کد خبر 1127096
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۶

به گزارش مشرق، کاربر فضای مجازی درباره آزادی‌ در حکومت پهلوی در توییتر نوشت: شما یادتون نمیاد ولی زمان شاه به حدی آزادی وجود داشت که فرح دیبا در خاطراتش نوشته: به خاطر دارم، زنده رودی نقاش ایرانی مشهوربرای نمایشگاه نقاشی اش به تهران آمده بود. او مانند بسیاری از هنرمندان غربی موهای بلندی داشت. تنها به همین بهانه او را در خیابان بازداشت و سرش را تراشیدند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    17 10
    ای کاش می گفتید در چه سالی بوده. این خاطره احتمالا یا مال دوره رضاشاه است که داشتن مدل مو و کلاه یکسان برای همه مردها اجباری شده بود و شاید هم تا سالهای قبل از کودتای 28 مرداد که به دلیل فعالیت شدید فداییان اسلام حکومت حدی از ضوابط را مراعات می کرد. اما در زمان محمد رضا پهلوی مخصوصا بعد از کودتای 28 مرداد این چیزها آزاد بود. حتی برهنگی مطلق و روابط جنسی در ملاعام هم آزاد بود! پس منظور مردم وقتی شعار استقلال آزادی حکومت اسلامی سر می دادند ابدا این آزادی نبود چرا که این آزادی که وجود داشت. پهلوی دوم اصلا برنامه اش این بود که با مشغول کردن جوانان به مد و برهنگی و فحشا کاری کند که فیل آنها هوای هندوستان سیاست نکند. این سیاستی بود که اولین بار آمریکاییها در در کشور خود و سایر کشورهای تابعشان برای کنترل نیروی جوانها در پیش گرفتند که بسیار هم موفق بود.
  • حسن IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    22 13
    اصلا شما خدایه آزادی
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    3 1
    ربع پهلوی را سودای پادشاهی در سر است!! وای از دست مردمی که حافظه تاریخی ندارند
  • بهرام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    2 1
    فرح توده ای بوده و بزرگترین اشتباه در زندگی و حکومت شاه بوده.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    16 1
    پهلوی ها هم لجنی نبودن اما عده ای بچه که ان دوران به چشم ندیدن فکر میکنند ایران ان زمان بهشت بوده
  • محسن SE ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    5 5
    مشرق محترم! بنده در سال 1357 (سال پیروزی انقلاب) سال آخر دبیرستان بودم و دوران رژیم سابق را خوب به خاطر دارم. چنین رفتاری که این تویت نویس گفته است در آن دوران اصلاً رایج نبود و کلاً سیاستِ حکومتِ پهلوی (بخصوص پهلوی دوم) مبتنی بر چنین رفتارهایی نبود. آنچه در این توییت گفته شده حتی اگر هم صورت گرفته باشد جنبۀ موردی داشته است و قابل تعمیم نیست. لطفاً به شعور خوانندگانِ مسن ترِ سایت تان احترام بگذارید و به خوانندگانِ جوانتر هم که آن زمان را به یاد ندارند اطلاعات نادرست و خلاف واقع ندهید.
    • خیام IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      15 3
      توییت نویس چیه. این متن کتاب خاطرات فرح هست لامصب، خودش گفته
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 1
    در حکومت پهلوی دراویش و اهل حق مجاز بودند که سبیل هایشان را تا گوش بلند کنند و در خدمت سربازی کسی متعرضشان نمی شد. ولی مسلمین باید ریش هایشان را می تراشیدند. ضمن این که اول روز خدمت جهت پوشیدن یونیفرم حتی شورت سربازان را می گرفتند و لباس زیر خودشان را می دادند. ضمن این که اگر حضرت امام نبود میخواستند دختران معصوم را هم به خدمت سربازی بفرستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس