کمبودی در داروهای وارداتی کرونا نداریم

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: بخشی از مسئولیت تامین داروهای کرونا بر عهده هلال احمر است و در این بخش هیچ گونه کمبودی در تامین داروها نداریم.

به گزارش مشرق، محمد نصیری درباره وضعیت داروهای کرونایی در کشور گفت: بخشی از مسئولیت تأمین داروهای کرونا بر عهده هلال احمر است و در این بخش هیچ گونه کمبودی در تأمین داروها نداریم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳ نوع داروی مؤثر برای کمک به درمان کرونا وارد شده است، افزود: منابع مالی واردات داروها نیز موجود است و در حال حاضر داروهای داروخانه‌ای کرونا در داروخانه‌های هلال احمر ارائه می‌شود. بخشی از داروهای هلال احمر نیز برای مصرف در بیمارستان‌ها تحویل وزارت بهداشت می‌شود و خوشبختانه تاکنون کمبودی در این زمینه نیز نداشته ایم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که تاکنون از کدام کشورها داروهای مربوط به کرونا خریداری شده است، تصریح کرد: از کشورهای متعدد و بسیاری واردات داروهای این ویروس را داشته‌ایم و نمی‌توان تنها یک یا چند کشور را در واردات دارو شاخص دانست. تاکنون نیز از کشورهای اروپایی، آمریکای جنوبی، کشورهای آسیایی، چین، هند و… نیز سه داروی مطرح کرونا را وارد کرده‌ایم.

نصیری تاکید کرد: البته تمامی این داروها دارای استانداردهای جهانی و تاییدیه سازمان غذا و دارو هستند و هیچکدام از داروهای آزمایشی کشورهای دیگر نیستند.

وی در خصوص تولید داروهای ویروس کرونا در داخل کشور نیز ابراز داشت: به طور کلی هلال احمر تولیدات دارویی دارد و خط تولید محصولات مختلفی نظیر فیلترهای دیالیز، فوم های بهداشتی، ماسک و داروهای دیگر در هلال احمر وجود دارد اما در زمینه داروهای کرونایی تولیدی نداریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس