عراقی (2).jpg

هسته های خاموش داعش شمال استان صلاح الدین را به محلی برای جولان دادن تبدیل کردند اما در نهایت کاسه صبر نیروهای مسلح عراق لبریز شد و عملیات بزرگی برای پاکسازی این مناطق آغاز شده است.

به گزارش مشرق، از صبح روز یکشنبه (هجدهم آبان ماه) گروهی مشترک از نیروهای امنیتی، ارتش، پلیس فدرال، مبارزه با تروریسم، واکنش سریع و رزمندگان بسیج مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و یگان های پهپادی عملیات گسترده ای را در محور شمال استان صلاح الدین آغاز کردند.

عملیات نیروهای عراقی پس از رصد تحرکات هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش و پس از دریافت اطلاعات از نیروهای اطلاعات عملیات برای پاکسازی مناطق آلوده در محور رشته کوه های «مکحول» و منطقه «الخانوکه» شروع شد.

 رشته کوه های مکحول به دلیل مرتفع بودن و اشراف به منطقه و داشتن نقاط صعب العبور و غارها محل مناسبی برای رشد عناصر مخفی داعش تبدیل شده اند؛ تروریست ها در ماه ها و هفته های گذشته از این رشته کوه ها حملاتی را علیه نیروهای عراقی انجام دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای مسلح عراق برای پاکسازی این مناطق از لوث و جود عناصر مخفی داعش متوقف نشده و در گام نخست تعداد قابل توجهی تله انفجاری، سکوی پرتاب خمپاره و موشک و تونل کشف شد.

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، نیروهای عراقی در جریان جست وجوی نقطه به نقطه در این محورها موفق شدند تعدادی از مقرهای تروریست های داعش را به همراه مقادیری تجهیزات نظامی سبک و سنگین شناسایی کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای یگان های مهندسی و متخصص تیپ ۳۱ بسیج مردمی نیز در جریان پاکسازی منطقه توانستند یک پایگاه عناصر مخفی داعش را کشف کنند که چندین قبضه خمپاره، موشک و تجهیزات نظامی در آن انبار شده بود.

رزمندگان عراقی در این عملیات چند منطقه آلوده به عناصر تروریستی داعش را با خمپاره و موشک هدف قرار دادند؛ جنگنده های عراقی و ائتلاف مبارزه با داعش نیز چند پناهگاه عناصر مخفی داعش را در رشته کوه های مکحول هدف قرار دادند.

یگان های پهپادی هم در این عملیات با پروازهای مستمر تحرکات تروریست ها را در منطقه رصد و شناسایی می کنند؛ در جریان عملیات در محور شمالی استان صلاح الدین یک تن از رزمندگان تیپ ۱۶ بسیج مردمی در تله انفجاری کار گذاشته گرفتار و زخمی شد.

به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش قبل از شروع عملیات مسیر نیروهای عراقی را به تله های انفجاری آلوده کردند تا علاوه بر گرفتن تلفات از سرعت پیشروی ها بکاهند و فرصت بیشتری را برای فرار از منطقه به دست آورند.

رشته کوه های مکحول در شمال استان صلاح الدین واقع شده اند که با غرب استان کرکوک هم مرز هستند و همچنین از محور جنوب شرقی به رشته کوه های حمرین و میدان های نفتی عجیل و علاس و از محور جنوبی و جنوب غربی به شهر و پالایشگاه بیجی متصل می شوند.

این رشته کوه های مهم از محور غربی به مناطقی از جمله «تلول الباج، المجمعات، عذویه و ... » و از محور غربی به جاده مهم و راهبردی «بغداد - صلاح الدین- نینوا- دهوک - ترکیه» وصل می شود؛ منطقه الخانوکه نیز که در شمال رشته کوه های مکحول واقع شده از محور غربی به این جاده متصل می شود.

به گزارش مشرق، رشته کوه های مکحول و منطقه الخانوکه به دلیل نزدیک بودن به مناطق غربی و جنوب غربی استان کرکوک و همچنین مناطق جنوبی استان نینوا از جمله «حومه جنوب شرقی الحضر» به محلی برای جولان تروریست های داعش شده تبدیل شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جمال IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    مطمئنا جو بایدن طرفدار داعشی هست که خودش پدید آورد رواج و گسترش آن لعنت بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس