کد خبر 1142223
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

همه ما به خوبی از اهمیت حفظ سلامت دندان ها آگاهی داریم. اما این روزها با توجه به هزینه های بالای خدمات دندانپزشکی از رفتن به دندانپزشک خودداری می کنیم. با این حال مراجعه دوره ای به دندانپزشک و چکاپ دندان ها باعث می شود، خیلی سریعتر متوجه پوسیدگی های سطحی یا مشکلات دندان هایمان شده و با هزینه بسیار کمتری آنها را درمان کنیم. اما چطور یک دندانپزشک خوب در کرج پیدا کنیم؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده که از دوستان و آشنایانتان سراغ یک دندانپزشک خوب را گرفته اید یا در سایت های مختلف و پیج های اینستاگرامی به دنبال یک درمانگاه دندانپزشکی در کرج گشته اید. در واقع میزان تجربه دندانپزشک، مواد مصرفی، تجهیزات پزشکی و مواردی از این قبیل در کیفیت خدمات درمانی دندانپزشکی تأثیرگذار هستند و یکی از چالش های افراد هنگام مراجعه به دندانپزشک، اطمینان از کیفیت خدمات درمانی و هزینه مناسب آنها می باشد.

نکات مهم برای پیدا کردن بهترین دندانپزشکی کرج

تنوع زیاد همیشه باعث سردرگمی در انتخاب می شود. همین الان اگر از در خانه خودتان بیرون بیایید، احتمالا در اولین خیابان اصلی با چندین درمانگاه دندانپزشکی مختلف رو به رو می شوید اما مراجعه به دندانپزشک مانند خرید کردن از سوپرمارکت نیست و نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد. بنابراین نمی توانید به راحتی اولین دندانپزشکی که با آن مواجه شدید را انتخاب نمایید. افراد زیادی به خاطر کیفیت پایین خدمات دندانپزشکی مجبور شده اند برای اصلاح درمان های گذشته به یک دندانپزشک دیگر مراجعه کنند و همین مسئله نشانگر میزان اهمیت پیدا کردن یک دندانپزشکی خوب می باشد. اما نگران نباشید! کسب آگاهی و شناخت همیشه موثر است و به شما کمک می کند انتخاب های بهتری داشته باشید. به همین دلیل در ادامه مهمترین اقداماتی که باید برای پیدا کردن دندانپزشکی انجام دهید را بررسی کرده ایم.

1. شناخت انواع خدمات دندانپزشکی

همانطور که تمام شاخه های پزشکی تخصص های مختلفی دارند، دندانپزشکی هم تخصص های مختلفی دارد که هر کدام از آنها خدمات درمانی متفاوتی انجام می دهند و شناخت بهتر آنها باعث می شود هنگام رویارویی با یک مشکل در دندان هایتان، راحت تر انتخاب نمایید. انواع تخصص های دندانپزشکی عبارتند از:

· دندانپزشک عمومی: پزشکی که به مراقبت های کلی از دندان ها و لثه می پردازد و برخی خدمات درمانی مانند پر کردن حفره ها و پوسیدگی های دندان، عصب کشی و روکش، جرم گیری و حذف پلاک های دندان، ترمیم و درمان شکستگی های دندان را انجام می دهد.

· دندانپزشکی کودکان: دندانپزشک کودکان از زمان رویش اولین دندان تا نوجوانی در زمینه سلامت دهان و دندان کودکان فعالیت می کند.

· اندودنتیست: اندودنتیست یا متخصص درمان ریشه دندان، پزشکی است که در زمینه بیماری های اطراف ریشه دندان فعالیت کرده و به درمان التهاب و عفونت پالپ دندان کمک می کند.

· ارتودنتیست: ارتودنتیست همانطور که از نامش پیداست به متخصص ارتودنسی گفته می شود که به درمان ناهنجاری های دندان، فک و صورت و اصلاح الگوی رشد دو فک می پردازد.

· پریودنتیست: پریودنتیست اصطلاحی است که برای متخصصین جراحی لثه به کار برده می شود و انجام هرگونه جراحی لثه مانند پیوند لثه، افزایش طول تاج دندان و ... از جمله وظایف پریودنتیتست می باشد.

· متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت: انواع درمان های ایمپلنت و مباحث مربوط به پروتزهای ثابت و متحرک در حیطه فعالیت های متخصص پروتز های دندانی قرار می گیرد.

· متخصص جراحی دهان، فک و صورت: جراحی خارج کردن دندان عقل، جراحی خارج کردن کیست ها، جراحی های فک و به طور کلی تمام جراحی ساده تا پیشرفته ناحیه فک و صورت در حیطه وظایف متخصص جراحی قرار می گیرد.

· دندانپزشکی زیبایی: خدمات زیبایی دندان مانند بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها، بستن فاصله دندانی، تاج گذاشتن روی دندان ها و ... از جمله کارهایی است که دندانپزشکی زیبایی انجام می دهد.

2. تهیه یک لیست از معیارهای مهم در انتخاب بهترین دندانپزشکی

هر کسی ممکن است معیارهای متفاوتی برای برگزیدن دندانپزشکی داشته باشد با این حال برای این انتخاب تعدادی معیار کلی وجود دارد که عبارتند از:

· میزان تجربه: ترمیم دندان ها به ظرافت و دقت بسیار زیادی نیاز دارند تا بافت های سالم دندان آسیب نبینند. به همین جهت میزان تجربه دندانپزشک مهم می باشد و باعث می شود، دندانپزشک تشخیص درست تری داشته و خدمات درمانی با کیفیت تری ارائه دهد.

· احساس مسئولیت در مقابل بیمار: یک دندانپزشک خوب در مقابل بهداشت و سلامت دهان و دندان شما احساس مسئولیت دارد و در مورد پیشگیری از پوسیدگی ها و رعایت بهداشت شما را راهنمایی می کند. به علاوه در صورتی که دندان های دیگرتان در معرض خطر باشند به شما هشدار داده و بهترین روش پیشگیری یا درمان را بیان می کند.

· ارجاع به دیگر متخصصین در صورت لزوم: همانطور که در قسمت بالاتر توضیح دادیم، دندانپزشکی تخصص های گوناگونی دارد و گاهی نیاز است برای درمان بهتر به متخصص همان حوزه مراجعه شود. اکثر ما برای مشکلات رایج دندان مانند پوسیدگی، ترمیم، عصب کشی، جرم گیری و ... به دندانپزشک عمومی مراجعه می کنیم اما در صورتی که دندان های ما به درمان تخصصی تری نیاز داشته باشند، دندانپزشک ما را به همکاران متخصص خودش ارجاع می دهد. مثلا ممکن است شما به علت التهاب لثه به درمانگاه دندانپزشکی بروید و بعد دندانپزشکتان با توجه به شدت مشکل، شما را به یک متخصص جراحی لثه معرفی کند.

· مواد مصرفی و تجهیزات پزشکی: همانطور که می دانید دندانپزشکان برای ترمیم دندان ها از مواد پرکننده مختلفی مانند آمالگام، کامپوزیت و ... استفاده می کنند. به همین جهت کیفیت مواد مصرفی و به طورکلی کیفیت و به روز بودن تجهیزات پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

· موقعیت مکانی درمانگاه دندانپزشکی: یکی دیگر از معیارهای انتخاب دندانپزشک، نزدیک بودن آن به محل زندگی می باشد. اگرچه در گذشته افراد برای رسیدن به یک دندانپزشک حاذق مجبور بودند به تهران بروند اما امروزه در هر شهری، متخصصین خوبی وجود دارند و دیگر فرقی ندارد که شما در کدام شهر زندگی می کنید. حتی اگر در شهر کوچکی مانند کرج زندگی می کنید می توانید به راحتی و با گشتن در گوگل و سایت کرج یک متخصص دندانپزشکی بسیار عالی پیدا کنید.

3. جمع آوری لیستی از دندانپزشکی ها و تحقیق درباره آنها

مرحله سوم از مراحل پیدا کردن یک دندانپزشکی خوب، جمع آوری اطلاعات و تحقیق درباره آنها می باشد. در این مرحله می توانید یک لیست از تمام دندانپزشکی هایی که معیارهای لازم را دارند را جمع آوری کرده و در قدم بعدی راجع به هرکدام از آنها، خدماتی که انجام می دهند و هزینه های درمانی که دریافت می کنند، اطلاعات کسب کنید. برای کسب اطلاعات و جمع آوری لیست دندانپزشک ها می توانید از منابع مختلفی مانند پرس و جو از دوستان، سرچ در گوگل و سایت های معرفی مشاغل مانند کرج تبلیغ، سایت های دندانپزشکی، پیج های اینستاگرامی و ... استفاده نمایید.

4. بررسی نظر سایر مراجعین و انتخاب نهایی

حالا که لیستی از بهترین دندانپزشکی ها را در اختیار دارید نوبت به انتخاب نهایی یکی از آنها می رسد. برای این کار می توانید با توجه به موقعیت مکانی هر کدام و نظرات سایر مراجعه کنندگان که در قالب کامنت و ... موجود می باشد، تصمیم نهایی خودتان را بگیرید و در نهایت یک دندانپزشکی خوب در کرج پیدا کرده و به آن مراجعه نمایید.


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس