کد خبر 1129748
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰

از زمانی که اینترنت پای خود را بین عموم باز کرد، فناوری و تجهیزات این صنعت هم روز به روز با سرعت بیش‌تری توسعه پیدا کرد. یکی از ارکان اصلی اتصال به اینترنت مودم است. انتخاب و خرید مودم از بین انواع مختلف آن گاها به یکی از دغدغه‌های کاربران اینترنت تبدیل می‌شود.

کوتاه درباره مودم

مودم سخت افزاری است که اطلاعات دیجیتال را به منظور ارتباط مستقیم بین چند دستگاه، تبدیل می‌کند. پس مودم با تبدیلاتی که انجام می دهد، اتصال را فراهم ‌می‌کند. هدف تولید سیگنالی است که به راحتی منتقل شود و با اعتبار بالا اطلاعات مورد نظر کدگشایی (Decode)‌ شوند. هرچند کاربرد مودم فقط برای اتصال اینترنت نیست، اما هرچه فناوری اینترنت گسترده‌تر می‌شود، فناوری مودم هم همراه با آن تغییر پیدا می‌کند.

مودم‌های داخلی دسته‌ای از مودم‌ها هستند که در دستگاه تلفن همراه،‌ تبلت رایانه یا هر دستگاه دیگری کار گذاشته شده و قابلیت اتصال به شبکه اینترنت را برای آن دستگاه فراهم می‌کند.

مودم‌های خارجی مورد نظر این متن است. در ایران سه نسل پرطرفدار داریم. البته در واقع دو نوع کلی قابل ذکر هستند: مودم‌های با سیم و بدون سیم. البته اتصال بدون سیم به مودم‌های با سیم ممکن است. در اینجا منظور نوع اتصال مودم به شبکه است. امروزه مفهوم مودم و روتر ادغام شده است. به این صورت که مودم اطلاعات را دریافت می‌کند، تبدیل می‌کند و روتر اتصال چندین کاربر را به واسطة‌ ارتباط با مودم فراهم می‌کند. هرچند روتر همچنان به صورت مجزا کاربرد خود را دارد.

مودم‌های بی‌سیم

مودم‌های بی سیم مدتی است که  در ایران پا به عرصه گذاشته و شامل مودم‌های وایمکس و TD-LTE‌ هستند. این مودم‌ها بدون نیاز به خط تلفن و از طریق امواج اتصال به اینترنت را فراهم می‌کنند و سرویس دهنده هزینة بالاتری در یافت می‌کند.

مودم راه اتصال به دنیای اینترنت

مودم‌های باسیم

یکی از مودم‌های باسیم مودم ADSL است. این دستگاه،‌ رایانه یا روتر را به خطوط تلفن متصل می‌کند. این دسته بخاطر باند فرکانسی بالاتری که نسبت به باند فرکانسی صدا دارد، تداخلی در اتصال تلفنی خطوط ایجاد نمی‌کند. این دسته با توجه به عوامل مختلفی قیمت‌گذاری می‌شوند. اما آنچه برای کاربر اهمیت دارد سرعت انتقال داده، برد فرکانسی دستگاه و پورت‌های موجود در دستگاه مودم یا روتر است. افراد با توجه به فضا و تعداد کاربران،‌ مودم را انتخاب می‌کنند. مثلا کاربران خانگی نیاز به تعداد پورت‌های بالا ندارند. یا کاربرانی که بخاطر منطقة مسکونی و خطوط تلفن محدودیت سرعت دارند، نیازی به مودم‌های پیشرفته ندارند. با کارشناس سرویس دهندة اینترنت مشورت کنید.

مودم VDSL‌ از دستة با سیم به شمار می‌رود. این فناوری که به تازگی برای کاربران ایرانی مهم شده است، قابلیت اتصال به اینترنت را چندبرابر افزایش می‌دهند. البته توجه داشته باشید که سرویس دهنده اینترنت باید قابلیت را برای کاربر فراهم کرده باشد. در حال حاضر شهرهای بزرگی مثل تهران این امکان را در برخی مناطق فراهم کرده است.
 

برای خرید مودم اطلاعات کافی کسب کنید

کاربران باید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید مودم کنند. قصد شما از اتصال به اینترنت چیست؟‌ آیا صرفا برای وبگردی و شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید یا گیمر هستید و برای بازی‌های آنلاین به آن نیاز دارید؟‌ برای استفادة خانگی است یا سازمانی؟‌ سازمان چه ابعادی دارد و سوالاتی از این دست که باعث می‌شود به انتخاب درست مودم برسد.

مودم یوتل که یکی از تولیدکننده‌های داخلی در این صنعت است با قیمت مناسب و کیفیت بالا،‌ جای خود را در بین کاربران ایرانی پیدا کرده است.

راف نت فروشگاه آنلاین تجهیزات شبکه ( سوئیچ , مودم , رک , کابل و ... ) و دوربین مداربسته شمارا به دیدن محصولات خود دعوت می نماید


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس