ارمنستان آذربایجان

رؤسای جمهور روسیه، فرانسه و آمریکا درخصوص تنش‌های قره‌باغ بیانیه مشترک صادر کرده و آتش‌بس و مذاکره بدون پیش‌شرط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان را خواستار شدند.

به گزارش مشرق، رؤسای جمهور روسیه، فرانسه و آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مشترک، از جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواستند به تنش در منطقه قره‌باغ خاتمه داده و دو طرف را به اعلام آتش بس دعوت کردند.

بیشتر بخوانید:

هشدار باکو به ایروان درباره به رسمیت شناختن استقلال «قره‌باغ»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه از طرفین درگیر درخواست کردند بدون پیش شرط وارد مذاکره شوند.

ساعاتی قبل از انتشار این بیانیه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت، پوتین در شورای امنیت روسیه، بحران قره‌باغ را به بحث گذاشته و درخصوص این بیانیه مشترک با آن‌ها صحبت کرده است.

ببینید:

تصاویر جدید از حملات پهپادی به مواضع ارمنستان

پسکوف در پاسخ به سؤالی درباره حمایت ترکیه از آذربایجان در تنش‌های اخیر با ارمنستان و احتمال مشارکت نظامی ترکیه در این تقابل نظامی احتمالی میان باکو و ایروان گفت: «ما در این خصوص اظهارنظر نمی‌کنیم. ما معتقدیم که هرگونه اظهارنظری درباره احتمال حمایت نظامی از یکی از طرفین (ارمنستان و آذربایجان) ماهیت تحریک‌آمیز دارد و به افزایش تنش‌ها (در منطقه قره باغ) منجر می‌شود.

پیش از این، کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای ضمن متهم کردن ترکیه به اعزام مبارزان خارجی از غرب آسیا به قره‌باغ، گفت که در حال همکاری با روسیه برای رسیدن به توافق آتش‌بس بین آذربایجان و ارمنستان هستند.

بیشتر بخوانید:

درخواست اروپا از آذربایجان و ارمنستان برای برقراری آتش‌بس

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    16 12
    ترکیه همشونو نابود میکنه
    • US ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      4 5
      نه عزیزم این اردوغان که خواب امپراطوری عثمانی را دیده، همونیه که وضو‌گرفته بود نمازش را تو مسجد اموی سوریه بخونه. بنده خدا اشتهاش خیلی زیاده و به تمام کشورهای اطارفش چشم طمع داره ولی خیالت راحت همونطور که در مورد سوریه وضوش باطل شد، خیلی زودتر از اونی که فکرش را بکنه این دندون طمعش هم کشیده میشه. البته معلومه آب که سر بالا بره قورباغه ابوعطا نخونه، چی کار بکنه؟ :-)
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      4 5
      ترکیه باید مواظب باشه خودش نابود نشه ترکیه چی رو میخواد نابود کنه ارمنستان فلک زده رو
    • حمید IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      9 3
      خخخخ بیدار شو رسیدیم!
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      6 6
      اره دیدم چطر داغون میکنه هنوز جای عقب نشینی کشتی نفت یابش حسابی درد میکنه
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      6 2
      جوووون بلا تو که مارم نابود کردی
    • US ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      1 10
      ترکیه حزب‌الله رو بمباران کردنی عوض جواب دادن میانجی گر فرستادید الان تو فضای مجازی شجاع شدید
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      8 4
      ترکیه قدرت جهانی هشت مشخصه که بخواد وارد جنگ با متجاوزان ارمنستانی بشه یک روزه کارشون رو یکسره میکنه ترکیه کشور اسلامی و دوست ما هست به ایران هم زمان تحریم کلی کمک کرده
  • علی خان IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    9 2
    اگه الان ارمنستان دست بالا داشت این فلان شده ها دست رو دست میذاشتن تا باز جنایت کنه وقتی میبینند ارمنستان گوشه رینگ له له میزنه دیگه نفس داره تموم میکنه زود بیانیه و ماده تبصره بدون پیش شرط میگذارند یعنی باز دست آذربایجان را میبندن چون ارمنستان شرطی نمیتونه بذاره در موقعیتی هم نیست که بخواد شرط بذاره.
  • CA ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    16 3
    این آقای ماکرونی خیلی هوس ناپئلون شدن کرده و هنوز فکر میکننه ابرقدقد دنیاست اما بانگ قدقدش شبیه مرغ بیچاره ای که تخماش تموم شده ولی خودش خبر نداره. اونجای این ابرقدقد بیشتر از این میسوزه که ترکیه با لگد از لیبی اندختش بیرون
  • رضا IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    5 8
    اردوغان از سوی آمریکا برای ناامن کردن منطقه ماموریت ویژه دارد.
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    6 3
    جنگ صلیبی شروع شد
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    14 3
    التماسها و گریه های پاشینیان انگار داره اثر میکنه. ولی تموم نیست هنوز. چند روز طول میکشه تا فشار بیارن که آتش بس بشه. تا اون موقع چند منطقه دیگه آزاد میشه. بعد سه ماه دوباره درگیری میشه و هی همینجوری چند منطقه آزاد میشه تا کامل دست ارمنستان خالی بشه. سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ هم همینجوری شد. چند منطقه برای همیشه آزاد شد. هر کی شک داره بره فیلم گشت و گذار نظامی های آذربایجان و خبرنگارهارو ببینه. به نظر میرسه آذربایجان عجله هم ندارن چون با وضعیت اقتصادی ارمنستان جوانها دارن الفرار میکنن.
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      5 1
      آذربایجان و ترکیه از دو طرف محاصره کردن. گرجستان هم به خاطر حمایتهای ارمنستان از چندهزار ارمنی داخل گرجستان برای جدایی و حمایت از روسیه در قبال گرجستان با وجود ارتودوکس بودن به این محاصره پیوسته. به هوپیما روسی اجازه نداد.
  • مهدی IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    7 4
    تو این سی سال ساکت بودند و با اینکه سازمان ملل حق رو به مسلمانان داده بود وقره باغ خاک آذربایجان توسط ارمنستان اشغال شده ساکت بودن حالا که دیدند آذربایجان داره پیروز میشه و چند شهر و روستارو آزاد کرده حرف از مذاکره میزنند به نفع متجاوزان شکست خورده مسیحی ارمنستان !‌
  • صابر زراع US ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    7 1
    هر سه تاشون غلط کردن بیانیه دادن
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 2
    ترکیه مواظب خودش باشه که کل کشورش فساد وفحشاو هرج ومرج گرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس