کد خبر 1142630
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
چهار پیشنهاد تازه دولت افغانستان برای شکست بن‌بست مذاکره با طالبان

منابعی به رسانه‌ها گفته‌اند که تیم مذاکره کننده دولت افغانستان چهار پیشنهاد جدید به طالبان داده است تا روند مذاکرات بین‌الافغانی در قطر ادامه یابد.

به گزارش مشرق، منابعی به رسانه‌ها در افغانستان گفته‌اند که تیم مذاکره دولت افغانستان برای شکست بن‌بست مذاکرات بین‌الافغانی در قطر، چهار پیشنهاد جدید به تیم مذاکره طالبان داده است.

به گفته این منابع، در یکی از این پیشنهادها آمده‌ است که اگر طالبان توافقنامه صلح این گروه را با آمریکا اساس مذاکرات می‌داند باید در آن نام دولت افغانستان نیز گنجانده شود.

بیشتر بخوانید:

آمریکا به خروج نیروهایش از افغانستان سرعت می‌بخشد

درخواست طالبان از بایدن: به صلحمان پایبند باش

به گزارش طلوع، گنجاندن خواسته‌های مردم افغانستان (تصمیم لویه جرگه) در مذاکرات، پذیرفتن پیمان‌های جهانی افغانستان که توسط سازمان ملل تأیید شده‌اند همچنین پایان دادن به جنگ در اساس مذاکرات، سه پیشنهاد دیگر تیم افغانستان به طالبان است.

این در حالی است که دو طرف از 22 شهریور ماه دیدارهایشان برای تعیین دستورکار مذاکرات را آغاز کرده‌اند اما هنوز توافقی صورت نگرفته و تلاش‌های قطر و برخی کشورهای دیگر برای تسهیل و تسریع روند مذاکرات تاثیری نداشته است.

«فوزیه کوفی» عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان هفته گذشته گفته بود که در روزهای آینده اختلافات تیم دولت و طالبان برای تعیین دستورکار مذاکرات بین‌الافغانی حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: «طرحی بین تیم دولت و طالبان ارائه شده است، کلماتی به آن اضافه می‌گردد، کلماتی تغییر می‌کند و امیدواریم تا چند روز آینده این مسئله را حل کنیم».

پیش از این نیز گفته می‌شد که دولت افغانستان و طالبان بر سر 18 مورد از 20 مورد مطرح شده برای دستورکار مذاکرات توافق کرده‌اند اما اختلافات بر سر مبنا قرار گرفتن فقه حنفی و توافقنامه قطر در روند مذاکرات ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس