کد خبر 1133715
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
باران پاییزی در گیلان

یک کارشناس هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت آینده برای شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و روز جمعه برای ارتفاعات خراسان شمالی بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان، یک کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه در ۲۴ ساعت آینده برای شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و روز جمعه برای ارتفاعات خراسان شمالی بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود، گفت: در سایر نقاط کشور تا روز دوشنبه جوی پایدار پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آغاز بارش ۳ روزه باران در ۶ استان

او ادامه داد: در این مدت به ویژه روزهای شنبه و یکشنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا انتظار داریم غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

هشدار سازمان هواشناسی برای ۹ استان

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: از روز شنبه تا روز دوشنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور ۴ تا ۶ درجه افزایش خواهد یافت.

او با بیان اینکه بعدظهر دوشنبه برای استان‌های اردبیل و گیلان ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، افزود: در سه روز آینده در برخی نقاط سیستان وبلوچستان، شرق استان‌های کرمان و هرمزگان در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال گرد وخاک دور از انتظار نیست.

او گفت: جمعه شب و روز شنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار خواهد بود، گفت: بیشترین دمای تهران ۲۲ و کم‌ترین آن ۱۲ درجه خواهد بود.

براساس این گزارش؛بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی را شاهد خواهیم بود.در دیگر مناطق کشور تا اواسط هفته آینده جوی پایدار پیش‌بینی می شود.

سکون نسبی هوا موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

هواشناسی درباره کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس هشدار داد. هموطنان به‌ویژه کودکان، سالمندان و بیماران از تردد غیرضرور در شهر خودداری کنند.

در سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و هرمزگان وزش شدید باد و گرد و خاک پدیده غالب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس