کد خبر 1139620
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام آمریکا بدون ماسک سه سناریو درباره برنده انتخابات آمریکا را منتشر کرد.

بیش از یک روز از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌گذرد اما هنوز نتیجه نهایی شمارش آرا در چهار ایالتِ نوادا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و جورجیا مشخص نشده است.

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، تا این لحظه با فرض پیروزی نهایی در ایالت آریزونا، موفق به کسب ۲۶۴ رای الکترال شده و دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه او نیز ۲۱۴ رای الکترال را از آن خود کرده است.

نزدیکی آراء این دو نامزد در برخی ایالت‌ها باعث شده هر دوی آنها در سخنرانی‌های خود مدعی پیروزی در انتخابات شده و طرف مقابل را به تلاش برای تقلب در انتخابات و تغییر نتایج آن متهم کنند.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه هر دو نامزد همچنان برروی کاغذ شانس پیروزی دارند، رقابت شانه به شانه آنها برای کسب اکثریت آرا در چهار ایالت باقیمانده از حساسیت مضاعفی در این دوره انتخابات برخوردار شده است.

سناریوی اول: ترامپ در چهار ایالت باقیمانده به پیروزی برسد.

اگر این سناریو محقق شود، رئیس‌جمهور آمریکا با ۲۷۱ رای الکترال با یک برد ناپلئونی برای یک دوره دیگر نیز سکان هدایت کاخ سفید را در دست خواهد گرفت.

سناریوی دوم: بایدن در نوادا و پنسیلوانیا پیروز شود

در صورت تحقق این سناریو که با توجه به روند موجود شمارش آرا چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد، بایدن با فرض پیروزی قطعی در آریزونا با ۲۹۰ رای الکترال راهی کاخ سفید خواهد شد.

سناریوی سوم: بایدن تنها در نوادا به پیروزی برسد

درصورتی که نامزد دموکرات‌ها برتری شکننده خود در این ایالت غربی که ۶ رای الکترال دارد را تا پایان شمارش آرا حفظ کند و در ایالت آریزونا نیز اتفاق پیش‌بینی‌نشده‌ای نیفتد، با ۲۷۰ رای الکترال پیروز نهایی انتخابات خواهد بود و به آرای پنسیلوانیا که در آنجا نیز روند شمارش آرا به نفع اوست نیازی نخواهد داشت.

این خطرناکترین سناریوی ممکن برای انتخابات امسال است چراکه در صورت پیروزی ترامپ در سه ایالت شرقی و باخت او در تنها ایالت غربی باقیمانده، او با ۲۶۸ رای الکترال و تنها با اختلاف ۲ رای نسبت به بایدن از راهیابی مجدد به کاخ سفید باز خواهد ماند.

چنانچه این سناریو محقق شود، ترامپ به احتمال زیاد پرونده انتخابات را به دادگاه عالی آمریکا برده و خواهان بازشماری و احتمالا ابطال آرای پستی در میشیگان و ویسکانسین خواهد شد تا شاید از این طریق بتواند انگ یک دوره‌ای شدن را از پیشانی خود پاک کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    10 0
    لعنت بر ترومن و بوش وریگان وترامپ احمق
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    4 0
    امیدوارم به شورش خیابانی شدید !ختم شود.
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      5 0
      ان شاءالله به جنگ داخلی تمام عیار منجربه فروپاشی کامل ازدرون تبدیل خواهدشد.
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    اینکه کدام انتخاب شوند قضیه یک پدر است که یک دخترش را به کشاورز داد و یکی را به کوزه گر. در هر دو حالت اگر سیاستمدار بزرگ انقلاب و سردمدار کاری نکند و مثل فلج فقط نگاه کند بازنده ایم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس