو لازم بود برای خیلی کارا .
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    14 13
    حالا طرفداران ترکیه و اران باید حیا کنن که منافع ملی رو فدای تفکرات پوسیده خودشون میکنن. جالبه کسایی که تو عمرشون یه بار سر روی مهر نذاشتن و عشق و علاقشون لول زدن تو ...های ترکیه و ارانه دم از اسلام میزنن.
  • سعید... KR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    22 5
    یاشاسین آذربایجان. قره باغ خاک اسلام است.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    20 8
    آذربایجان دارد مناطق اشغال شده خود رو پس می گیرد
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    10 9
    کاملا از این جنگ معلومه که اردوغان به اسرائیل هماهنگ هست، نمیشه که فقط اذربایجان هماهنگ باشه، مکان جنگ بعدی مشخص شد در شمال کشور، این جنگ طولانی بشه، ایران هم میارن وسط هدف باز کردن پای روسیه به این جنگ، حالا چرا میخوان حواس ایران و روسیه توی این شرایط به این نقطه گرم کنن خدا میدونه
  • علی IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 2
    کسی که خوابه میشه بیدارش کرد ولی کسی که خودشو زده به خواب گلوله توپ هم بیخ گوشش در کنی بیدار نمیشه. در حقیقت برخی خودشون رو به خواب که چه عرض کنم خودشونو به ......زدن.
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    10 7
    منظور از هشدار فرماندهان ارشد نظامی کشورمان نسبت به هرگونه تلاش برای تغییر ژئوپلتیک منطقه آن است که آذربایجان و ترکیه ممکن است نقشه داشته باشند با عبور از مرز ارمنستان به نخجوان برسند و باکو با ترکیه هم مرز شود.
  • آراز IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    24 8
    یاشاسین ایران بزرگ
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    8 17
    ترکیه تروریست آورده تو قره باغ
  • BG ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    9 12
    تروریست خود اردوغانه
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    9 11
    الان سوال خیلی مهمتر این هست که هدف بعدی این اردوغان و لشکر تکفیریش کجا هست، ایا دنبال ازاد کردن تبریز هستند، مسئله ای که متاسفانه تعدادی نادان ایرانی هم مشتاقانه دنبالش هستن، دوباره باید شاهد تکرار تاریخ باشیم زمانی که ارتش بعث حمله کرد تعدادی عرب ایرانی با خوشحالی به استقبالش رفتن، الان هم همین طور شده، احتمالا اردوغان دنبال گسترش خاکش هست،
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      3 5
      اردوغان جرات ندارد به این موضوع فکر کند
    • نصیری IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      3 3
      پوز اردوقان را به خاک میمالیم
  • بنده خدا IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    24 4
    بالاخره آذربایجان خاکشو پس میگیره
    • علی IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      7 2
      خلاصه بگم قره باغ مال آذربایجان حدود 137نفر از فرماندهان ارتش ارمنستان به درک واصل شدند
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    8 5
    سوریه، لیبی، عراق، قره باغ، اقای اردواغان به کجا چنین شتابان، ایا هنوز هم کسی هست که بگه موشک نمیخوایم
  • علی IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    3 2
    قابل توجه بعضی ها
  • محمد US ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    7 8
    واقعا این نگاه تروریستس اردوغان از کجا نشات می گیره؟
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    8 7
    یکی از اهداف ترکیه و آذربایجان تسخیر نوار مرزی ارمنستان با ایران و بستن راه ایران به شمال قفقاز است
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    6 3
    تمام عالم برای ایران عزیز توطعه چیدن سرشون به سنگ خورد. اینا که دیگه عددی نیستن. البته صد در صد مراقب بود. من کوچک به نوبه خودم بر دستان مبارک و چشمان تیز بین حضرت اقا بوسه میزنم و بر این بوسه افتخار میکنم.
  • کرمانشاهی IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    15 3
    تمام عالم برای ایران عزیز توطعه چیدن سرشون به سنگ خورد. اینا که دیگه عددی نیستن. البته صد در صد مراقب بود. من کوچک به نوبه خودم بر دستان مبارک و چشمان تیز بین حضرت اقا بوسه میزنم و بر این بوسه افتخار میکنم.
  • امیر IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 0
    جای نگرانی نیست چون تا دست ما به حبل المتین اسلام ناب به رهبری حضرت اقاست و سپاه در این کشور هست. اردوغان و علی اف و ارباباشون هم جگر رودرویی مستقیم با ما رو ندارن . ور هرکی هر نقشه ای بکشه دودش به چشم خودش میره.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    3 11
    جمعیت ارمنستان به ترکیه بیشتر از ایروان علاقه دارند چون جنوب شرق اناتولی سرزمین اونهاست
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      11 4
      ترکیه ای ها هم به تبریز اردبیل و.. علاقه زیادی دارند
  • شیعه IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    6 4
    ایران سوریه وشمال عراق و لیبی و.... نیست که در هم ریخته باشه. ایران همونیه که امریکا رو خار کرد. رهبر ما همونیه که نامه رییس جمهور امریکا رو که شینزو ابه اورده بود محضر مبارکشون، اصلا نگاش نکرد. حالا تصور کنید این نامه برای الهام علی اف یا اردوغان می رفت. اونو چند بار میبوسیدن میزاشتن رو چشم.
  • CA ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    10 8
    غیر از مسایلی که مطرح میشه هدف ترکیه ایجاد مسیر به شرق از طریق نخجوان و آذرآبادگان و دریای خزر هست برای تجارت و انتقال نفت و گاز در واقع دور زدن راه ابریشم که از ایران میگذره. الان تنها مشکل چند ده کیلومتر جنوب ارمنستان هست که برای حل اون ممکنه در درجه اول سعی کنن به طور نظامی بخشی از جنوب ارمنستان رو برای اتصال به نخجوان اشغال کنن و اگه نشد به توافقی با ارمنستان برسن در مقابل آتش بس
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      11 13
      آذربايجان درسته.... آذربادگان رو از کجاتون در اوردین شما پانفارسها
  • حسین IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    10 5
    هموطنای عزیزم بنده سیاستمدار نیستم ولی یک چیزی رو خوب میدونم. تا زمانی که مردم غیرمتند ایران زنده هستند. تا زمانی که ارتش و خصوصا سپاهی ها خصوصا فرماندهان باغریت و فهیم سپاه مقتدر و ولایی در این کشور نفس میکشند و از همه مهمتر تا زمانی که رهبر عالی مقام ،شجاع با تدبیر و با تقوی حضرت ایت الله العضمی امام خامنه ای داریم. مطمعن باشید جگر شیر بزاری تو دل جمهوری اذربابجان و ترکیه ، جرات جسارت به کشور ما رو ندارد. ((( جراتشو ندارن)))). اینو مطمعن باشید.
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    8 7
    ایران باید تا دیر نشده است برای امنیت خود چشم فتنه حدید را کور کند و این توطئه ائتلاف چهار گانه را خنثی کند . حال تصور کنید اگر چنین شرایطی برای مرزهای ترکیه و اسرائیل پیش می آمد آیا آنها ساکت فقط نظاره گر بودند؟
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    21 9
    قره باغ مال آذربایجانه
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    11 14
    اردوغان تروریست پرور
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    7 11
    در چهارچوب یک معامله پست پرده آذربایجان با ترکیه و اسرائیل قرار است در ازای آزادی قره باغ آذربایحان پایکاههای نظامی به منظور محاصره و تهدید ایران در اختیار ترکیه و اسرائیل قرار دهد در عملیات میدانی بیش از باز پس گیری قره باغ تصرف مرز ایران با قره باغ برای آذربایجان و ائتلاف مهم است اول اینکه امکان کمک رسانی ایران به منطقه قره باغ سلب شود دوم نیروهای تکفیری پشت مرزهای ایران مستقر شوند سوم دسترسی بیشتر به مرزهای ایران برای ایجاد مزاحمت و تسهیل در ارتباط با عناصر ضد انقلاب و تجزیه طلب پان ترکسیم که از عوامل سرویس اطلاعاتی ترکیه و اسرائیل می باشند و هیچ ارتباطی با مردم آذری زبان شمال ایران ندارند‌ .
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      8 3
      اگه پشت پرده توافق کردن تو از کجا خبر داری
  • وطن KR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    6 12
    مشرق نیوز ممنون از روشنگری های به موقع شما
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    10 11
    تروریست های دشمن ایران از سوریه به قره باق امده اند؟بدون شک باید با موشک همه آنها را نابود کرد.چطور اردوغان به بهانه تروریست ها ۴۰کیلومتر از مرز سوریه را به کنترل خود درآورده ولی ۲۰۰۰تروریست را در مرز ایران مستقر کرده؟؟
  • Davod IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    16 13
    دولت اذربایجان باید تمام سرزمین اشغالی قارا باغ رو آزاد بکنه
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    19 6
    چه قدر بعضی مردم ما احساساتی شده اند خدایا. آخه آذربایجان چی کار داره با ایران.
  • US ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    12 13
    ترکیه باید از اشتباهاتش تو سوریه درس می گرفت
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    12 18
    باید جمهوری نخجوان را هر چه سریعتر به خاک ایران ملحق کرد تا تمام نقشه های اردوغان بی خاصیت شوند
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      8 11
      طبق توافق آذربایجان روسیه و ترکیه مسئول دفاع از نخجوان ترکیه است یعنی نخجوان خاک ترکیه محسوب میشه حمله به نخجوان یعنی حمله به ترکیه دلیل حمله نکردن ارمنی ها به نخجوان همین است
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    9 5
    آیا اردوغان نیز نسبت به فرهنگ و زبان شما انسانیت و عدالت قایل هست؟!
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    18 0
    با سلام اين نوار مرزی که آذربایجان از ارمنستان پس گرفته سرزمین آذربایجان است یا ارمنستان دنیا می‌داند ومسءولین کشورمان که سرزمین آذربایجان است
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 10
    در برابر استقرار تروریست ها در این مناطق و حمایت رژیم صهیونیستی از این ماجرا موضع گیری کنید
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    11 18
    آذربایجان اشغالگر است... مرد باشید!
  • علیرضا IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    9 14
    مدرک لازم نیست به موقش هم تو دهن اردوغان و اران میزنیم هم اسراعیل کثیف و سرجاش میشونیم . باش تا دولت صبحت بدمد. خیلی حال میکنن بعضی ها. بزار داعشی ها تو مرز استانهاتون مستقر بشن بعد
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      7 6
      یاد جمله ای افتادم که سالها پیش وزیر دفاع ارمنستان گفته بود که اینبار آذربایجان بخواهد جنگ کند سربازانمان پوتینهایشان را با آب خزر پاک خواهند کرد ولی الان دنبال سوراخ موش میگردند اینقدر دشمنتان را دست کم نگیرید موفق باشید
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    16 9
    سطح فهم بعصی از مسئله قره باغ بسیار پایین است دولت لائیک علی اف و خاک اسلام؟
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      11 10
      اگر دوره پهلوی آخر خرمشهر رو عراق می گرفت، شما با همین استدلال ها که محمدرضا با اسرائیل رابطه داره و لائیک هست و لاابالی، نمی رفتین آزادش کنین از اشغال بعثی ها؟
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    20 37
    قره باغ خاک آذربایجان است داره خاک اشغال شده خودش رو آزاد می کنه به هیچ کشوری هم ربط نداره
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    26 8
    به امید آزادی تمام و کمال قره باغ
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    15 3
    اگر به شناسنامه ارامنه قراباغ مراجعه شود ،موضوع حل میشود،چون ۹۵ در صد ارامنه قراباغ در سال ۱۹۶۷ از ایران به آنجا انتقال داده شدند،وهنوز شناسنامه ایرانی ارمنیهای قره باغ هم پیش خودشان وهم در ثبت احوال موجود است
    • US ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      6 6
      اگه اینطوره خون کسی که به ایرانی چپ نگاه کنه رو باید ریخت
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      1 4
      پان .... اگر هرکسی هر جنایتی کرد هر غلطی خواست بکنه تجزیه طلبی بکنه مردم اقوام دیگر را بکشه فقط چون ایرانیه حق داره و باید به صرف ایرانی بودن ازش دفاع کرد
  • ونزوئلا IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    13 4
    به جای این تخیلات مدرک ارائه بدید
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    24 6
    قره باغ خاک اسلام است
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    14 10
    دوست عزیزی تو همین ستون کامنت گذاشته که موتور پهپاد ترکیه ساخت خود ترکیه است ! پس این تماس تلفنی اردوغان با جاستین ترودو که ارسال سیستم های پهپاد رو واسه ما تحریم نکنین تو همه خبرگزاریهای داخلی و خارجی اومده بود دروغه ! بیانیه دولت اتریش در ممنوع کردن ارسال موتور پهپاد به ترکیه هم دروغه ! به همین سادگی ! و شما راست می گی و از همه جا خبر داری ! بنده خدا ترکیه موتور خودروی سواری رو بر خلاف ایران نمیتونه بسازه و کاملا وابسته به موتورهای فیات ایتالیاست و حالا بیاد موتور پهپاد بسازه !؟ شما اصلا میدونی موتور پهپاد فوق پیشرفته آمریکا بنام گلوبال هاوک ساخت رولزرویس انگلیسه و خود آمریکا هم نمیتونه موتورهای جت و توربوفن پر قدرت ویژه پهپاد بسازه حالا ترکیه بیاد بسازه ؟!!! ترکیه عین کشورهای عربی تکنولوژی هسته ای هم نداره ! بر خلاف ایران تقریبا صفره ! تازه منتظر روسیه است باهاش همکاری کنه ! تو تکنولوژی موشکی هم بسیار ضعیفه و تو خبرها اومده بود که موشکهای چینی میخره روش مینویسه ساخت ترکیه به کشورهای اسلامی میفروشه تا بگه منم مثل ایران موشک میسازم ! ترکیه حتی موتور لکوموتیو پیشرفته دیزلی رو هم از ایران میخره و دو سال پیش خبرشو خوندم . شما خیالت راحت ترکیه با کشورهای عربی هیچ فرقی نداره
    • علی IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      12 4
      درود خدا بر شما هموطن عزیزم . که صادقانه و واقع بینانه و بسیار دقیق مطالب رو نوشتی
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      3 8
      اون دوستمون اتفاقا درست گفتن.موتورش تو خود تركيه توليد ميشه و زنگ زدن اردوغان به نشانه اعتراض بود كه از ارمنستان حمايت ميكنين
    • پتروس IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      5 1
      آره همش دروغ بود آقای پان
  • احمد اذریان IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    31 23
    آذربایجان پیروز است تا کور شود هرانکه نتواند دید
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    24 13
    یقین بدانید ترکیه و تکفیری ها و پاکستان و سایر سلفی ها و وهابی ها برای آذربایجان شیعه هیچ کاری نکرده و نمی کنند. این جوانان مومن آذری هستند که با ذکر حسین حسین شعارمیز شهادت افتخارمیز، توانسته اند پیروز شوند
  • نادر IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 0
    اوقات شرعیتان اشتباه است اصلاح فرمایید.
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    9 6
    چرا اردغان درهمه جا موی دماغ ایران میشه؟!!!
    • US ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      13 22
      علی اف با کمک گرفتن از ترکیه اشتباه بزرگی مرتکب شد زیرا بیرون کردن ترکها از قره باغ بسیار سخت تر از بیرون کردن ارمنی ها از قره باغ است.
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    10 5
    چرا اردوغان همیشه موی دماغ ایرانه ؟!!
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    15 23
    آقای علی اف قره باغ متعلق به آذربایجان هست درست اما راه درستی رو برای بازپس گیری قره باغ انتخاب نکردی با طناب پوسیده اردوغان به چاه رفتی پای این تکفیری ها رو خودت به کشورت باز کردی تکفیری هایی که هم به خون شیعه آذربایجانی و هم به خون ارمنی ارمنستانی تشنه هستند و هر دو رو کافر می دونند شروع این ماجرا با شما اما پایان این ماجرا با شما نیست تصور می کنید این تکفیری های مزدور اردوغان یا شخص اردوغان فردای پیروزی تو و کشورتو به حال خودتون رها می کنند قطعا مشکلات شما تازه شروع خواهد شد به علاوه اینکه شک نکنید خون مردم سوریه عراق و تمام مدافع های حرم اهل بیت یقه شما رو می گیره
    • افتخار AU ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      6 1
      احسنت که اصل موضوع را متوجه هستید
  • US ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    13 10
    ارتش آذربایجان سه تا سرباز واگنر روسیه رو دستگیر کرد فیلمش منتشر شد
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      13 4
      به امید خدا قره باغ به خاک اسلام باز خواهد گشت
  • حسین IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    16 13
    حضور تکفیری ها تو مرزهای کشورمان توجیه پذیر نیست
  • ناصر IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    16 15
    عجیبه بعضیا چرا سنگ اردوغان و علی اف را به سینه می زنند. جماعت الاف گوشی بدست هوادار خاجی(( اظهاراتتون هیچ اهمیتی نداره ))
    • امیر US ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      2 4
      مشرق همه نظرها رو منتشر میکنه ؟؟؟ ولی جدا از شوخی دمتون گرم که به نظر مخاطب احترام میزارید میدونم واقعا کارسختیه
    • محمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      8 1
      نه تو آذربایجانی هستی نه ترکیه ای حرف مفت نزن بوقتش همه چیز مشخص میشه
  • مسیر هوایی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    4 2
    تجهیزات ارسالی ترکیه از مسیر هوایی ایران به آذربایجان میرسه یا از مسیر گرجستان؟؟ تو نقشه دقت کنید
    • US ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      13 0
      از طریق گرجستان میره نه ایران اجازه میده از طریق ایران به آذربایجان سلاح ارسال بشه نه ترکیه چنین درخواستی از ایران می کنه
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    21 14
    ناراحتند از اینکه آذری ها می خواهند مناطق اشغال شده سرزمین خود را پس بگیرند و شاید هم دنبال بهانه برای مداخله.
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    9 13
    این جنگ بیشتر از همه به نفع رژیم منحوس صهیونیستی است.
  • US ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    20 11
    سه تا سرباز واگنر روس به دست ارتش آذربایجان دستگیر شد پ ک ک و واگنر روس و چند گروه شبه نظامی سوری لبنانی از ارمنستان حمایت می کنند
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    4 4
    بهوش باشیم و از هیچ طرفی طرفداری کورکورانه نکنیم.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    35 29
    یادتان رفت از کره مریخ هم نیرو برای آذربابجان فرستادند . شکست سخت است ولی قبول کردن شکست از،آن سختتر است شما را درک میکنم
    • رضا IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      13 19
      از این به بعد اینا رو برای خودت بگو تا این پیروزی یادت نره. یه مشت نوکر اسراعیل برای ما هیچ اهمیتی ندارن. سر کاتون گزاشتیم
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    20 11
    قره باغ کوهستانی در سمت شرق و شمال شرق مناطق اشغالی قرار دارد. این مناطق صعب العبور هستند. ارتش آذربایجان در شمال تا جای که امکان داشته به آزاد سازی ادامه داده و پیشروی در انجا سخت تر است. جنوب و غرب مناطق اشغالی به نسبت سهل العبور است و زمان بعد از اشغال در این ۳۰ سال هم اکثر روستا ها و شهرها بیشتر به ویرانه شبیه شده است، پس آزاد سازی این مناطق راحت تر است و الان آذربایجان می تواند هم از شرق و هم شمال و هم جنوب برای آزادسازی اقدام کند. این راه کار به نظر می رسد که روش بهتری باشد و غیر نظامیان هم کمتر آسیب ببینند. کما اینکه اشغال گران ارمنی مناطق غیرنظامی را به شدت بمب باران می کنند ولی به امید خدا تا زمستان پیشرفت زیادی در آزاد سازی خواهیم دید
  • US ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    15 16
    هدف بی ثباتی شمال ایران اایجاد احساسات قومیتی.
  • تراب RO ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    23 14
    من نمیدونم چرا از اردوغان انقدر بدتون میاد؟
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    11 14
    دقت کنیم بصیرت داشته باشیم هدف بی ثباتی شمال ایران ایجاد احساسات قومیتی.
    • حمید IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      4 2
      انشاالله به همین زودی این جنگ تمام بشه و همه به مرزهای قانونی خود برگردن
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    20 10
    اگر آذربایجان قرار بود تروریست بیاره و اسرائیل و ترکیه را به ضرر ایران تو مرزهای مابین بزاره لزومی به جنگ قره باغ نبود صدها کیلومتر با ایران قبلا هم مرز داشت پس این حرفها رو از خودتون در نکنید که خودتون هم باور نمیکنید
  • RO ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    17 17
    آذربایجان مال ایرانه.
  • جواد IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    31 21
    ترکها شمشیر اسلام هستند تمام
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    25 13
    ای کاش مرحوم حیدر علی اف پدر الهام علی اف زنده بود و برای پسرش تعریف می کرد که در اوایل دهه 90 میلادی رئیس جمهور شدن یک پان ترکیست افراطی در جمهوری آذربایجان چه بلایی بر سر این کشور آورد. ابولفضل ایلچی بیگ از اهالی نخجوان و تحصیل کرده ترکیه بود که در اولین کارش برای این کشور تازه استقلال یافته قانونی گذاشت که هر کس در آذربایجان زندگی میکند ترک است ! بلافاصله سرهنگ صورت حسین اف از اهالی تالش زبان لنکران از شهر گنجه قیام کرد ( جمهوری آذربایجان حدود یک میلیون تالش دارد که از لهجه های قدیم زبان فارسی است و در مجاورت مرز شمالی ایران زندگی می کنند) و با حمایت غیر مستقیم روسها با یک لشگر نظامی یکی یکی شهرها را گرفت و تا پارلمان باکو پیشروی کرد و ایلچی بیگ پا به فرار گذاشت و حسین اف رفت و حیدر علی اف رئیس جمهور وقت نخجوان را آورد و حیدر شد رئیس جمهور و حسین اف شد نخست وزیر آذربایجان و فورا این قانون نژاد پرستانه را برداشتند و از همان زمان روابط آذربایجان با ایران و روسیه اندکی بهتر شد. ( حیدر که نشان قهرمان ملی یا به زبان خودشان میللی قهرمان را به حسین اف داده بود بعد ها با حسین اف اختلاف پیدا کرد و حسین اف به مسکو رفت ) حالا الهام علی اف بدون درس گرفتن از تاریخ دوباره دارد با طناب پوسیده پان ترکیستها جمهوری آذربایجان را به ته دره می برد !
  • US ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    26 12
    مشرق کارت درست
  • ali IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    29 15
    آذری های عزیز! شما ایرانی هستید. غیرتمندانی که سالها از مرزهای ایران دفاع کردن. کردها هم همین. ندای جدایی مسخره هست. به توهین یه عده بی شعور توجه نکنین
  • عبدالحسین IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    9 1
    درود بر اتحاد تمام اقوام ایرانی
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 4
    فقط ادعا کرده ولی این شخص چقدر مطمئن از چیزی که نیست حرف میزند
  • حمید IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    9 7
    تصور کنید که تکفیری ها دارن پهباد هارو هدایت میکنن
  • SE ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    17 13
    این جنگ رو اسرائیل ملعون درست کرده در منطقه. دو طرف متحدان غربی دارند ولی نه امریکا نه فرانسه هیچکاری برای خواباندن قائله نمیکنند گه بسیار عجیب است. در حالیکه ایران بیشترین اهتمام را برای پایان بخشیدن به این فتنه صهیونیستی نشان داده و میدهد.همه اینها نشانگر برنامه ای دراز مدت تر برای ایران عزیزمان است. خود باکو و ایروان هم بازیچه اسرائیل ملعون و غربی ها هستند. هیچ ایرانی واقعی از هیچ کدام از طرفین درگیری طرفداری نخواهد کرد مگر اینکه عده ای از جنبه افراطیسم قومی به مسئله‌ کنند. منافقین ملعون هم با جانبداری از این و آن دنبال جو دهی و پولاریزه کردن فتنه صهیونیستی بین ایرانیان هستند. این جنگ بیشتر از همه به نفع رژیم منحوس صهیونیستی است. بهوش باشیم و از هیچ طرفی طرفداری کورکورانه نکنیم. هدف بی ثباتی شمال ایران اایجاد احساسات قومیتی.
  • mojtaba SE ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    13 19
    عل اف و اردوغان خودشون رو الاف کردن. با طناب پوسیده پان ترکیستها جمهوری آذربایجان را به ته دره می برد !
  • جوادخدایی IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 15
    این جنگ رو اسرائیل ملعون درست کرده در منطقه.
  • mojtaba SE ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    4 24
    سرما شروع شده و پان ترکم باپد برن به تکفپرپها کمک کنن .تکفپرپها تو سرما ,زود از پادرمیان .و فکر کنم مشرق تا سال دپکه هم نقشه جنگ همپن باشه
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 14
    هیچ ایرانی واقعی از هیچ کدام از طرفین درگیری طرفداری نخواهد کرد مگر اینکه عده ای از جنبه افراطیسم قومی به مسئله‌ کنند.
  • حمید IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    24 4
    عزیزان چقدر روسیه روسیه میگید از روس هیچکی خیر ندیده خودتون باشید به خودتون اتکا کنید تقوا داشته باشید از قدرت و پیروزی خودمون بگیم.
  • GR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    8 6
    منافقین ملعون هم با جانبداری از این و آن دنبال جو دهی و پولاریزه کردن فتنه صهیونیستی بین ایرانیان هستند.
  • علی IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    30 3
    چهار قطعنامه سازمان ملل اجرایی نشده قطعنامه گروه مینسک اجرایی نشده تمامیت ارضی آذربایجان نقض شده تمامیت ارضی آذربایجان حمایت کنند
  • حامد IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    27 3
    مگه ارمنستان قره باغ رو اسغال نمرده ؟ خوب حقشونه که اونجارو ازاد کنن.
  • SE ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 7
    لطفا بیخود حاشیه درست نکنید
  • SE ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    7 30
    یاشاسین ارمنستان
    • بی نام FR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      23 5
      فعلا که ارمنستان به درک واصل میشه ...خخحخ...مثل ... دارن فرار میکنن.....
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      24 7
      مرده باد ارمنستان
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    31 5
    انشاالله قره باغ آزاد خواهد شد.
  • US ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    19 11
    تروریست های تکفیری ازداعشیهاخیلی جنایتکارترند.
  • مهدی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    17 2
    ترکیه که با ارمنستان هم مرزه پس چه جوری این همه تجهیزات ونیروی داعشی را به مرز اذربایجان رسونده
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    32 3
    نیروهای تکفیری؟ به اذن خداوند متعال ارتش آذربایجان با تکیه بر غیرت دلاور مردان آذربایجانی سرزمینهای اشغالی را آزاد خواهد کرد
  • عارف امینی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    21 3
    قره باغ منطقه اشتغالی است بایدازاد شودنترسیدشما اگرلیاقت داشتنداتمام قردادصدساله نخجوان ازخواست حق خودمنصرف شدید
  • محمد PL ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    28 4
    شرم هم خوب چیزیه از تروریست های پ ک ک هم بگو.
  • رضوی FR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    27 13
    اونجا طبق فرمایش علمای اسلام ومجتهدان جزو جهان اسلام است . شما چرا عصبانی هستید .
  • علی از تبریز IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    25 7
    مرگ بر رژیم متجاوز و کودک کش ارمنستان و حامیان جنایتکارش به امید آزادی تمام مناطق اشغالی آذربایجان
  • حسن IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    35 5
    قرباغ مال آذربایجان هست باید آزاد بشه .مثل خرمشهر که مال ایران بود آزاد شد
  • احد IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    20 4
    ما ملت ایران خواهان آزادی قره باغ هستیم چه با ترویست چه بدون ترویست
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    21 8
    کاملا یک طرفه به قاضی می روی برادر چرا از نیروهای کردی که برای کمک به ارامنه اعزام شدند حرفی نمی زنی چرا از ارامنه ای که ازسراسر جهان کمک های مالی وجانی می کنند،حرفی نمی زنید
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    20 8
    من خودم یه ترک هستم وبه تمام ایران تعصب دارم ،جانم فدای ایرانم زنده باد ترک لر کرد بلوچ عرب مازنی گیلکی زنده باد تمام ایران ،مرگ بر اشغال گر و حامی جنگ
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    24 3
    آذربایجان با قدرت تمام و با تکیه بر نیروی نظامی خود در حال بازپس گیری سرزمین های اشغالی خود است وهیچگاه مانند ارمنستان به خاک همسایگان خود تجاوز نکرده و به کشتار غیرنظامیان نپرداخته.
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    22 3
    اینارو وِلِلِش. گویا لاچین هم آزاد شد و منطقه قره باغ محاصره. موند کلبجر. امیدوارم اگر نگرانی بعضی از هموطنان مان از قبال تروریست ها (النصره و پ ک ک) در منطقه درگیری و نفوذ اسرائیل و ... واقعا از جنس نگرانی هست و بهانه تراشی نیست، به زودی این نگرانی ها برطرف بشه و بعد از بازپس گیری مناطق اشغالی به یک صلح پایدار و روابط اقتصادی عالی با همسایه ها برسیم. یه مدت هم ما روی خوش صلح و اقتصاد عالی رو ببینیم. الن شاا...
  • وحید IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    27 6
    چرا از حضور پ ک ک در صفوف نیروهای ارمنستان چیزی ننوشتید. زنده باد آذربایجان و ترکیه
  • Faridon.gh4848 IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    9 18
    متاسفانه آذربایجان بجای حل دیپلماسی با تحریک ترکیه و اسراییل تمایلی به صلح ندارد تنها را ه برو رفت استقلال وبرسمیت شناختن قره باغ و ایجاد کشوری جدید است اکثریت مردمان آن ارمنی هستند وخود خواهان جدایی هستند
    • بهزاد IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      10 2
      اشغال با مذاکره دیپلماتیک رفع نمیشود
    • پ IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      15 3
      ۳۰ساله مذاکره جواب نداده چطور شد الان حرف از مذاکره صلح میزنید
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      15 3
      قره باغ خاک اسلام است
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      25 9
      متاسفانه اطلاعات شما کم است. قره باغ یک قسمت داخل مناطقی است که اشغال شده. تنها در اون منطقه هم ارمنی زندگی میکردند و هم ترک. مناطق اطراف آنجا همه ترک نشین بودند. ارمنستان همه را باهم ضمیمه خاکش کرد. مثلا فرض کنید ارمنستان بخواهد منطقه ارمنی نشین اصفهان را بگیرد. در نتیجه از مرزهای ارس تا استان اصفهان را ضمیمه خاکش کند. نتیجه: حتی اگر به فرض محال حرف شما درست باشد و 100 درصد قره باغ ارمنی باشند، باز هم با استقلالشان محصور بین خاک آذربایجان خواهند بود. پس لطفا مطالعه تفکر و انصاف را سرلوحه خود قرار دهید.
  • محمد IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    5 27
    چرا ایران اجازه داد ترکیه به طور آشکارا وارد این جنگ شود وبیتفاوت از این مسئله گذشت که هم باعث شد تروریستها در مرزهای شمالی توسط دولت ترکیه مستقر بشوند که حالا بخواهیم نگران باشیم
    • حسین IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      5 19
      کسانی که فکر میکنن اردوغان سیاست مستقلی داره ودر مقابل آمریکا ورژیم صهیونیستی ایستاده سخت در اشتباهند،نمونه آن در سوریه که درآنجا با اشغال خاک سوریه منافع آمریکا واسرائیل رو تامین میکنه در قضیه قره باغ دستش با اسرائیل تو یه کاسه هست در مجموع بدون اجازه اربابش آمریکا همچین غلطهایی نمیتونست بکنه.
  • حبیب IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    33 15
    واقعا من درک نمیکنم هدف یک عده چیه از این جریان سازی های معنی دار؟!!! این قدری که بین هم وطن های خودمون درباره موضوعات مختلف تفرقه وجود داره ما نیازی به دشمن خارجی نداریم! بعضی ها جوری در رابطه با دولت آذربایجان حرف میزنند که در مقابل با اسراییل و آمریکا اینطوری نمی‌توانند حرف دلشون رو بزنند شاید هم بعضی هاشون از خداشون هم باشه که با کشورهای مذکور رابطه داشته باشیم،من حرفم اینه که کدام یک از کشورهایی که ما بهشون برادر میگیم با آمریکا و اسراییل رابطه ندارن؟همین ارمنستانی که سنگ شو بعضی ها به سینه میزنن آیا می‌دونن روابط این کشور با آمریکا و اسراییل چطوریه؟؟؟ودر صورت قدرت یافتن آیا ادعایی نسبت به خاک ما خواهد داشت یا نه؟الان که وضعش حوریه که به ما نیاز داره!! کدام یک از کشورهای عربی همسایه برای ایران بیشتر از آمریکا و اسراییل ارزش قائلند؟همین عراق آیا زمانی علنا ادعای تملک بر خوزستان ایران را نداشت؟در آن زمان کدام یک از کشورهای همسایه ایران به جز ترکیه که بیطرف بود،طرف ایران رو گرفتن؟حتی شوروی(روسیه الان)هم با اینکه با آمریکا جنگ سرد داشت در مقابل ایران بود،کاری که در طول تاریخ نسبت به ایران انجام داده و خواهد داد،در طول تاریخ کشور روسیه ایران سر سوزنی خیر ندیده از این روسیه ولی بعضی ها در کمال تعجب طوری از برادری روسیه حرف میزنند که انگار روسیه واسه ایران چکار کرده!!!افغانستانی که بعضی ها در کامنت هاشون دربارش حرف میزنن آیا مطمئنم هستید که ایران رو به آمریکا ترجیح میده!!!!یا چندتا پایگاه آمریکایی با چند هزار سرباز آمریکایی توش زندگی میکنند یا همین عراق با اون پیشینه نسبت به ما که خداشاهده خیلی ها تو کشور خودمون بیشتر از بعضی از استانهای خودمون بهش علاقه دارن و توجه میکنن آیا میدونید روابطش با آمریکا و اسراییل چطوره؟چندتا پایگاه نظامی آمریکا درونش هست،آیا نوار مرزی ایران با قسمت کردنشین عراق که علنا ادعای استقلال داره امن هست واسه ما؟؟و هر جور تروریستی توش زندگی میکنند!!آیا خود کشور ما برای حفظ منافع کشورمون در کشورهای سوریه،عراق،لبنان،یمن،فلسطینو...نیرو یا مستشار نظامی نداره!! پس چرا ما از ترکیه به خاطر حضور نظامی در سوریه و لیبی انتقاد میکنیم!که بخاطر این کار از طرف آمریکا تحریم هم شده!آیا در شرایط تحریم ایران کشوری به جز ترکیه و چین با ایران روابط تجاری داشت؟؟
    • مجید IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      4 1
      جانا سخن از زبان ما می گویی
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    24 7
    این حق آذربایجان است که سرزمین های اشغالی خودرا آزاد کند
  • بالاترک DE ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    26 13
    ضمن تبریک آزادی سرزمین‌های اسلامی با رشادت مسلمانان واقعی. باز هم میگوییم قره باغ خاک اسلام است
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 8
    ایران باید خیلی حواسش جمع باشد شاید همه این جنگها بهانه ای برای بر هم زدن امنیت ما باشد
  • علی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    21 2
    چرا صحبت از استفاده ارمنستان از نیروهای پ ک ک نمی شود نکنه ارمنستان غاصب نیست و نیروهای پ ک ک اصالتا آدم کش نیستند و به دنبال صلح و برادری هستند.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    20 7
    ارمنستان باید قره باغ را ترک کند
  • عدی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    17 3
    این جنگ باید 30 سال پیش به پایان میرسید استخوانی شده در گلو قره باغ آزاد میشود
  • تورانچی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    24 6
    مرگ بر تروریستها و جنایتکاران ارمنی و کرد که جز کشتار غیر نظامی هیچ کاری از دستشون بر نمیاد بدبختا .
  • تورانچی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    17 21
    یاشاسین آذربایجان
  • مجید IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    22 2
    قره باغ خاک اسلام است
  • US ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    7 14
    آذربایجان نباید به ترکیه اعتماد کند
    • AM ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      4 9
      دقیقا
  • یاشار IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    5 11
    ترکیه نباید منطقه رو به آشوب بکشه.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 11
    ترکیه با توافق آمریکا و مجاب نمودن آذربایجان برای آزاد سازی قره باغ نیروهای داعش را در شمال ایران مستقر می نمایند. این به زیان ایران است. آمریکا بی جهت وارد دعوای دو کشور نشد. پیگیر برنامه ریزی قبلی خود است. ایران به هوش باش.
  • افشار JP ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    27 8
    یاشاسین اذربایجان.قره باغ جزو لاینفک خاک مقدس اذربایجانه.غیرت اذربایجان
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      16 6
      یاشاسین آذربایجان تا کور شود هر آنکه نتواند دید
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    21 3
    آذربایجان به لطف خدا در آینده نزدیک سرزمینهای اشغال شده خود را خواهد گرفت خدا را شکر ، شهر قبادلی را نیز از دست اشغالگران آزاد کرده و شهر استراتژیک لاچین را هم در اختیار گرفته و به زودی اعلام رسمی هم خواهد شد.
  • بهمن IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    7 12
    لاشین نه لاچین
  • SE ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    14 7
    وجب به وجب خاکمان را آزاد می کنیم. جانم فدای آذربایجان.
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      1 1
      مگه خاک ایران اشغال شده؟
  • بنده‌خدا GB ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    16 4
    قره‌باغ‌از‌آن‌آذربایجان‌است‌به ‌طریقی‌باید ‌باز‌پس‌ گرفته‌شود‌ به‌کوری‌ چشم‌ دشمنان‌.
  • احمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    26 8
    چهار سال طول کشید ارمنستان با کمک شوری این مناطق بگیره و اذربایجان یه ماه نشده نصفش گرفته.. میفهمید این یعنی جربزه.. غیرت.. و با هزار تا تروریست هم نمیشه این کار کردملت با جنمی دارن
  • جهان IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    9 17
    آذربایجان. و ارمنستان متعلق به ایران است وبه دست ایرانیان. آزاد وبه امپراتوری ایران برگردانده میشود
  • احمد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    17 6
    چرا نمی‌خواهید واقعیت‌ها رو قبول کنید خاکشون اشغال شده دارن پس میگیرن مگه ما جنگ نکردیم مساله خودشون هست چرا هی میخواهید یه چیزی بچسبونید دردتون میاد متحدشون داره کمکشون میکنه تورو سنه نه
  • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    10 16
    بلخره پایان اردوغان نزدیکه خیلی زود
  • ناشناس IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    28 9
    دروغه کاملا کشور 10 میلیون نفری با ارتش به روز 100000 نفری حرفه ای نیازی به مزدور نداره ارمنی ها اشغالگر تروریست های pkk را با حقوق بالا برا جنگ اوردن ما باید از اونها بترسیم
  • رضایی IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    14 11
    به زودی آزاد میشه
  • محمد DE ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    19 8
    لطفا بی طرفی رو در انتشار اخبار رعایت کنید. کی گفته ترکیه و آذربایجان تروریستن یا با تروریست ها همکاری میکنن؟ قانونا اصل بر برائت هست مگر در صورت اثبات خلاف آن
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    25 5
    قره باغ خاک آذربایجان است چه باجنگ و چه با رو خوش ارمنستان متجاوز باید گورش رو برداره از اونجا بره بقیه تحلیلهای عکس این موضوع از روی خباثت است
  • سمانه IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    26 7
    آذربایجان داره خاک مقدس مسلماناروکه الان درزیردست پای ارامنه هستش روپس میگیره خاکی که قاجارهای به کفایت به اجنبی ها هدیه دادن سوزش بعضیهاموجب افتخارما ترک هاست
  • پرویز تیموری IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    6 7
    دولت جمبوری اسلامی ایران باید هوشیار باشد که این جنگ فریبی نباشد که به خواهندبه کشور عزیزمان حمله کنند شاید همه این جنگ هانقشه امریکا باشد که به ایران حمله کنند
  • اگاه IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    30 6
    البته نویسنده به عمد فراموش کرده از حضور پ کا کا به نفع ارمنستان و کمک های روسیه و فرانسه و . . . اشاره کند
  • CA ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    10 29
    سلام. خداوکیلی نگاه به نقشه بندازین !!!!!! آذربایجان و ارمنستان جزئی از ایران بوده ببینید که چقدر از خاک کشور عزیزمونو در زمان قاجارهای خائن لعنتی بدون جنگ طی قراردادهای ننگین ترکمانچای و گلستان از دست دادیم !!!
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      14 0
      تنها جایی که بدون جنگ از ایران جدا شده بحرینه که اعلیحضرت پهلوی به باد داد. قاجارها 25 سال در قفقاز با روسها جنگیدند. برو بخون ببین در جنگهای ایران و روسیه چه کسی به ایران خیانت کرده و چه کسی جانانه جنگیده..
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      3 0
      بدون جنگ؟! شاید اجداد خودت به جنگ نیامدند ولی پدران ما جانفشانی کردند و با روسها جنگیدند.
  • پیام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    10 28
    درودبرکوروش بزرگ
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    22 8
    آقای نویسنده متن هی می نویسن تروریست و اسرائیل می خواد ایران را تحریک به جنگ بکنه کسی به ایران کاری ندارد آقایان به اندازه کافی گرفتاری داریم مارا وارد جنگ نکنید
  • ترک ایرانی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    19 12
    انشالله خاک آذربایجان بهش برمیگرده
  • علی IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    24 8
    آذربابجان خاک اشغال شده خود را از ارمنی نسل کش پس خواهد گرفت همانگونه که ایران خرمشهر را گرفت ما ترک ها همیشه از فارس ها حمایت کردیم و به ایرانی بودن خود افتخار کردیم
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    23 5
    به امید آزادسازی سرزمین های اشغالی آذربایجان
  • ایرانی وفادار IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    7 3
    در مرزهای شمال غربی ایران دو کشور همسایه ی ایران در حال جنگ هستند. اولویت برای ما می بایست منافع ملی ایران باشد. بعضی از کامنت ها را که می خوانی می پنداری که نگارنده ایرانی نیست و دارد با احساسات ملتی بازی می کند که پستی وبلندی های زیادی را طی کرده تا به این درجه از بلندی رسیده است .
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    20 11
    یک کلمه قره باغ مال آذربایجان است و ان شاءالله به زودی به آغوش آذربایجان برمیگردد
    • حبیبی یا رسول الله IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      3 1
      قره باغ سرزمین اسلام است و به آغوش وطن باز خواهد گشت‌.
  • امیر IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    19 8
    چی میزنین شماها؟؟ تکفیری میاد کنار شیعه برای آذربایجان جنگ کنه؟؟ملتو چی فرض کردین؟؟ به امید خدا شیعیان آذربایجان بر ارمنستان پیروز خواهند شد
    • سلیم IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      5 0
      انشا الله
  • سعید IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    20 12
    یه عکس ویه جنازه از گروه های تکفیری نشون بدین که متعلق به آذربایجان باشد،اونموقع شما واقعیت را میگین. توروخدا بس کنید مردم آذربایجان که همیشه انقلاب و حکومت ایران را حامی مسلمان مظلوم وظلم کشیده میداند نگذارید این دیدگاه عوض بشود
  • سعید IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    29 23
    من موندم آذربایجان داره خاکهای اشغال شده اش را آزاد می‌کند چرا بعضی هاشکم درد گرفتن
  • RU ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    25 6
    سلام و درود خدا تعالی بر شهدای آذربایجان
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    4 4
    در شهرهای آذربایجان بخصوص گنجه امروز مردم برای امام حسین علیه السلام و شهدا جنگ عزادرای کردند در طول تاریخ حکومت علی اف این صحنه ها اتفاق نیفتاده بود
  • DE ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    13 12
    بیش از ۹۵درصد نظرات چرت وپرت وبی معنی هستند آذ بایجان وارمنستان وقره باغ ونخجوان وتقدیبا تمام قفقاز جز خاک ایران هستند وباید به آغوش وطن باز گردند واسلام
    • کاوه آهنگر CH ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      15 7
      ذارررررررررررررت
  • IT ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    1 1
    سلام
  • امیر IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    17 7
    آذربایجان داره خاکش آزاد میکنه اینای که خیلی میسوزن باگفتن نیروی تکفیری یا اردوغان و... میخان افکار منحرف بکنن
  • شکراله IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    22 11
    قره باغ خاک آذربایجان است که 27سال پیش به وسیله نیروهای ارتش ارمنستان اشغال شد
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    34 16
    بیشتر از ارمنیها پانفارسهای پوچ دارن میسوزند.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    29 14
    چه خطری از آزادسازی شهرهای اشغال شده مسلمان شیعه نشین خالی از سکنه از چنگال کشور متجاوز ارمنستان ،واقعا جای تاسف است از نشر این جور مقاله ها
    • صفی بابا IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      2 0
      درست فرمایید.من متاسف شدم از هموطنانی که هیچ نوعی ادب و نزاکت را رعایت نمی کنند. ما همه در این جغرافیا زندگی می کنیم.آذر بایجان کشور مستقلی است برای خود سیاستهای دارد و مناطق اشغالی خود را در چارچوب قوانین بیالمللی آزاد می کند.کشاندن پای این و آن و توهین به سران دسپیگر کشورها نمی دانم چه معنا و مفهومی دارد.ارمنستان هم به کمک روسیه این مناطق را اشغال کرده بنا براین اگر حضور روسیه در آنجا به دعوت سران ارمنی بوده .
  • CH ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    3 1
    آیت‌الله امام خامنه‌ای: سرزمین‌های آذربایجان که از سوی ارمنستان تصرف شده همه باید آزاد شود
  • GB ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    4 0
    قره باغ خاک اسلام است
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    3 6
    پانترک ها خیلی تلاش میکنن بگن تروریستی در آذربایجان نیست اما دروغ میگن
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    1 12
    جمهوری اسلامی همیشه یار و یاور آذربایجان بوده و هست
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    3 0
    شهدای شهدای جنگ قره باغ، صلوات بر محمد و آل محمد
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    2 0
    پ،کک در ارمنستان نیست، همه پشت ارمنستان هستند
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    12 0
    قره باغ خاک ارمنستان نیست
  • رضا DE ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    12 0
    اذربایجان چندین برابر قدرتمندتر از عرمنستانه و نیازی نداره از جای دیگه نیرو بیاره
  • رضا IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    4 0
    اینکه ملتی شیعه بعد از 30سال تجاوز غارت نسل کشی آواره شدن یک میلیون نفر از خانه وزندگی تخریب مساجد وتبدیل آنها به طویه ومحل نگهداری خوک صدور 4 قطعنامه سازمان ملل در ترک مناطق اشغالی بیانات رهبر معظم انقلاب که قره باغ خاک اسلام است وباید به خاک اسلام برگردد تعجب می کنم که بعضیها چرا از اشغالگران حمایت می کنند واز مسلمان شیعه که قصد آزادی خاک خود را دارند حمایت نمیکنند
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 2
    تروریستها باید هر چه سریع تر منطقه رو ترک کنند و الا بر خورد ایران قاطعانه خواهد بود
  • رضا ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    10 0
    والا طبق شواهد تروریستهای پ ک ک رو ارمنی ها به مزدوری گرفتن این حیله ارمنستانه که میخواد قضیه رو برعکس نشون بده یه ماموزی هستن این اشغالگرهای ارمنی!!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    13 1
    ارمنستان اشغالگر است
  • اکبر IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    11 0
    لحن مطلب خیلی جالبهنوشتین به سیطره در آورده منظور چیه معلوم آذربایجان سرزمین خودش رو داره از اشغال آذربایجان خارج میکنه حالا منظور شما از سیطره چیه تو هیچکدوم از این سایتها من ندیدم به موضوع اشغالگری ارامنه اشاره بشه این نهایت بی انصافسه
  • GB ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 3
    برای آذریها بیرون کردن ارامنه از قره باغ خیلی راحتتر از بیرون کردن ترک هاست
  • احمد US ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    15 0
    همه میدانند که نیروهای کرد P.K.K به همراه نیروی های ارمنی با پشتیبانی روس ها با نیروهای آذربایجان می جنگندند. آذریایجان نیازی به استفاده ار کمک تروریست ندارد. مسلمانان شیعه آذربایجان تابحال از هیچ تروریست سنی مذهب کمک نگرفته و نخواهند گرفت چون با اعتقادات آن ها همخوانی ندارد.
  • حسن IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    11 3
    پانفارسها فقط حضور تروریست های تکفیری داعش و وارداتی ترکیه رو درشت نشون میدهند.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 3
    قره باغ به زودی آزاد میشود
  • الشن IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    2 9
    برادران ما برای خاک اسلام می جنگند و شهید میشن این فامیلایه من دارن توی قره باغ جنگ میکنن من میدونم اونجا چه خبره،
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 17
    ترکیه حامی تروریستهای تکفیری و داعش است در آذربایجان به دنبال چیه؟
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    به کوری چشم دشمنان و بدخواهان داخلی مناطق اشغالی توسط ارمنستان بصورت کامل آزاد خواهد شد.
    • سیدمصطفی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      0 0
      به نظر می آید نوشته شما یک ویرگول کم دارد تا منظور نوشته شما بطور صحیح درک شود
  • مشتاق IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    رسانه ها بهتره بیطرفانه به اخبار بپردازند.مرگ بر ارامنستان مردم کش
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 0
    حالم بهم می خوره از نوشه های کذب و بی محتوا
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
      0 0
      بهتره هر کس در باره ی آذربایجان نظر نده چون که آذربایجان خط قرمز ترک زبانها هستش.زنده باد آذربایجان. مرگ بر ارمنستان و مخالفان
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 1
    باپس گردنی هم شده ملحقش می کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس