12.jpg

هسته‌های مخفی گروهک تروریستی داعش تحرکات را در صلاح الدین با حمایت برخی جریان‌های داخلی و خارجی چند برابر کرده‌اند و حملات سنگینی را علیه مواضع رزمندگان بسیج مردمی انجام دادند.

به گزارش مشرق، با ادامه عملیات نیروهای عراقی در محورهای مختلف استان صلاح الدین، حملات هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش در روزهای گذشته علیه مواضع نیروهای امنیتی افزایش چشمگیری یافته است.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، گروهی از عناصر مخفی داعش حملات ناگهانی را علیه مواضع رزمندگان تیپ ۲۲ بسیج مردمی در منطقه «العیث» در محور شرقی استان صلاح الدین ترتیب دادند.

این منبع میدانی که تحولات را در استان صلاح الدین از نزدیک دنبال می کند، افزود: نیروهای تیپ ۲۲ بسیج مردمی مستقر در منطقه به سرعت وارد عمل شدند و پس از چند ساعت درگیری سنگین توانستند حملات را به طور کامل دفع کنند.

این منبع میدانی با بیان این که تروریست های داعش پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه عقب نشینی کردند، گفت: در جریان درگیری ها دو تن از رزمندگان بسیج مردمی به نام های «عبد ناصر ابو احمد و سید غانم الموسوی» به شهادت رسیدند.

 

منطقه «العیث» در شرق استان صلاح الدین واقع شده و از توابع بخش «حمرین» به شمار می آید؛ این منطقه با رشته کوه های حمرین همجوار است و به دلیل داشتن ارتفاع و صعب العبور بودن به محوری امن برای عناصر مخفی داعش تبدیل شده و جزء مناطق آلوده محسوب می شود.

رشته کوه های حمرین بر بخش وسیعی از مناطق شرقی استان صلاح الدین اشراف کامل دارند و نیروهای عراقی در سال های گذشته با انجام عملیات های متعدد بخش هایی از این ارتفاعات را پاکسازی کردند اما برخی مناطق مرتفع تر و صعب العبور همچنان آلوده تروریست های داعش هستند.
 

از سویی دیگر، حملات عناصر مخفی داعش در مناطق مرکزی استان صلاح الدین (محور سامراء) علیه مواضع نیروهای عراقی چند برابر شده است؛ تروریست ها فقط در ۷۲ ساعت ۳ حمله را علیه رزمندگان تیپ ۴۱ بسیج مردمی انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش مواضع رزمندگان را در منطقه «سید غریب» در حومه جنوبی شهر سامراء هدف قرار دادند؛ در جریان این حملات یک تن از نیروهای بسیج مردمی شهید و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

جاده راهبردی «بغداد - موصل» از کنار منطقه «سید غریب» می گذرد و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است؛ این منطقه از محور شمالی به شهر سامراء، از شرق به پایگاه نظامی بلد و مرز دیاله و از غرب به بیابان های شرقی دریاچه الثرثار و از جنوب به بغداد متصل می شود.

به گفته منابع میدانی، افزایش حملات گروهک تروریستی داعش در استان صلاح الدین با حمایت دولت های خارجی و جریان های داخلی و همزمان با تحرکات برخی گروه ها برای متهم و بدنام کردن بسیج مردمی صورت می گیرد.
 

از محور «وادی الثرثار» در غرب استان صلاح الدین هم خبر می رسد، گروهی از نیروهای عراقی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را علیه گروهی از عناصر مخفی داعش در منطقه «المکطع» در نزدیکی پل السکریات انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی در این عملیات موفق شدند خودروی (پیکاپ) حامل تروریست های داعش را هدف قرار دهند و منفجر کنند؛ در جریان این  حمله دقیق ۴ تن از تروریست های داعش به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، بخش هایی از منطقه وادی الثرثار به دلیل بیابانی بودن به محل مناسبی برای جولان تروریست های داعش تبدیل شده است و عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی کامل مناطق آلوده متوقف نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 2
    دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد. یعنی یک جنگ صلیبی رخ خواهد داد و دقیقاً همانند دوران روم باستان، این پابرهنه‌های بادیه‌نشین در خط مقدم روم باستان علیه حوزه تمدنی ایران باستان حواهند جنگید. گرچه همانند گذشته، میهن‌پرستان و نژادگان از سرزمین بزرگ ایران و متحدان ایران بزرگ در برابر آنها خواهند ایستاد.
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 1
    استان صلاح الدین تقریبا در وسط عراق است چطور این همه تدارکات وسلاح به تروریستها می رسد ودولت مرکزی خبر ندارد؟
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 2
    زیر سر آمریکا و انگلیس است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس