کد خبر 1134518
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
ساخت ریه مصنوعی برای بررسی شیوع کرونا

محققان دانشگاه دوک و دانشگاه کمبریج در دو مطالعه مستقل و جداگانه برای بررسی شیوع کووید 19 ریه‌های مصنوعی تولید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، محققان دانشگاه دوک و دانشگاه کمبریج در دو مطالعه مستقل و جداگانه برای بررسی شیوع کووید 19 ریه‌های مصنوعی تولید کردند.

«مینی ریه»‌های مصنوعی رشد یافته در آزمایشگاه به دانشمندان اجازه می‌دهد تا ببینند چگونه ویروس کرونا در ریه منتشر می‌شود و آن را آلوده می‌کند.

کارشناسان تصمیم دارند از مدل توسعه داده خود در آزمایشگاه برای ردیابی شیوع ویروس کشنده کرونا در ریه‌ها استفاده کنند.

ریه‌های کوچک مصنوعی که در آزمایشگاه از سلول‌های بنیادی بزرگسالان رشد داده شده است، به دانشمندان امکان داده است تا در یک پیشرفت بزرگ نحوه آلوده شدن ریه‌ها توسط ویروس کرونا را ردیابی کنند.

دستیابی به مدل‌های آزمایش شیوع SAS-CoV-2، به محققان این امکان را می‌دهد که داروهای بالقوه را آزمایش کنند و درک بهتری از اینکه چرا برخی از مردم بدتر از دیگران به این بیماری مبتلا می‌شوند، فراهم شود.

جو-هیون لی، نویسنده این پژوهش از کمبریج گفت: ما هنوز درباره چگونگی آلودگی ریه‌ها اطلاعات کمی داریم و به تحقیقات بیشتر در این زمینه نیازمند هستیم. 

محققان دانشگاه دوک نیز رویکرد مشابهی را در پیش گرفتند. این تیم به سرپرستی رائو تاتا، اظهار داشتند که مدل آنها اجازه می‌دهد تا صدها آزمایش همزمان برای غربالگری کاندیداهای جدید دارویی انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس