بسیج مردمی (2).jpg

استان دیاله در حالی در روزهای گذشته درگیری‌های سنگینی را پشت سر گذاشته است که تروریست‌های داعش با راهبردی جدید وارد میدان شده‌اند تا بتوانند بقای خود را در عراق تضمین کنند.

سرویس جهان مشرق؛ مناطق مختلف استان دیاله به ویژه محورهای شمال شرق، شمال، شمال غرب و غرب در روزهای گذشته همچنان صحنه درگیری میان نیروهای مسلح عراق و هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش بوده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، شنبه شب (چهارم مردادماه) عناصر مخفی داعش در بخش «العظیم» در محور شمال غرب استان دیاله از تاریکی استفاده کردند و حمله گسترده و غافلگیرانه ای را علیه نیروهای عراقی در منطقه «المیته» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، در حالی که تروریست های داعش عملیات را از چند محور آغاز کردند، رزمندگان تیپ ۲۳ بسیج مردمی در این منطقه در آماده باش کامل مستقر بودند و به سرعت وارد عمل شدند و به حملات صورت گرفته واکنش نشان دادند.

درگیری‌های سنگین در این محور چندین ساعت به طول انجامید و در نهایت رزمندگان تیپ ۲۳ بسیج مردمی موفق شدند عناصر تروریستی داعش را عقب برانند و حمله را به طور کامل دفع و خنثی کنند؛ در این درگیری ها شماری از تروریست ها کشته و زخمی و سایر نیز پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه متواری شدند؛ یک تن از رزمندگان بسیج مردمی در این محور مجروح شد.

بخش «العظیم» در شمال غرب استان دیاله به دلیل هم مرز بودن با استان صلاح الدین و عبور بخشی از رشته کوه های حمرین از اهمیت خاصی برخوردار و مناطق آن به ویژه «حاوی العظیم» که از «سد العظیم» تا نزدیکی حومه شرقی شهر سامراء امتداد دارد به تروریست های داعش آلوده است.

همزمان با دفع حملات هسته های مخفی داعش، یگان پهپادی بسیج مردمی عراق در ۵ بخش از آسمان استان دیاله به ویژه در مناطق مهم از جمله «حمرین، حومه خانقین، حاوی العظیم» برای شناسایی تروریست ها به پرواز درآمدند و تلاش برای رصد آنان به صورت مستمر در جریان است.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی از صبح روز یک شنبه (پنجم مردادماه) عملیات جدیدی را در بخش «العظیم» آغاز کردند و درصدد هستند امنیت و آرامش را در این محور به طور کامل برقرار کنند؛ نیروهای بسیج مردمی در جریان این عملیات تعدادی از مقرهای مخفی داعش را در منطقه «حاوی العظیم» و نزدیکی گذرگاه مرزی «معبر النعمان» کشف کردند.

از سوی دیگر گروهی مشترک از نیروهای ارتش عراق، پلیس فدرال، واکنش سریع، فرماندهی عملیات دیاله و رزمندگان بسیج مردمی عملیات گسترده دیگری را از سه محور در شمال و شمال شرق استان دیاله اغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش عراق و نیروهای فرماندهی عملیات دیاله در محور نخست وارد عمل شدند و نیروهای فرماندهی پلیس استان دیاله و پلیس فدرال و واکنش سریع از محور دوم و رزمندگان بسیج مردمی از محور سوم عملیات را شروع و در تلاش هستند امنیت را به مناطق «المخیسه، حوض دیاله، توکل، جنوب خانقین، زور ام الحنطه و العبار» بازگردانند تا شرایط برای بازگشت آوارگان مهیا شود.

به گزارش مشرق، شیوع کرونا، کمبود خدمات عمومی و اعتراضات مردمی، افزایش نفوذ جریان های تمامیت خواه وابسته به محور غربی، عبری و عربی و همچنین بیشتر شدن تحرکات آمریکایی ها و بعثی ها فضا را برای جولان عناصر مخفی داعش باز کرده است.

گروهک تروریستی داعش که با عملیات های پراکنده و قدرت نمایی رسانه ای تلاش می کند خود را حفظ و نشان دهد در عراق فعال است و قدرت تخریب دارد، اعلام کرده حملات را علیه نیروهای عراقی در مناطق مرکزی چند برابر می کند.

تروریست های داعش در ماه های اخیر برای بازیابی توان خود تغییر راهبرد داده اند و عملیات های چریکی ناگهانی و مقطعی سرعتی را نه برای تصرف زمین بلکه برای ضربه زدن به نیروهای عراقی انجام می دهند و حملاتی روزهای گذشته را با این تاکتیک ترتیب دادند.

افزایش حملات تروریست ها در استان دیاله تاثیر مستقیمی بر تحولات بغداد دارد و باعث ناامن شدن بیشتر پایتخت می شود؛ از سویی دیگر عملیات بیشتر در دیاله به ویژه در محور غربی این استان می تواند وضعیت را در استان صلاح الدین به ویژه در منطقه مهم و آلوده «العبث» پیچیده تر کند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر مناطق مهم و راهبردی از جمله «خانقین، نفت خانه، جلولاء، بعقوبه، المقدادیه، العظیم و...» در محورهای شرق، شمال شرق، شمال و شمال غرب استان دیاله آلوده به هسته های مخفی تروریستی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    15 2
    باید از پهباد های کوچک برای شناسایی و حمله اسفاده کرد
    • عبدالله مومن IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      16 6
      واقعیت اینست که هر نقطه ای از کشور عراق که ساکنان سنی دارد به راحتی حاضر به خیانت به کشور عراق و اکثریت شیعه آن اند. حتی اگر این خیانت به نابودی خودشان هم ختم شود.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    7 12
    داعشی ها ایرانی ها رو دوست دارند برای همین به ایران نزدیک می شوند
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    4 35
    دیاله جایی بود که بچه شیرهای خلافت از آنجا فیلم 34 دقیقه ای درست کردن تا پیامشان را به ایران برسونند و بگویند همانا که تیزی ما را در سوریه چشیدید در کشور خودتان هم می چشید
    • علی IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      19 5
      دشمن ایران و شیعه= حرامزاده
    • عبدالله مومن IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      14 6
      بر اتباع اشرف رجوی خراباتی و مزدوران پالونی و حیوانات درنده آل وحوش و پوشک پرستان ترامپ و همه ناکسان خبیثی که در خدمت دشمنان اسلام و این کشور اند . جملگی لعنت باد. ههههههههههههههههههههههههه
    • سیستانی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      9 3
      اون کفتار پیر شما و اون بچه شیراتون ، آن قلمرو شما کجاست تارومار شدید حرف اضافه پس نزن.جهنمی های خبیث وحشی
    • فرزند ایران IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      7 5
      بچه شیر، بچه کفتار، گرگ، شغال همه گی دیر یا زود به خلیفه جلاد خائنتان ملحق می شوید. طوری هم از گذشته حرف نزنید که گویی یک خلافت 500 ساله بودید. مثل یک نسیم زودگذر آمدید و رفتید
    • حسین GB ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      7 2
      مشکل داعش و حیوانات مشابه اینه که توسط آمریکا ساخته شده‌اند و برای خودشان ایده‌ای جز نفرت ندارند
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    10 27
    این گروه برای بریدن سر ایرانی ها لحظه شماری می کند این تفکر به دلیل آتش افروزی های جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا است از هر دست بخوری از همون دست می خوری
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    4 11
    استان مدائن مال ایران نیست چرا از عراق پسش نمی گیرید مثل اون هزینه خسارت هشت سال جنگ به ایران پرداخت نشده
    • کج فهم IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      6 2
      میگما خودتی ....
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      7 3
      کل عراق و اردن و سوریه اسرائیل مصر یه زمانی مال ایران بود
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    1 11
    داعش را می تونستیم مثل آمریکا بازیچه خودمون کنیم با دادن پول به جون عربستان می انداختیمشون الان که رو به نابودی اند هنوز دیر نشده
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    4 12
    این گروه با تمام بدی هاش برای عراقی ها لازم بود همچنان اونجا باشند عراقی ها بنا شون دشمنی با ایران است حتی همون شیعه عراق
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      1 2
      چرندیات پیاپی از افرادی نادان یا خرابکار اولا شیعه ی عردق همون مکتبی است که شهید ابو مهدی می آید و در جنگ رژیم بعث باایران به ایران کمک می کند اونها اتفاقا بدرد ما می خورن نه امثال تفکرات شما دوما داعش ساخته ی جمهوری اسلامی ایران است یا ایالات ظالم آمریکا خوبه خودشون معترفن باز برخی یا نادانن یا خائن یا بی وجدان
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    9 2
    فقط یک کارشناس توضیح بده پس این ائتلاف مثلا ضد داعش و در راسشان امریکای مزور در عراق چه غلطی میکنند؟!
    • سلمان IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      2 2
      خب داعشی ها رو مسلح می کنن به وقت نیاز اونا رو به سایر مناطق هلی برن می کنن
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    4 3
    خائنین در عراق امریکا را نگه داشتند
  • علی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    2 7
    مجله حیات واقعی ترکیه وابسته به حزب اردوغان دیروز در باره لزوم ایجاد خلافت عثمانی و وظایف مردم و مسولیت ترکیه و عدم قانون لوزان و لزوم برگرداندن موصل شمال سوریه و کردستان عراق و.... به میثاق ملی ترکیه داعش و پ ک ک وسیله این هدف بود و هیچ کس جز ترکیه این قدر سود نکرده و لشکر کشی توجیه کرده و.... بچاب واسه سینهچاکان اردوغان مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس