به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی بخشی از خاطرات آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی درباره سخنرانی رهبر انقلاب در گرگان در ماه صفر سال ۴۲ را منتشر کرد: قبل از انقلاب هر سال به مناسبت ماه مبارک رمضان و محرم و صفر، وعاظ و مبلغین زیادی از قم، تهران و مشهد به گرگان می‌آمدند که البته بیشتر در ماه‌های محرم و صفر بود.  

در یکی از سفرهایی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بعد از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ به گرگان داشت، روی منبر مطلبی علیه رژیم شاه بیان کرده بود که شهربانی و ساواک درصدد دستگیری ایشان برآمدند؛ لذا بعضی از مؤمنین گرگان، ایشان را شبانه از شهر بیرون بردند و نگذاشتند که به چنگ پلیس و ساواک بیفتند.

یادم هست در یکی دیگر از سفرهایی که مقام معظم رهبری برای تبلیغ به گرگان آمده بود، دهه‌ آخر ماه صفر بود. وقتی ماه صفر تمام شد، یک ماشین سواری گرفتیم و بنده و ایشان و آقای دکتر ابراهیمی دینانی و احتمالاً یک نفر دیگر از اینجا (گرگان) به مشهد رفتیم و چند روزی در مدرسه‌ نواب میهمان ایشان بودیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    5 0
    پهلوی خطرش به اسلام ومسلمین بمراتب کمتر از منافقین داخلی ونفوذیها ی درقدرت .که مدعی اصلاحاتند.ایاخسرو پرویز ضربه به اسلامش کمرشکن بود یا معاویه بن ابی سفیان وپسر هند جگر خار.وهمینطورسازندگان مسجدضرار درلندن
  • محمدمهدی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    3 10
    تاپای جان پایاسلام وانقلاب امام زمانی بپشت سر امام خامنه ای ایستاده ایم من الله توفیق شیعه یعنی پیروی دردین بانوای ذکررب العالمین
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 2
    امام خامنه ای دوست داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس