عبدالعزیز بن حبتور

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در چهارمین سالروز جنایت ائتلاف متجاوز در صنعا، که حدود ۷۲۰ شهید و زخمی بر جای گذاشت، آل سعود و آل نهیان و تمام دشمنان ملت یمن را نئونازی خواند.

به گزارش مشرق، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، امروز- پنجشنبه- در مراسمی که به مناسبت چهارمین سالروز جنایت "الصاله الکبری" در صنعا برگزار شد، گفت: "بهتر است آل سعود و آل نهیان به جای یادآوری کشتار یهودیان توسط نازی‌ها، بدانند که آنها خودشان برادران‌شان در یمن را می‌کشند ."

بیشتر بخوانید:

افشاگری دخالت‌های آمریکا توسط نخست‌وزیر یمن

بن حبتور افزود، نئونازی‌ها آل سعود و آل نهیان کسانی هستند که دست به جنایت غیرموجه علیه ملت یمن می‌زنند.

بیشتر بخوانید:

صنعاء: از سلاح‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی علیه یمن استفاده شده است

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: "قرار بود که ائتلاف متجاوز بعد از ارتکاب جنایت الصاله الکبری در چهار سال پیش، به تجاوز و محاصره ظالمانه‌اش پایان دهد."

از سوی دیگر، "محمدعلی الحوثی" عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد، ملت یمن هرگز در برابر جنایات ائتلاف متجاوز از جمله قتل و ویران کردن یمن ساکت نمی‌نشینند و تا پیروزی نهایی، در مقابل متجاوزان خواهند ایستاد.

الحوثی از کمپین ملی برای علنی کردن جنایات ائتلاف در یمن خبر داد و خواستار اقدامات گسترده مردمی و رسمی برای حمایت از این کمپین شد.

در بیانیه چهارمیان سالگرد جنایت الصاله الکبری نیز آمده است: بار دیگر از جامعه جهانی و دیگر نهادها درخواست می‌شود به مسئولیت‌های اخلاقی و انسانی درخصوص مبارزه با تروریسم آمریکایی و همپیمانانش علیه یمن، عمل کنند.

ائتلاف متجاوز سعودی در اکتبر ۲۰۱۶ با بمباران مجلس عزاداری در "الصاله الکبری" در صنعا، بیش از ۴۰ یمنی را به شهادت رساند و دست‌کم ۷۰۰ نفر مجروح شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس