کد خبر 1142257
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
مترو نمایه

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه کاهش ساعت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی، تصمیمی کاملاً غلط و اشتباه است، گفت: شب گذشته بسیاری از مسافران این ناوگان کف خیابان‌ها سرگردان شدند.

به گزارش مشرق، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، درباره کاهش ساعت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت،‌اظهار داشت: این اقدام تصمیمی کاملاً غلط و اشتباه است و با توجه به اینکه سفرها کاهش پیدا نکرده است، کمیسیون تخصصی عمران و حمل و نقل شورا به شدت مخالف کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی در پایتخت است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای نامه شورای شهری‌ها به حناچی درباره مترو

وی با اشاره به اینکه اگر تصمیم گیرندگان کمی با مسایل حمل و نقل آشنایی داشتند این تصمیم را نمی‌گرفتند، گفت: جهت مقابله با کرونا در بخش حمل و نقل علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی دو راهکار اساسی وجود دارد؛ اول اینکه باید ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش داد تا فاصله اجتماعی رعایت شود و در غیر اینصورت باید تقاضای سفر را کاهش داد و بعد از آن ساعات سرویس دهی حمل و نقل عمومی را محدود کرد. یعنی تا زمانی که سفر وجود دارد و مردم بر سر کار حاضر می‌شوند، باید ساعات فعالیت حمل و نقل عمومی متناسب با تعداد و ساعت سفر باشد.

بیشتر بخوانید:

دومینوی حوادث مرگبار در ساخت مترو تهران چگونه متوقف می‌شود؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ادامه داد:‌ نمی‌توان به مردم اعلام کرد که بر سر کار حاضر شوند و برای برگشت آنها به منزل تمهیدات لازم در نظر گرفته نشود و نسبت به سرگردانی مردم در کف خیابان هم بی‌تفاوت بود. بسیاری از شهروندان خودروی شخصی ندارند و یا برخی کارمندان و کارگران شیفت شب دارند، بنابر این تصمیم انجام شده کاملا غیرکارشناسی است.

بیشتر بخوانید:

توسعه مترو به شهرهای اقماری تهران

علیخانی بیان داشت: وقتی این خبر را شنیدم از مسؤولان شهرداری علت را جویا شدم، آنها اعلام کردند این تصمیم در شورای معاونین شهرداری گرفته شده و پس از آن به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده شده است و ستاد نیز کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی را تصویب کرده است.

وی گفت: شورای شهر تهران دقیقا کجای این گونه تصمیم گیری هاست، شورای شهر کمیسیون تخصصی حمل و نقل دارد، کمیسیون سلامت و محیط زیست دارد،‌ حال این سوال مطرح است که چرا بدون مشورت این کمیسیون ها، شهرداری چنین پیشنهادی را به ستاد مقابله با کرونا داده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر خاطرنشان کرد: نامه‌ای را برای آقای حناچی تهیه و گلایه‌مندی‌ و مخالفت‌ این کمیسیون ها را به ایشان اعلام خواهیم کرد تا هر چه سریع‌تر مشکل پیش‌ آمده اصلاح شود.

وی بیان داشت: شب گذشته بسیاری از  مسافران این ناوگان کف خیابان‌ها سرگردان مانده بودند اکثر مسافران جزو اقشار ضعیف هستند که توانایی پرداخت هزینه‌های بیشتر را ندارند و اگر هم داشته باشند تاکسیرانی توان این را ندارد تا همه مسافران حمل و نقل عمومی را جابجا کند.

علیخانی بیان داشت :‌ بنابر این جهت مقابله کرونا ابتدا باید سفرها را کاهش داد و سپس حمل و نقل عمومی را محدود کرد در حالی که اکنون کاملا برعکس عمل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 0
    کاهش‌ ساعت کار مترو دستور آمریکا است باید جایزه ای به مبتکر طرح کاهش ساعت داد
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    بدون نظر خواهی از ملت ؟!
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      1 0
      مگه تا حالا نظرخواهی بوده؟
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      1 0
      آخرین باری که نظرخواهی کردن ازت کی بود؟
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    خدایا این مدعیان درستی و غلطی تا تعداد اموات به 2000نفر نرسد رضایت نمی دهند . جواب اینها با خدا. ما دیگه خسته شدیم از سنگ اندازیهای این افراد.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    3 0
    تعطیلی زودهنگام مترو مزخرف ترین تصمیمی هست که گرفته شده.کارگر بدبخت هر روز هر روز باید دربست بگیره بره خونه اش؟
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 0
    مترو باید شبانخ روزی شود
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      1 0
      دقیقا این درسته ازدحام کم میشه
  • علی DE ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    ساعت اولیش خیلی خوبه
  • سورابلالی سردارسازندگی اصل IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    مترو ساعت کارش زبادترباشد تراکم جمعیتش کم شده کرونا نمیشن مردم تراکم جمعیت باکاهش ساعت کارمترو باعث کرونا انفولانزا وبیماریهای واگیر دیگره69

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس