کد خبر 1139696
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
۶۹درصد مسلمانان آمریکا به بایدن رای داده اند

نتایج یافته‌های نظرسنجی سازمان دفاع و آزادی‌های مدنی مسلمانان در آمریکا حاکی است که حدود ۶۹ درصد از جمعیت مسلمان این کشور به جو بایدن نامزد دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ رای داده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای شورای روابط امریکایی- اسلامی، این میزان برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تنها ۱۷ درصد بوده است که البته برای وی که فرمان منع مسافرت مسلمانان به ایالات متحده را صادر کرد، غیر از این هم  انتظار نمی رفت.

سازمان دفاع و آزادی های مدنی مسلمانان در آمریکا تحت عنوان «شورای روابط آمریکایی – اسلامی» در این بررسی دریافت که ۸۴ درصد از مسلمانان آمریکا در انتخابات سال جاری مشارکت داشتند و ۶۹ درصد به بایدن و ۱۷ درصد به ترامپ رای دادند.

بیشتر بخوانید:

بایدن بهتر از ترامپ نیست، نگاه کنید به ویرانی اوباما در خاورمیانه

این سازمان تاکید کرد که بیش از یک میلیون مسلمان آمریکایی در این انتخابات شرکت کرده اند که یک رکورد محسوب می شود.
«نهاد عواد» مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی – اسلامی گفت که توانایی قابل توجه جامعه مسلمان آمریکا برای تاثیر بر نتیجه رقابت های انتخاباتی این کشور از جمله انتخابات ریاست جمهوری، در سطح ملی به رسمیت شناخته می شود.

«رابرت مک‌کائو» مدیر امور دولت این سازمان نیز اعلام کرد که نمی توان نقش مسلمانان در سیاست های محلی، ایالتی و ملی را نادیده گرفت.

وی افزود: اکنون زمان آن است که از سیاستمدارانی که انتخاب می کنیم، برای حمایت از حقوق مدنی و مذهبی همه آمریکایی ها تضمین بخواهیم.

ترامپ در نخستین ماه ریاست جمهوری‌اش در ژانویه ۲۰۱۷ ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا را محدود کرد. وی همچنین ۶ کشور دیگر را به این فهرست اضافه کرد.

اما بایدن وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات، در نخستین روز ریاست جمهوری‌اش دستور اجرایی ترامپ مبنی بر منع ورود اتباع چند کشور مسلمان به آمریکا را لغو خواهد کرد.

بایدن تأکید کرد که با کنگره برای تصویب قانونی همکاری می‌کند تا جنایت‌های ناشی از نفرت نژادی را کاهش داده و تعصبات نژادی و مذهبی مسؤولان آمریکایی را از میان بردارد.

طبق بررسی موسسه تحقیقاتی «پیو»، حدود ۳.۴۵ میلیون مسلمان در سال ۲۰۱۷ در آمریکا زندگی می کردند و این تعداد حدود ۱.۱ درصد از مجموع جمعیت این کشور را تشکیل می دادند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    7 1
    پسر ابتکار و بقیه سردمداران اصلاحات به کی رای دادند؟
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      3 1
      خدایاشرامریکاراازسرمنطقه وجهان کم کن
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    4 2
    مسلمانی که علیه کشور خودش عمل کند کافره
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    5 0
    اکثر یهودی ها هم به بایدن رای دادن جالبه
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      0 0
      شما از تلاویو نظر میدی؟؟
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    5 1
    خدایاشر امریکاییها راازسرمنطقه وجهان کم کن الهی امین بحق محمد و اله الطاهرین..
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    3 1
    بایدن هم یکی بدتر از ترامپ هس فکر کردن با مسلمانان دوستی میکنه
  • ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    3 1
    بایدن بی شرف تر از ترامپه.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 0
    دست بایدن به خون مردم بی گناه عراق و سوریه و همینطور شهدای مدافع حرم ما آغشته است هنوز عکس یادگاری شو با تکفیری ها فراموش نکردیم واقعا کسانی که فکر می کنند بایدن با ترامپ متفاوت هست یک ذره به عقل خودشون شک کنند بایدن لنگه اوباماست از یک طرف مسلمونا رو برای افطار دعوت می کرد از طرف دیگه فرمان قتل هزاران مسلمان بی گناه رو در غرب آسیا می دادو ماشین کشتار مردم غرب آسیا رو پشتیبانی نظامی و اطلاعات و فنی می کرد باید هیچ تفاوتی با ترامپ قاتل شهید مظلوم ما نداره هر دو جنایتکارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس