«قالیباف» درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفت

رئیس مجلس گفت: عقلانیت این است که در میدان حاضر باشیم و لااقل به پرستاران و پزشکان خداقوت بگوییم؛ اگر کنار مجاهدان خط مقدم نایستیم از مروت و انسانیت به دور است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه نظام مسائل کرونا که در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: یک عقل معاد داریم یک عقل معاش؛ در مبارزه با کرونا پرستاران و پزشکان با عقل معاد مجاهدت کردند نه با عقل معاش.

بیشتر بخوانید:

جلسۀ بررسی مسائل نظام سلامت کشور با حضور قالیباف

وی افزود: آن چیزی که ما را از جنگ اقتصادی و کرونا بیرون می‌برد وحدت و صمیمیت و پرهیز از اختلاف است. نباید موضوعاتی جز آنچه را مشکل مردم است، به میان آوریم.

رئیس مجلس با بیان اینکه جز حل مشکلات مردم به چیزی فکر نکنیم، تصریح کرد: بازدید ما از بیمارستان امام، حداقل کاری بود که می‌توانستیم انجام دهیم.

قالیباف ادامه داد: ما در نظارت میدانی، همۀ پروتکل‌ها را رعایت کردیم. فرمانده ستاد کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان حاضر بودند و بر رعایت پروتکل‌ها نظارت کردند.

بیشتر بخوانید:

تفرقه کرونا در جلسه سران!

رئیس مجلس: عقلانیت این است که در میدان حاضر باشیم و لااقل به پرستاران و پزشکان خداقوت بگوییم. اگر کنار مجاهدان خط مقدم نایستیم از مروت و انسانیت به دور است.

قالیباف بیان کرد: سی هزار پرستار ما کرونا گرفتند. اینها با عقل معاد کار کردند. برخی از پرستاران از اسفند ماه سال گذشته کارانه نگرفتند و الان در خط مقدم هستند. این روند باید تغییر کند. 

بیشتر بخوانید:

تلاش رئیس مجلس برای ممانعت از تضعیف حقوق کادر درمان

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی سیل کرونا آمد، کادر درمانی ما در مقابل سیل با عقل معاد ایستادند.

وی تصریح کرد: سیل کرونا و سیل مشکلات اقتصادی را داریم و باید در مقابل آن بایستیم و از مردم دفاع کنیم.

وی اظهار داشت: در بیمارستان فرهنگ ایثارگری را دیدم. در بیمارستان امام پرستارانی بودند که از معیشت خود چیزی نمی‌گفتند ولی نگران تجهیزات درمانی بودند. این همان روحیه دفاع مقدس است. 

رئیس مجلس ادامه داد: در همۀ نظارت‌های میدانی حضور در کنار کادر درمان را در دستور کار خواهیم داشت؛ همۀ پروتکل‌ها را رعایت خواهیم کرد ولی این به معنی نرفتن و کار نکردن نیست.

قالیباف تصریح کرد: ساختار می‌توانند جهت‌دهی کنند ولی باید ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه به طورجدی افزایش تخت‌های بیمارستانی را باید در دستور کار قرار دهیم، گفت: بیمارستان برای انشعاب آب دچار مشکل است. این فقط یک هماهنگی و توجه می‌خواهد. 

رئیس مجلس گفت: کرونا باید اولویت اول دولت و مجلس وقوه قضائیه باشد. اگر همه بار را روی دوش کادر درمان بیندازیم قطعا مشکلات حل نخواهد شد. 

قالیباف ادامه داد: دنبال حال‌گیری و مچ‌گیری نیستیم. باید شبانه روزی برای پیگیری مشکلات مردم کار کنیم. 

رئیس مجلس با اشاره به اینکه دغدغۀ همۀ نمایندگان در تمامی حوزه‌های انتخابیه مسئله کرونا خواهد بود، گفت: در همۀ سفرها و نظارت‌های میدانی حضور در کنار کادر درمان را در دستور کار خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    29 1
    سیل انتقام الهی به زودی، باعث و بانی گرانی و بیکاری را با خود خواهد برد و منتظر عقل او نخواهد ماند
  • عطاالله IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    33 4
    روحانی ذات خود و دولت و حامیانش رو نشون میده که هیچ ارزشی برای مردم قائل نیستند طوری که در این هشت سال نشون دادند.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    28 3
    روحانی :خدا به ما عقل داده! کسی نمیتواند برود وسط سیل بگوید که من نمیترسم!" جناب روحانی! ترس و تنبلیتان را با توهین به دیگران توجیه نکنید! حاج قاسم هم نعوذبالله بی‌عقل بود که وسط همه میدان‌های خطر بود؟! یا اونی بی‌عقله که زندگی مردم‌رو به وعده آمریکایی‌ها گره زده؟!
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    16 4
    باسلام :خدمت ریس گرامی مجلس..جناب آفای قالیباف جنابعالی که ازنزدیک مشاهده فرمودید وکادرعزیز وگرامی واین زحمت کشان عزیزرا وهم بیمارانی را که بادردردورنج با این بیماری شوم می جنگندند...لطفا ازشما سردار عزیز درخواست داریم که یه قانون سخت تری را جلوی این ازخدابی خبران بگذارید که سفر نروند..مثل مرزها که دستور فرمودید وبسته شد..هی عزیزان دربیمارستان ها زحمت وتلاش می کنندکه این وضعیت لااقل سفید بشه دوباره با مسافرت غیرضروری زحمتشان هدر میره این طوری واقعا سخته برای پرسنل برای دولت برای مردم برای کسب وکار! شرایط عادی نمیشه مگر سخت گیری ها که به نفع جامعه ست. با تشکروقدردانی اززحمات سردار دلسوز---
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      4 0
      ایکاش پلیس جلوی ورود خودروهای غیر محلی ( پلاک) مانع میشد .. با وقاحت تمام میگه از حق شخصی خود استفاده میکنم و به سفر میرم و به هیچکس مربوط نیست . خوب با این افراد دارای چنین تفکری چگونه باید رفتار بشه . بقیه هم همینن . اگر طرح ورود خودرو با شناسائی افراد سرنشین و ثبت در سامانه ای صورت میگرفت و اگر از بین همین هاز.سی مبتلا میشد . از خدمات درمانی محروم میشدند . شاید از این نوع روش ها باعث شود اتفاقی صورت گیرد تا بعضی از بی فکرها توجه پیدا کنند که داره بهشان گفته میشه کادر درمان که نه ماه است استراحت و سفر و گردشی نداشته . بخاطر آنها هم که شده رعایت کنید . باور کنند که حساب و کتابی در روزگار غیر عادی رفتار ما هم باید متناسب برای رعایت جامعه انجام شود وجود دارد .. خلاصه با خواهش میکنم جواب نمیده . یک جاهائی برای جلوگیری از عوارض ملی که شامل اقتصاد . فرهنگ و اجتماع و چیزهای دیگر باید سخت گیری و تحکم بکار گرفته شود . آقا دشمن داره زندگی ها را خیلی تحت تاثیر قرار میده . فکر اساسی حتی اگر بمفهومی تلخ و غیر عادی و شاید در جائی تا کنون اعمال نشده و بعنوان پیشرو و انگشت نما باشیم . اگر این کار پایان گذارد بر این وضعیتی که آرام آرام داره اثرات بزرگ سو و مضر بر جا میگذارد . راهی را انتخاب کنند که همه ملزم برعایت آن باشند . ملزم . خیلی هم سختگیرانه . می ارزه . بقولی مرگ یکبار شیون هم یکبار .. حاصل آن بنفع همه خواهد بود . این ویروس و رفتار بی ضابطه ما برخورد چنینی نیاز داره .. حداقل از مردم نظرخواهی کنند . چند روش مطرح کنند تا نسبت اکثریت اجرا شود .. حتما مردم خودشان چون نظر دادند حتما رغبت و تعهد برای اجرای آن وجود خواهد داشت
    • ناشناس IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      8 2
      بالاخره همین مردم روحانی رو انتخاب کردن و ریس مجلس نباید کار این ادم هارو ماله بکشه! ماهم به پای این عزیزان در حال سوختن و ساختن هستیم. کی این ها میفهمن که نباید به هرکسی رای داد خدا میدونه.
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    24 4
    دولت خودش کار نمی کند حسودی هم می کند
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    33 15
    وقاحت یعنی ۸ سال مملکت را اسیر مذاکره بازی کنی و در کارنامه ات جز خسارت محض چیزی نداشته باشی بعد به کسانی که دنبال رفع مشکلات مردم و کشور هستند هم اهانت کنی و تخریبشان کنی
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    16 3
    درود به وفای تو سردار به وفای تو بر تربت حافظ بگذر کزجهان می شد در آرزوی روی توبود درود برتو ای وفاداری که حافظ تا دم مرگ در آرزوی روی امثال شماها بود
  • محسن IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    7 2
    اگه همه مردم مثل روحانی پروتکل رعایت میکردند و 6 ماه جایی نمی رفتند الان یه دونه بیمار کرونا هم نبود !!!؟؟؟
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    15 2
    بعضی هم فقط تو کاخ سعد اباد میمونن
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    5 0
    یکی از شکوه های ما زمان تلاوت دعای اربعین نزد آقا امام حسین .آقای ما اندوهگینیم. از بی ملاحضگی بعضی . که در رفتارشان است . که متاسفانه حتما شکوه آنان از برخی مشکلات و بیشتر اقتصادی هم لفظ زبانشان است . اما خود با این رفتارشان خود عامل مهمی در اشاعه ویروس کرونا و ترویج مشکلات اقتصادی که ناشی از آنست . میباشند . خدایا ما را سر براه کن . یا امام حسین عزیز از خداوند بخواه نگاهی به این متضرعین درگاهت بینداز و حاجاتشان را روا کن . از جمله شفای بیماران . راه غلبه بر ویروس کرونا بزودی مهیا شود تا سال دیگر زائران اربعین فراغ بال بسوی تو بیایند و به زیارتت نائل آیند . شر دشمنان اسلام و ایران را بخودشان برگردان . و بمردم توان مقابله با مشکلات اقتصادی و غلبه بر آنها با ایجاد قوت و قدرت بیشتر اقتصاد داخلی عطا بفرما . یا ارحم الراحمین . صل الله علیک یا سیدالشهدا یا امام حسین علیه السلام. سلام بر آقا حضرت ابوالفضل العباس و همه شهدا بزرگوار عاشورا دشت کربلا . سلام بر زینب کبری س
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    12 0
    معاون وزیر بهداشت دیروز توشیراز رفته آی سی یو بیماران کرونایی. امروز رفته کنار روحانی نشسته. چرا از دیدار آقای قالیباف ایراد گرفته وقرار بوده با فاصله گذاری اجتماعی برگزار بشود.؟؟؟!!! ظاهرا ویروس کرونا از معاون ووزیر منتقل نمی‌شود وفقط از سران قوا منتقل می‌شود.!!!!!
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 1
    عقل که نباشد جون در عذاب است اعتراض دولتیها با خارج نشینان هم سوست عقل ایجاب میکند که با دشمن هم سو نباشیم
  • علی IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 0
    اقای روحانی شهید سلیمانی هم پس خودشو تو سیل انداخته بود به نظر شما کارش اشتباه بوده؟؟
  • ایرانی IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    2 0
    سردار عزیز ای کاش سری به بیمارستان های خصوصی هم بزنید. پدرم بیمار دیالیزی هستش و یک روز درمیان دیالیز میشدن.با اینکه علائم حادی ندارن از وقتی تست کرونای ایشون مثبت شد بعد از چهار روز با التماس بیمارستان خصوصی بردیمشون گفتن باید بستری بشه و شبی چهار میلیون!!! هیچ بیمه ای هم قبول نمی‌کنیم. الآن 11 شبه اونجاست از ما 46 میلیون گرفتن تا الان.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    3 0
    اقای روحانی زمانی هم که کرونایی وجود نداشت برای بازدید از شرکت ها حتی زورش میامد از ماشین لوکسش پیاده شه ... این نگاه یعنی مردم رو درجه چندم دیدن و خودبرتر بینی
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    2 0
    مثل این می ماند که در جبهه فرمانده کنار رزمندگان نباشد. واز تهران وپشت جبهه. جبهه را مدیریت کند.
    • محسن US ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      0 0
      دوست عزیز، مگر آقای قالیباف پزشک یا رییس بیمارستان است که جبهه و مقر فرماندهی اش بخش آی سی یو بیمارستان باشد؟ این مقایسه ها چیست که می فرمایید؟
  • رهدار IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    خدا به دست خودشون داره رسواشون می‌کنه... انگار کار خدا بوده این چهار سال هم رأی بیارن تا دستشون کامل برای ملت رو بشه...
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    درود بر سردار سرافراز آقای دکتر قالیباف.
  • اکبر چرمی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    با سلام و عرض خسته نباشید حضور ریاست محترم مجلس وخسته نباشید به پرسنل درمان و بهداشت. لذا از جنابعالی تقاظا داریم فکری به حال نیروهای قراردادی نمایید .این جانب در دورترین محرومترین نقطه کشور کار میکنم و شغل این جانب راننده آمبولانس هستم وبه کرونا هم مبتلا شدم ولی متاسفانه نه سختی کار ونه بدی آب و هوا و مناطق محروم کمتر توسعه یافته هم دریافت نمی کنیم وبعد از ۱۵ سال هنوز هم استخدام رسمی نشدیم .به کجا باید مشکلات را بیان کنیم. یه فکری به حال ما روستایی بشه.
  • محسن SE ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    آقای قالیباف گفته اند: « همۀ پروتکل‌ها را رعایت خواهیم کرد ولی این به معنی نرفتن و کار نکردن نیست ». این سؤال مطرح است که آیا رفتن به داخل بخشی که بیمارانِ آن ممنوع الملاقات هستند خلاف پروتکل ها نیست؟ و دیگر اینکه مگر ایشان پزشک و پرستار هستند که با حضور در بخشِ آی سی یو و بر بالین بیماران کرونایی به «کار کردن» بپردازند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس