بخش هاي الجوف.jpg

رژیم سعودی برای تقویت روحیه عناصر شکست خورده تحت فرمان خود عملیاتی را در مرکز استان الجوف برای اشغال پایگاه «الخنجر» ترتیب داد اما باز هم متحمل ضربات مهلکی شده و تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

سرویس جهان مشرق؛ از اواخر هفته گذشته نیروهای ائتلاف سعودی (منصور هادی) عملیات گسترده ای را از غرب منطقه «الریان» در محور مرکزی استان الجوف (مرکز بخش خب و الشعف) علیه مواضع رزمندگان یمنی انجام دادند.

عناصر تحت فرمان رژیم سعودی در جریان این عملیات توانستند مناطق «قوع و برقا خلیله و...» را به اشغال خود دربیاورند؛ مزدوران سعودی در ادامه حملات موفق شدند منطقه «برقا الشرع» را از کنترل رزمندگان یمنی خارج و به تصرف درآورند.

نیروهای ائتلاف سعودی برای جبران شکست های سنگین چند ماه گذشته در استان الجوف در تلاش هستند با دور کردن نیروهای یمنی از منطقه و رشته کوه های «الریان» ، مناطق اشغالی را مرکز استان الجوف حفظ کنند چرا که می دانند اگر این نقاط را از دست دهند باید به طور کامل از استان الجوف عقب نشینی کنند.

به گفته منابع میدانی، در جریان عملیات عناصر ائتلاف سعودی در مرکز بخش خب و الشعف (محور مرکزی استان الجوف) درگیری های سنگینی در مناطق شرقی، جنوب شرقی و جنوب غربی  پایگاه مهم و راهبردی «الخنجر»  به وقوع پیوست.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان درگیری ها شمار زیادی از نیروها و فرماندهان بلند پایه ائتلاف سعودی از جمله سرهنگ عسکر المهشمی و سرهنگ فایز الضالعی از فرماندهان تیپ اول گارد مرزی و سرهنگ بشیر بن صوفه از مسئولان اطلاعات عملیات شمالی به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، پس از پیشروی های عناصر ائتلاف سعودی و وقوع درگیری های سنگین در محور مرکزی استان الجوف، شمار بیشتری از نیروهای کمکی به خط مقدم اعزام شدند و ضد حملاتی را برای بازپس گیری مناطق تازه از دست رفته آغاز کردند.

رزمندگان تازه نفس یمنی پس از درگیری های سنگین تا حدود زیادی موفق شدند پیشروی عناصر ائتلاف سعودی را متوقف کنند و در ادامه نیز مناطق تازه اشغال شده «برقا لشراع، قیسین، بلیق، جو القف، حزمه قریشمان» را به کنترل درآورند.

با پاکسازی هایی که صورت گرفت، رزمندگان یمنی توانستند امنیت حومه شرقی کوه «صابرین» را تامین کنند و ارتباط مزدوران سعودی را در محور پایگاه «الخنجر» با همرزمانشان در محور «بیر المزاریق» قطع کنند و از میزان فشارها تا حدود زیادی بکاهند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی در ادامه حملات گسترده ای را از محور شمالی و جنوبی پایگاه نظامی «الخنجر» انجام دادند و نیروهای ائتلاف سعودی با متحمل شدن خسارت های سنگین و دادن تلفات بالا مجبور به عقب نشینی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر ائتلاف سعودی در نهایت از محور شرقی پایگاه «الخنجر» عقب نشینی کردند و به سمت بیابان مرکزی متواری شدند؛ رزمندگان یمنی با حملات مستمر اجازه ندادند مزدوران سعودی مواضع خود را در پایگاه الخنجر تثبیت کنند.

عملیات موفقیت آمیز رزمندگان یمنی در محورهای شمال و جنوب پایگاه الخنجر منجر به کشته و زخمی شدن شماری زیادی از نیروهای ائتلاف سعودی شد و تعداد دیگری هم در جریان درگیری ها اسیر شدند؛ سرتیپ «عبدالعزیز حنکل» فرمانده تیپ ۱۱۰ ائتلاف در جریان درگیری ها به هلاکت رسید.

در حال حاضر، تپه «حیض» و کوه های «بنی جعاس، قناو، شله»، هاطان و ... » در حومه جنوب شرقی و شرقی پایگاه الخنجر (غرب منطقه و کوه های الریان) در اشغال هستند اما نیروهای ائتلاف رژیم سعودی تاکنون نتوانسته اند مواضع را در این مناطق تثبیت کنند و درگیری ها ادامه دارد.

فرماندهان ائتلاف سعودی در تلاش بودند با انجام این عملیات و اشغال چند منطقه از جمله پایگاه نظامی «الخنجر» در محور مرکزی استان الجوف، روحیه از دست رفته نیروهای خود را بازگردانند که باز هم ضربات مهلکی را دریافت کردند و از سویی دیگر حجم خسارت های متحمل شده در روزهای گذشته نسبت به اشغال چند منطقه دستاوردی محسوب نمی شود و به نظر می رسد با ادامه ضد حملات رزمندگان یمنی در نهایت از این مناطق نیز عقب نشینی کنند که یک شکست تمام عیار برای آنان به شمار می آید.
 

به گزارش مشرق، موفقیت های نیروهای یمنی در استان الجوف از اوایل اسفندماه سال ۹۸ با آزادسازی شهر راهبردی الحزم (مرکز استان) و چند بخش دیگر آغاز شد و در اواخر مردادماه امسال نیز با پاکسازی ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع دیگر از مساحت اشغالی در بخش «خب و الشعف» ادامه یافت.

تاکنون ۴۵ درصد از مساحت استان الجوف ( ۱۱ بخش) که نقاط پر تراکم به شمار می آیند به کنترل رزمندگان درآمده و سایر مناطق اشغالی که اغلب بیابانی هستند در بخش خب و الشعف واقع شده اند؛ این بخش ۸۰ درصد از خاک استان الجوف را تشکیل می دهد.

استان الجوف دروازه شرقی استان صعده (مهم ترین پایگاه جبهه مقاومت انصارالله در یمن) و پایتخت (شهر صنعاء) به شمار می آید؛ مساحت این استان که با عربستان حدود ۲۴۷ کیلومتر مرز مشترک دارد و در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شهر صنعاء واقع شده، حدود ۴۰ هزار کیلومتر مربع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • محمد IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    زنده باد رزمنده دلاور یمنی پیروزی به حول و قوه الهی نزدیک است
    • عبدالله مومن IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      19 5
      بر اتباع مریم رجوی لعنت
  • تورک اوغلی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    8 44
    قره باغ آزاد میشود انشاالله
    • US ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      6 34
      انشاالله به همین زودی این خبر خوش را خواهیم شنید
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      25 2
      و یک پادگان نظامی اسرائیلی در آن احداث خواهد شد.
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      8 0
      البته حضور ترکیه و عرررردوغان شیعه کش و تکفیری های حرامزاده خطرناکتره
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      9 0
      داداش کوچه رو اشتباهی اومدی
    • علی خدایی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      5 0
      با تروریستهای که عردوغان برده به باکو و دولت دست بازیچه شده الهام علف و دست بازیچه شده عثمانی عردوغان.
  • CA ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    38 6
    دلاور مردان یمن پیروز میدانند به امید حق
  • علی خدایی IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    8 0
    ان شالله برادران انصارالله پیروز هستند
  • علی مصطفایی IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    4 0
    سلام ودرود فروان برمجاهدان باغیرت یمن خوشحالم پیروری انها بر سگهای ترسو سعودی خائن برای پیروزی زرمندگان یمن هرروز دعا میکنم دوست دارم باسعودیهای کثیف بجنگم
  • ح IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    6 0
    درود بردلاوران یمنی
  • حسام IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    2 2
    مدت هاست که عربستان زبده ترین نیروها وهمچنین با آموزش های سخت برای نیروهای ویژه منصور هادی به این مناطق است بجای بر طبل کوبیدن وشعار دادن مشرق باید سلاح های مانند کرنت را به فراوان در اختیار انصارالله قرار داد روزهای سختی درپیش است. باید سلاح های ضد هوایی دوش پرتاب به انصارالله رساند نباید شاهد قتل عام باشیم ونظاره کنیم باید تجهیزات لازم برای بیرون کردن امریکا وانتقام خون سردار سلیمانی را در این ایام حساس به انصارالله رساند.
  • حسام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    2 0
    عربستان تجهیزات بی سابقه ای را به مناطق مرزی گسیل کرده که از ابتدای جنگ در شش سال گذشته تا کنون چنین ادوات جنگی را به کار نگرفته وظاهرا قصد صعده وصنعا دارد که در صورت چنین عملیاتی که بعید نیست باید خط ساحل را جهنم مزدوران آل سعود کرد وبندر بسیار مهم وحیاتی المخا را باید باز پس گرفت از تعز تا حدیده عملیات محدود ایذائی نباید فراموش شود نیروهای گارد جمهوری وابسته به فرزند صالح رمقی ندارند وانگیزه ای در جنگ آینده ندارند چون به هیچ وجهی در آینده هر نوع حکومتی کمترین بها به آنها داده نخواهد شد پس در هر گونه تعرضی در مرز عربستان ساحل را نباید فراموش کرد می توان المخا راپس گرفت وجنگ علیه یمن را به بن بست کشاند.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    2 0
    در آخرالزمان همه نگاه ها به یمن خواهد بود لطفا به جای فقط شعار از هر طریق ممکن به آنها یاری رسانیم.
  • صادق کاشنده IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    2 0
    خدا قوت برادران یمنی .. ای کاش میشد .من هم در کنار شما بودم . خدا با شما است .. حق هم با شما است .. بجنبید که سریع این نا مردها از کشورتان بیرون کنید .. همیشه برای شما دعا میکنم ..
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    یمنی هاازجان گذشته برای خدامیجنگند وپیروز هستند ازجان گشته را به مدد احتیاج نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس