کد خبر 1141877
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
بورس نمایه

معاملات امروز دو بازار بورس و فرابورس در حالی پیگیری شد که مجموع ارزش معاملات هر دو بازار تنها اندکی از دیروز بیشتر بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، معاملات امروز دو بازار بورس و فرابورس در حالی پیگیری شد که در دقایق ابتدایی با بازار با افزایش تقاضا همراه بود اما رفته رفته از حجم تقاضا کاسته شد و بر فشار عرضه‌ها در بازار افزوده شد به طوری که شاخص که در ابتدا بیش از ۸ هزار واحد رشد داشت در نهایت با افت بیش از ۳ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش معاملات امروز دو بازار بورس و فرابورس به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید:

برترین گروه‌های بورسی +جدول

در میان صنایع امروز بیشترین حجم معاملات مربوط به گروه انبوه‌سازی بود و سپس حجم معاملات در گروه فلزات اساسی و سپس فراورده‌های نفتی در رده‌های بعدی قرار گرفت. همچنین سه گروه خودرو، بانکی و فلزات اساسی به ترتیب در رده اول تا سوم به لحاظ ارزش معاملات قرار گرفتند. ارزش معاملات امروز گروه خودرو بیش از ۱۳۹۰ میلیارد تومان بود که فاصله زیادی نسبت به گروه بانکی با ارزش معاملات ۴۸۸ میلیارد تومانی داشت. ارزش معاملات فلزات اساسی نیز به ۴۶۵ میلیارد تومان رسید.

امروز در بازار بورس تعداد ۸۶۵ هزار و ۶۳۳ معامله انجام شد و در این معاملات تعداد بیش از ۹ میلیارد سهم جابجا شد. ارزش معاملات بازار بورس نیز بیش از ۶ هزار میلیارد تومان بود. دو تولیدکننده مواد معدنی کگل و کچاد و سپس فملی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند و نمادهای وامید، جم، شتران و حکشتی نیز منفی‌سازان اصلی امروز شاخص بورس بودند.

تعداد معاملات بازار فرابورس ایران نیز ۴۳۵ هزار و ۸۳۵ معامله بود که در این معاملات ۱ میلیارد و ۳۱۷ میلیون سهم جابجا شد. ارزش کل معاملات بازار فرابورس نیز ۴۲۰۰ میلیارد تومان بود که در این میان نمادهای کگهر، آریا و زاگرس بیشترین اثر مثبت و نمادهای صبا، ذوب و شگویا نیز بیشترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

منبع:بااقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس