شیخ حسین انصاریان

از من خواستند تا برای آن‌ها سخنرانی کنم. من سخنان خود را با این مطلب آغاز کردم که در اصل، کلمه‌ «طبیب»، نام پروردگار است و در روایات و مناجات نیز این نام برای خداوند زیاد آمده است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی روایتی از سیخ حسین انصاریان از مجاهدت‌های کادر درمان در جبهه‌های جنگ منتشر کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ حسین انصاریان در بخشی از کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، با اشاره به مجاهدت‌های کادر درمان در جنگ تحمیلی می‌گوید: یک بار در منطقه‌ای از جبهه، پرسنل بهداری و دکترها مدت مأموریتشان در حال پایان بود. این در حالی بود که قرار بود در آینده‌ای نزدیک، در آنجا عملیاتی صورت بگیرد و در آن موقعیت حساس نیروی کافی نیز برای جایگزینی نبود...

از من خواستند تا برای آن‌ها سخنرانی کنم. من سخنان خود را با این مطلب آغاز کردم که در اصل، کلمه‌ «طبیب»، نام پروردگار است و در روایات و مناجات نیز این نام برای خداوند زیاد آمده است؛ و ادامه دادم که دانش شما جلوه‌ دانش پروردگار است. سپس قضیه‌ای بدین شرح نقل کردم: «مرحوم آیت‌الله حاج آقا حسین قمی (که قبل از مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی مرجع تقلید بودند) در بیمارستان بستری شده بود. یکی - دو نفر طبیب و پرستار در طول شب بالای سر ایشان بیدار ماندند. فردا صبح برای نشان دادن اجر و ثواب کار آن‌ها آیت‌الله قمی گفته بود: من حاضرم ۶۰- ۷۰ سال ثواب عمر خود را با همین ثواب شبی که شما بالای سر مریضی مسلمان به سر بردید، معاوضه کنم.

بعد از جلسه وقتی به سنگر آمدم پس از دقایقی سرپرست آنان (پرستاران و پزشکان) آمد و گفت: «حاج آقا ما بسیار از مجلس شما بهره بردیم و بچه‌ها چنان تشویق شده‌اند که همگی خواستار تمدید ماموریت شده‌اند.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    21 4
    خدا حفظتون کنه شیخ حسین
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    6 15
    طبق ادبیات امروز حقوقدان، عاقل نبودن که خواستن وسط معرکه ماموریتشون رو تمدید کنن؟
  • مرضیه4662 IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    5 0
    بله عاقل نبودن عاشق بودن!
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    چه خوبه علما برروی منبرهای خود از مشاغل سخت در جامعه اسلامی سخن بگویند از این مجاهدتها و ایثار. مطمئنان منبرشان تکراری نمیشود
  • زمانی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 0
    خدا حفظتون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس