ترامپ نمایه

یک اندیشکده آمریکایی با اشاراه به سیاست‌های رئیس جمهور کنونی آمریکا، وی را آینه‌ای توصیف می‌کند که چهره واقعی آمریکا را می‌توان در آن دید.

به گزارش مشرق، اندیشکده آمریکایی بروکینگز طی یادداشتی «دونالد ترامپ» را آینه‌ای مورد نیاز برای دیدن چهره واقعیاین کشور توصیف می‌کند.

پایگاه اینترنتی اندیشکده بروکینگز در این یادداشت به قلم آندره پری تحت عنوان "پیروز یا بازنده، ترامپ آینه مورد نیاز آمریکا " نوشت: با گذشت چند روز از انتخابات سال ۲۰۲۰، رقابت بر سر مسند ریاست جمهوری بین دونالد ترامپ و جو بایدن هنوز تنگاتنگ دنبال می‌شود. همزمان با ادامه شمارش آرا در ایالت‌ها، احتمال بازشماری آرا و راه‌اندازی فرایند دادرسی برای تأثیر بر نتیجه نهایی همچنان وجود دارد. حتی با وجود چندین مورد شکست بزرگ رئیس جمهور فعلی در برخی ایالت‌ها، مسیرهای قابل قبول پیروزی برای هر دو نامزد هنوز باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:

سه سناریوی محتمل برای برنده انتخابات آمریکا

در این یادداشت آمده است: بایدن و ترامپ در دوره‌های مختلف مبارزات انتخاباتی، از این انتخابات به عنوان مبارزه برای "روح" آمریکا نام بردند. اگر چنین باشد، عملکرد بهتر از انتظار ترامپ باید آینه‌ای تمام‌نما برای آمریکایی‌ها باشد تا ببینند که آن روح واقعاً چگونه است.

بروکینگز می افزاید: ترامپ در جریان بروز ناآرامی‌های اجتماعی اخیر در اقدامی نامناسب، ارتش را در برابر شهروندان آمریکایی قرار داد. وی از تقبیح برتری سفیدپوستان خودداری ورزید، والدین مهاجر را از فرزندان خود جدا کرد، بطور مداوم شعارهای نژادپرستانه را تکرار و ورود اتباع هفت کشور دارای اکثریت مسلمان را به آمریکا منع کرد.

ببینید:

عکس/ واقعیت آمریکایی به روایت «تایم آمریکایی»

در ادامه این گزارش آمده است: در همین حال، وقوع آتش‌سوزی‌های شدید کالیفرنیا، پیامدهای منفی تصمیم ترامپ را مبنی بر خروج آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس برجسته‌تر می‌سازد. عدم شفافیت و شرور خواندن مطبوعات و رسانه‌ها، تنها در یک رژیم استبدادی مشاهده می‌شود.

بروکینگز می‌نویسد: ترامپ به طور پیوسته ارزش‌های غیر دموکراتیک را مورد ستایش قرار می‌دهد و ظاهرا خودشیفتگی وی هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. وی کنفرانس‌های مطبوعاتی را به صحنه نمایش مواضع شخصی خود در مسائل مختلف تبدیل کرده و با وجود همه این‌ها در طول دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود از حمایت نیمی از رای دهندگان برخوردار بوده است؛ واضح است که بیشتر آمریکایی‌ها خطری را که ترامپ برای دموکراسی ایجاد می‌کند، درک می‌کنند - او آرا مردمی را در سال ۲۰۱۶ از دست داد و همه نشانه‌ها حاکی است همان نتیجه برای سال رقم خواهد خورد. مصائب تلاش او برای "بزرگ" ساختن آمریکا گریبانگیر بیشتر رای دهندگان از جمله زنان، مهاجران، رنگین پوستان، طبقه فقیر و طبقه کارگر شده است.

این یادداشت می‌افزاید: سخنان نژادپرستانه ترامپ بدیع و منحصر به فرد نیست. او تنها میلیاردری نیست که از پرداخت میلیون‌ها مالیات طفره رفته است؛ و به طرز غم انگیزی با مهاجران رنگین پوست همیشه بدتر از همتایان سفیدپوست رفتار شده است. ولی باید توجه داشت ترامپ علت نیست او معلول و در واقع آینه تمام نمای سیاستگذاران، ارزش‌ها و عملکردهای گذشته آنهاست. رفتار قابل پیش بینی ترامپ ادامه خواهد یافت. وی بر اساس ارزش‌های خود، نیمه شب به دروغ اعلام پیروزی کرد و با این کار در واقع از بیم از دست دادن دور دوم ریاست جمهوری همگان را به خشونت، آشفتگی سیاسی و حقوقی دعوت کرد و نشان داد تصمیم ندارد به طور مسالمت آمیز قدرت را واگذار کند.

بروکینز می‌نویسد: این اظهارات غیر دموکراتیک نباید ما را غافلگیر کند - به هر حال این همان مردی است که در یک گردهمایی در سال ۲۰۱۶ گفته بود من می‌توانم در وسط خیابان پنجم بایستم و به کسی شلیک کنم و باز هم آرای رای دهندگان را از دست ندهم. آمریکا ثابت کرده است او راست می‌گفت و حق با ترامپ بوده است.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: در همین حال، امکان پیروزی بالقوه بایدن توسط رای دهندگان در همین شهرهای آمریکا که دارای شهروندان رنگین پوست است وجود خواهد داشت. ترامپ از این محله‌های رنگین‌پوست نشین به عنوان مکان‌های کثیف و آلوده به جرم و جنایت و محل زندگی جوندگان یاد کرده است. ولی این جوامع مکان‌هایی هستند که باعث افزایش صداقت، امیدواری، سخت کوشی و عزم راسخ می‌شوند - ارزش‌هایی که آمریکا باید بر اساس آن‌ها از نو بنا شود.

در پایان این یاددشت آمده است: اگر این انتخابات مربوط به "روح" آمریکا باشد، تداوم حمایت از ترامپ آینه تمام نمایی است که روح آمریکا را به تصویر کشیده است و باید ما را مجبور کند تا در عقاید، سیستم‌ها و اقدامات سیاسی که احتمالا موجب انتخاب مجدد وی می‌شود تأمل کنیم؛ حمایت از بایدن به معنای مقابله با نژادپرستی، بیگانه ستیزی و طبقه گرایی ملت است. اگر روزی ثابت کنیم که در مبارزه با آن شیاطین موفق شده‌ایم، پس باید گفت ترامپ آینه‌ای مورد نیازی بود تا آمریکا چهره واقعی خود را در آن ببیند و به خود آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    نتيجه عملكرد ترامپ اراى مردم را بنفع جوبايدن فرستاد
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 0
    چهره عریان شیطان بزرگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس