آیا زادگاه بایدن می‌تواند شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات 2020 را بالا ببرد؟

در روزهای نزدیک به انتخابات ۲۰۲۰، مبارزات انتخاباتی ترامپ به طور فزاینده ای متمرکز بر نفوذ در ایالت پنسیلوانیا برای جبران آسیب پذیری های احتمالی در سایر ایالت‌های به اصطلاح میدان جنگ با بایدن است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری "ایندیپندنت" در گزارشی به آخرین تلاش‌های دونالد ترامپ  برای جذب آرای ایالت پنسیلوانیا در هفته‌های نزدیک به برگزاری انتخابات آمریکا اشاره کرده و ضمن توجه به اهمیت آرای این ایالت در نتایج نهایی انتخابات اینطور می‌نویسد:

« قرار است دونالد ترامپ امروز برای دومین بار طی یک هفته به ایالت پنسیلوانیا سفر کند، به این امید که آرای همان طبقه کارگران روستایی و سفیدپوستانی را که در سال ۲۰۱۶ به وی رای دادند، به سوی خود جلب کند. حضور شخصی ترامپ،در منطقه‌ای که روی نقشه آمریکا از آن به عنوان مهم‌ترین میدان نبرد انتخاباتی یاد می‌شود، در تکمیل عملیات تهاجمی وی برای بیرون کشیدن آرایی است که چهار سال به منظور افزایش آن تلاش کرده است».

در سال ۲۰۱۶، ترامپ توانست آرای ایالت‌های بزرگ و موثر در نتیجه انتخابات آمریکا را با زور و تلاش بسیار زیاد از سمت دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان متمایل کند. میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین جز این دسته بودند. در واقع او به خوبی می‌داند که بدون برخورداری از آرای حتی یکی از این سه ایالت مذکور، عملا راهی برای پیروزی مجدد در انتخابات ندارد. کمپین انتخاباتی ترامپ مدت‌هاست که ویسکانسین را بهترین گزینه برای رسیدن ترامپ به پیروزی می‌داند با این حال، بسیاری از مشاوران انتخاباتی‌اش که تمایلی به فاش کردن نام خود ندارند در باب تغییر استراتژی ترامپ عنوان کرده‌اند که نظرشان در مورد آرای این ایالت تغییر کرده است. به اعتقاد آنها در داخل کمپین انتخاباتی ترامپ نگرانی‌ها در مورد توانایی ترامپ برای حفظ این ایالت افزایش پیدا کرده است و حتی اگر ترامپ آرای ویسکانسین را هم به دست آورد در صورت پیروزی رقیب انتخاباتی‌اش در انتخابات آریزونا، او باز هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

اما پنسیلوانیا برای ترامپ کفایت می‌کند. بر همین اساس بود که ترامپ در کارزار انتخاباتی سه‌شنبه هفته گذشته در خارج از پیتزبورگ با افتخار عنوان کرد: «با وجود همراهی پنسیلوانیا، من نیازی به ساختن نمایش‌نامه انتخاباتی ندارم، ما پنسیلوانیا را داریم و این برای ما کافی است ».

با این حال، جذب آرای انتخاباتی پنسیلوانیا ممکن است دشوارتر از آن چیزی باشد که ترامپ ادعا می‌کند. هرچند علیرغم تلاش‌های پرشور و هیجان جمهوری‌خواهان، از زمان جورج بوش پسر، این ایالت به تسخیر دموکرات‌ها در آمده بوده تا اینکه ترامپ چهار سال پیش، توانست تنها با کسب ۴۴ هزار رای از مجموع ۵.۹ میلیون رای، پیروزی در این ایالت را پس از سال‌ها به نفع جمهوری‌خواهان رقم بزند. حالا جو بایدن نامزد حزب دموکرات نیز به عنوان کسی که زاده شده در اسکرانتون(یکی از شهرهای مهم پنسیلوانیا) است،توجه زیادی به این ایالت دارد.

نظرسنجی‌های اخیر پنسیلوانیا در مورد وضعیت انتخاباتی دو نامزد اختلاف نظراتی باهم دارند؛ در حالی که برخی از این نظرسنجی‌ها، ترامپ و بایدن را در یک سطح رقابتی نشان می دهند، برخی دیگر حاکی از پشت سر گذاشته شدن ترامپ توسط بایدن هستند و همان‌گونه که ایالت فلوریدا در سال ۲۰۰۰ عاملی برای تاخیر در رای الکترال و جنجال‌های انتخاباتی آن سال شد، احتمال اینکه پنسیلوانیا نیز به عنوان مهم‌ترین ایالت در انتخابات ۲۰۲۰ جنجال‌های زیادی به‌پا کند، وجود دارد.

در حالی که انتظار می‌رود نزدیک به ۳ میلیون رای‌دهنده و یا حتی بیشتر در این ایالت آرای خود را از طریق پست و ایمیل ارسال نمایند، بسیاری از مقامات حزبی، انتخاباتی و نماندیگان مجلس در رابطه با اینکه نتیجه نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایالت برای مدت‌ها دچار بلاتکلیفی شود، هشدار داده‌اند.

یک بن بست حزبی به همراه پرونده‌های قضایی وضع قانونی جدید به منظور رفع اشکال در رای‌گیری پستی در ایالت‌ها را با مشکل مواجه ساخته است و دموکرات‌ها هشدار داده‌اند در صورت نبودن تعداد ۱۰۰ هزار برگه پستی یا بیشتر از این رقم در پاکت‌های پستی مناسب، آرای انتخاباتی باطل اعلام می‌شود.

پنسیلوانیا توسط شهرهای بزرگی در غرب و شرق محصور شده است، فیلادلفیا در شرق آن قرار دارد و پیتسبورگ در قسمت غرب است. در اطراف آن شهرهای بسیاری پراکنده است. با این حال بخش عمده این ایالت روستاهایی است که در کنار شهرهای کوچک و بزرگ قرار گرفته و همین شهرها و روستاهای کوچک چهار سال پیش امتیاز ترامپ را افزایش دادند.

ترامپ احتمالا دوباره به این آرا نیاز خواهد داشت، چرا که به نظر می‌رسد از سال ۲۰۱۶ تاکنون چشم‌انداز ریاست‌جمهوری‌اش در شهرها و روستاهای فیلادلفیا کاهش پیدا کرده است، زیرا وی در این چهار سال عملکرد ضعیفی به نفع مردم این حوزه داشته و همین موجب شده است که اکنون تهاجمی بودن مبارزات انتخاباتی‌اش در شهرها و روستاهای کوچک پنسیلوانیا افزایش پیدا کند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶ ترامپ توانست آرای شهر چستر را که برای پنجاه سال، به عنوان چهارمین شهر پرجمعیت پنسیلوانیا شناخته می‌شد، به دست آورد.

رایاین کاستلو، نمانیده سابق جمهوری‌خواهان گفته است: «در صورتی که ترامپ بخواهد آرای پنسیلوانیا را بار دیگر به دست آورد، نمی‌تواند تنها به رای دهندگانی جدید در مناطق روستایی فکر کند، بلکه باید اعتراضات خارج از فیلادلفیا را نیز متوقف سازد». به اعتقاد کاستلو ترامپ باید از پسروی مناطقی که دور گذشته در حمایت از وی رای دادند، جلوگیری کرده و در عین حال زمینه‌های بیشتری را برای جلب نظر سایر مناطق فراهم آورد و ضمن اینکه باید مراقب آرای مناطقی باشد که عملکرد خوبی نداشته ‌اند تا مبادا وضعیتشان بدتر شود.

برخی از جمهوری‌خواهان همچنین به موضوع پیرشدن جمعیت و کاهش ثبت‌نام رای‌دهندگان دموکرات به عنوان عاملی برای کاهش رای این حزب اشاره کرده و با تاکید بر این موضوع که از زمان انتخابات دوره گذشته تعدادشان با ۲۰ درصد کاهش به هفتصد و ۳۳۳ هزار نفر تقلیل پیدا کرده است، شانس خود را برای پیروزی در این ایالت امیدبخش می‌دانند.

از سوی دیگر با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، ترامپ تاکنون ۴ هزار رویداد انتخاباتی حضوری با بیش از ۳۸ هزار رای دهنده برگزاری کرده است و در تبلیغات تلوزیونی بسیاری بارها و بارها بایدن را به دلایل مختلف مورد انتقاد قرار داده است. اینکه پنسیلوانیا به نوعی ایالتِ زادگاه بایدن می‌شود، برای وی یک امتیاز قابل توجه است، ضمن اینکه نتایج یک نظرسنجی از سوی Kantar / CMAG نشان می‌دهد از بهار سال گذشته تاکنون او دو برابر ترامپ در نظرسنجی‌های این ایالت رای کسب کرده و از ماه آوریل تا اواسط سپتامبر نیز در مقایسه با ستاد ۱۲.۵ میلیون دلاری ترامپ، ۲۷ میلیون دلار هزینه کرده است.

پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال دارد و چهارمین ایالت مهم در ارای انتخاباتی الکترال محسوب می‌شود. بایدن از ابتدای ماه ژوئن ۸ سفر به پنسیلوانیا انجام داده است این میزان نسبت به بازدیدهای وی از سایر ایالت‌های امریکا بسیار بیشتر بوده است. به اعتقاد بسیاری از آنجایی که ترامپ در دوره ۴ ساله خود نسبت به وعده‌های انتخاباتی‌اش، دروغ‌های بسیاری به مردم این ناحیه گفته است، شانس بایدن برای پیروزی در پنسیلوانیا در یک موقعیت عالی قرار دارد.

منبع: راهبرد معاصر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    مرگ بر بایدن و ترامپ درود بر محور مقاومت....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس