به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره خاطرات مرحوم کتیبه از خرداد سال ۴۲ نوشت: سرهنگ محمدمهدی کتیبه، از بازماندگان انفجار دفتر نخست‌وزیری در حادثه ۸ شهریور ۶۰، به همرزمان شهیدش پیوست. آن مرحوم در دوران مبارزه با رژیم شاه، عضو هسته‌ مقاومت در درون ارتش بود. مرحوم کتیبه در بخشی از خاطرات خود که توسط این  مرکز منتشر شده است می‌گوید: روز ۱۶ خرداد ۱۳۴۲ در دانشکده‌ی افسری آماده‌باش اعلام شد و همه‌ی افسران و دانشجویان به طور مسلح آماده‌ی دریافت و اجرای دستورهای مافوق بودند. احتمال این‌که با مردم رویارو شویم بود و از این بابت مضطرب و نگران بودم. این مسئله در چهره و قیافه‌ی من کاملا مشهود بود.

دانشجویان وابسته به ضد اطلاعات رژیم شاه چون از تمایلات مذهبی من آگاه بودند مرتب به من می‌گفتند: "خمینی شما را گرفتند"! من هم در جواب و نیز برای رد گم کردن می‌گفتم: به من مربوط نیست. یک نفر از آن‌ها دایما می‌گفت: اگر اعلی‌حضرت به تو تفنگ بدهد و بگوید آقای خمینی را بکش، چه کار می‌کنی؟ در پاسخ گفتم: من این‌کار را نمی‌کنم. این‌ها همین‌جوری مرا زجر روحی می‌دادند؛ در شرایطی که من از کشت و کشتار مردم  که از طریق رادیو اعلام می‌شد ـ شدیدا ناراحت بودم.

دانشجویان ضد اطلاعات، افسران را تحریک می‌کردند تا در مقابله با تظاهرات، مردم را به شدت تنبیه کنند... من با چند نفر از دانشجویان قرار گذاشتیم در صورت رویارویی با مردم، به هیچ وجه دستورهای مافوق خود را اجرا نکنیم و حتی برضد ارتش و نیروهای مسلح موضع بگیریم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    1 1
    وقتی قدرت مجتهد دینی مسلط بر تمام ارتش بوده و هست هسته های مخفی و.. در اینجا معنی ندارد مدل مقاومت در مقابل اشغالگران و استعمار گران را در درون یک مملکت بی مورد طرح بحث نکنید- مردم ایران را از مراجع تقلید نمی شود جدا کرد و مراجع تقلید از جمله حضرت روح الله خمینی مرجع عالی قدر جهان تشیع بودند ازجمله ارتش ایران ارتشی ها هم فرزندان همین مردم بودند از خارج نیامده بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس