تاکید قالیباف بر همکاری مجلس با دولت در اجرای طرح معیشتی

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از چالش‌های جدی شهرداری‌ها را نداشتن درآمد پایدار عنوان کرد و افزود: در برنامه هفتم توسعه توجه جدی به درآمد پایدار شهرداری‌ها خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف عصر شنبه در ارتباط برخط با آئین بهره برداری از ۱۵ پروژه استان قم با اشاره به اینکه ما به جایگاه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمتر توجه کرده‌ایم گفت: در قانونگذاری و اصلاح نظام اداری و اجرایی کشور باید بخشی از مسئولیت‌ها به صورت متمرکز در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واگذار شود چراکه این کار می‌تواند برای مردم خدمات و رفاه بیشتری ارائه کرد.

توجه به درآمد پایدار شهرداری‌ها

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط تحریم و محدودیت‌ها در کشور گفت: ما امروز شاهد هستیم در این شرایط تحریم در شهرهای بزرگ و در مراکز استان‌ها شهرداری‌ها طرح‌های بزرگ و مهم خدماتی را به بهره برداری رسانده‌اند.

وی یکی از چالش‌های جدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را نداشتن درآمد پایدار عنوان کرد و افزود: در برنامه هفتم توسعه توجه جدی به درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهد شد.

قالیباف افزود: طرح جامع مدیریت خدمت شهری از موضوعاتی است که می‌تواند به رفع مشکلات شهرداری‌ها کمک کند که در حال حاضر در کمیسیون امور داخلی و شوراها مطرح است.

برگزاری انتخابات شوراهای تخصصی و ضابطه مند

وی با تاکید بر ضرورت شناخت دقیق و عمیق از شهرداری‌ها گفت: یکی از مواردی که اولویت ما در مجلس است اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است تا به صورت تخصصی، ضابطه مند تر و تأثیر گذار برگزار شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مردم ایران با تحریم و مشکلات کرونا به شدت تحت فشار هستند گفت: مردم ایران نجیبانه و متعهدانه در برابر تحریم‌ها مقاومت کردند تا طرح فشار حداکثری ترامپ با شکست روبرو شد.

وی حفظ جان همه مردم را وظیفه همه مسئولان بیان کرد و افزود: در خط مقدم مقابله با کرونا پزشکان و پرستاران هستند که همه ما قدردان ایثارگری آنها هستیم.

نقد مشفقانه عامل پیشرفت کشور

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید قدردان و پاسخگوی نجابت و مقاومت مردم باشیم گفت: باید همه با همدلی و وحدت تلاش کنیم گره‌ی از مشکلات مردم باز کنیم.

رئیس مجلس نقد را موجب سازندگی و پیشرفت عنوان کرد و افزود: انتقاد در کارها باید منصفانه و برای پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم باشد.

وی افزود: امروز مهم نیست چه کسی چه کاری را انجام می‌دهد مجلس یا دولت فرقی ندارد مهم این است که کارها به موقع، سریع و دقیق انجام شود.

دسترسی آسان و ارزان به کالاهای اساسی

قالیباف ضمن اشاره به اینکه دغدغه اول مسئولان سه قوه معیشت مردم است از جمع بندی دولت و مجلس برای حمایت معیشتی از مردم گفت و افزود: بر اساس این طرح باید کالاهای اساسی راحت تر و ارزان‌تر و با کمک مالی مستقیم به تک تک خانواده‌ها بخصوص خانواده‌هایی که ضعیف هستند برسد.‌

رئیس مجلس با اشاره به تلاش مجاهدانه همه مسئولان برای حل مشکلات کشور گفت: امیدوارم در آینده نیز بتوانیم با تلاش به طور اساسی و ریشه‌ای مسائل اقتصادی و کرونا را برطرف کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    2 0
    را حل بنیادی مشکلات شهرداریها فقط با دستگیری و محاکمه مدیران ارشد و شهرداریها و اعضای شهر و انحلال لانه های فساد در بعض شوراهای شهری می باشد.
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    اگرشهرداریها تحت نظارت جدی ودقیق، حلقه واسط درهرشهر واستان، بین تولیدکننده وکشاورز بامردم مصرف کننده جهت تامین مایحتاج باشند،هم تثبیت قیمت شکل گرفته وهم دست دلالان کوتاه شده وهم تولیدکننده وکشاورز وهم مردم راضی بوده وخود شهرداریها نیز به درآمدمعقول وپایداری دست پیدامیکنند،البته فقط تحت نظارت جدی وشدید وبدون تعارف!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس