یمنی (2).jpg

رزمندگان عملیات جدیدی را در مرکز یمن آغاز کردند و در تلاش هستند با آزادسازی پایگاه مهم و راهبردی «ماس» راه را برای ورود به شهر مارب باز کنند و آخرین میخ را بر تابوت سعودی ها بکوبند

به گزارش مشرق، از شمال غرب استان مارب خبر می رسد، رزمندگان یمنی حملات جدیدی را از سه محور علیه عناصر ائتلاف سعودی از سرگرفتند و در تلاش هستند با پیشروی در این محورها خود را به پایگاه مهم و راهبردی «ماس» برسانند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته، هدف نخست رزمندگان در این عملیات پاکسازی مناطق غربی، شمال غربی و جنوبی حومه پایگاه نظامی «ماس» است؛ نیروهای یمنی در ادامه تلاش می کنند این پایگاه را محاصره و در نهایت از اشغال مزدوران خارج کنند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای یمنی عملیات گسترده را از محورهای «الزمل، قسیسه، الباطن، الفلته، العلق، خیوزه» در مناطق جنوب شرق بخش مجزر (شمال غرب پایگاه)، غرب بخش رغوان (غرب پایگاه) و شمال غرب بخش مدغل (جنوب پایگاه ماس) آغاز کردند.

اعلام الحربی

این منبع میدانی افزود: رزمندگان در جریان این عملیات غافلگیرانه و پس از درگیری های سنگین موفق شدند نیروهای ائتلاف سعودی را عقب برانند و مناطق «الصباری و الصغیران» را در جنوب شرق بخش مجزر و کوه «منامه» را در شمال غرب بخش مدغل به کنترل دربیاورند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای یمنی در این عملیات بیش از ۲۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را بازپس گرفتند، گفت: مقصد بعدی رزمندگان یمنی در این محور آزادسازی مناطق مهمی از جمله «بحره، قاع الحمراء و ...» است.

به گزارش مشرق، با پیشروی صورت گرفته در محور شمال غربی پایگاه ماس می توان گفت بخش «مجزر» تا حدود زیادی از اشغال خارج شده و حالا نوبت به پاکسازی مناطق آلوده در بخش «رغوان» رسیده است.

در حال حاضر، رزمندگان از محور شمال غرب (الصباری) در جنوب شرق بخش مجزر حدود ۶ و نیم کیلومتر با پایگاه ماس فاصله دارند؛ از محور غربی (قسیسه و الجفره) در غرب رغوان نیز رزمندگان در ۱۰ کیلومتری پایگاه نظامی ماس هستند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی از محور جنوبی (الفلته، العلق و خیوزه) در شمال غرب مدغل با پایگاه مهم و راهبردی ماس حدود ۵ و نیم کیلومتر فاصله دارند؛ عناصر مزدور سعودی در این سه محور به شدت مقاومت می کنند تا این پایگاه را از دست ندهند.

اعلام الحربی

اگر پیشروی های رزمندگان با همین سرعت ادامه یابد، حتی امکان دارد در ساعات آینده پایگاه نظامی «ماس» از اشغال مزدوران ائتلاف سعودی خارج شود؛ با پاکسازی این پایگاه، مناطق شمال غرب بخش «مدغل» و جنوب غرب بخش «رغوان» به صورت دومینوار آزاد می شوند.

پایگاه نظامی ماس آخرین و مهم ترین مقر ائتلاف سعودی در غرب و شمال غرب استان مارب محسوب می شود؛ این پایگاه مهم و حساس نقطه اتصال شهر مارب به شهر صنعاء (پایتخت) به شمار می آید و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

به گزارش مشرق، مقصد رزمندگان پس از آزادسازی پایگاه «ماس»، شهر مارب (مهم ترین پایگاه ائتلاف سعودی در مرکز یمن) خواهد بود؛ در حال حاضر ائتلاف سعودی با حملات سنگین هوایی تلاش می کند نیروهای یمنی را عقب برانند که این بمباران ها تاکنون نتیجه ای نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • hamed IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    30 0
    مشرق با اختلاف بهترینه در گزارش های میدانی صحنات نبرد
  • ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    4 0
    مرگ برال سعود.نوکر ال یهود.خدایابعزتت قسمت میدم که مردم مظلوم یمنو ازسلطه الیهود ازادکن وبرزمندگان یمنی نصرت عطافرما.وهابیت که نوکران صهیونیست جهانیستو ریشه کن فرما امین یارب العالمین
  • IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    3 0
    احسنت
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    5 0
    احسن به رزمندگان یمن،،، خداوند بر توفیقاتتان بیفزاید و آل سعود خبیث رو لعنت کند، اینبار هم مثل همیشه با بی آبرویی از یمن اخراج می‌شوند و آن شاالله تا بعد .
  • DE ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    4 0
    مرگ بر ال سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس