کد خبر 1124835
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
تحریف رسانه‌ای جنگ میان آذربایجان و ارمنستان چیست؟

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ادعای رسمی ارمنستان در ارتباط با استفاده از جنگنده‌ها و پهپادهای ترکیه در قره‌باغ را رد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ترکیه به ادعای رسانه‌های ارمنستان مبنی بر استفاده از جنگنده‌ها و پهپادهای ساخت ترکیه در درگیری آذربایجان با نیروهای ارمنستان واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

آمار آذربایجان از تلفات نظامیان ارتش ارمنستان

بنا به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت دفاع ترکیه امروز چهارشنبه طی بیانیه‌ای شدیداً این ادعاها را رد کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: «این‌ها دروغ‌هایی است که هیچ مدرک و سندی آن را تأیید نمی‌کند. ارتش آذربایجان به تنهایی این توانایی را دارد که پیروز شود و در این چند روز این توانایی را برای همه ثابت کرد».

بیشتر بخوانید:

ارمنستان مدعی شد: ترکیه در درگیری قره باغ حضور دارد

درگیری‌های نظامی بین آذربایجان و ارمنستان ابتدای این هفته در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی آغاز شد و هر دو طرف، یکدیگر را به نقض آتش‌بس و از تجاوز متهم می‌کند.

ارمنستان دیروز مدعی شد که جنگنده‌ اف ۱۶ ترکیه یک فروند سوخو۲۵ نیروی هوایی آن را منهدم کرده است. ترکیه این ادعا را رد کرده است.

دیروز نخست‌وزیر ارمنستان همچنین ترکیه را به اعزام نیروی نظامی به آذربایجان متهم کرد و مدعی شد: «ما اطلاعات موثقی داریم که مربیان نظامی و افسران عالی رتبه  ترکیه در مراکز فرماندهی آذربایجان حضور دارند و آن‌ها را در عملیات نظامی هدایت می‌کنند».

ترکیه پیش از این نیز اظهارات مقامات ارمنستان در رابطه با استفاده از تجهیزات نظامی ترکیه در قره‌باغ را رد کرده بود.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی و بخش‌هایی از اراضی آذربایجان توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • علی خدایی IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    33 22
    این ادعا نیست بلکه واقعیت است رزیم عردوغان دولت الهام علف را تحریک تشویق و بازیچه خودش کرده که با دست زدن از پشت سعی دارد باکو و ایروان را در منطقه درگیر کند و نفوذ و منافع خودش را جذب کند و تروریستهای سوری وهابی سلفی را هم که برده به اون منطقه درگیر در چند ده کیلو متری هم جوار ایران و طبیعی است که مقامات حزب AKP عردوغان انکار میکنند ولی خود تروریست ها ویدیو عکس و با ویدیو های صدا برداری که کرده اند اعتراف میکنند که عردوغان تعدادی از تروریستها را فرستاده و تعدا ی دیگر را خواهد فرستاد.کلا الهام علف را بر ادامه درگیری ها تشویق میکند و میگوید که آتش بس نکنید و از افسران ارتش ترکیه هم فرستاده تا از پشت جبهه ها نظرات مستشاری بدهدو همچنین پهپاد فرستادند مثل اینکه عردوغان اشتیاق پیدا کرده همه جا را اشغال کند اما کور خوانده
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      1 1
      نکنه علف زیاد میزنی یا زیاد میخوری ؟ جناب عشق علف
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    21 16
    نه اینکه در دهه نود میلادی هم ارتش شما به تنهایی قره باغ رو گرفت؟!نیروهای روسی در لباس ارمنی چه جنایتها که نکردن؟؟!!با هر دست بدی با همون دست میگیری!!!!پس خود کرده را تدبیر نیست!تاریخ مصرف ارمنستان تمام شد!
  • آزاد IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    13 27
    داداش ترکیه و آذربایجان هرچی هم باشن . حریف ارمنی ها نمیشن چون واسه هویتشون می جنگن
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      27 4
      هویتی که با اشغالگری بدست بیاد آشغالگریه نه هویت
    • NL ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      4 1
      جوک گفتی یا سطح فکر و شعورت اینقدره؟؟؟؟
    • علی IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      2 0
      با سلام ما اولا با آذربایجان دینمان مشترک است و زبانمان هم همچنین و برادر دینی ما می باشند ثانیا مظلوم واقع شده اند و ما باید طرفدار مظلوم باشیم و در مسیر تحقق و عودت قره باغ به مالک اصلی آن باشیم حالا این وسط ممکنه که بعضی ها اشتباهاتی هم داشته باشند
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 1
    وقتی ترکیه خودش اعلام کرده همه جوره از اذربایجان حمایت میکنه مگه ادم ..باشه که ندونه پهبادها و هواپیماهای ترکیه اونجا حضور دارن
  • علی خان IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    12 1
    نظر نمایندگان رهبری در چهار استان ایران این است که حق آذربایجان جنگیدن و گرفتن مناطق اشغالی است دیگر حکم معلوم است ، بعضی ها دارن فتنه انگیزی میکنند با اسامی مقدس اسلامی.
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      1 3
      جناب دربه در شما برو برای اذربایجان و اسراعیل بجنگ و حرف از مذهب نزن که الهام علفی خوب شیعیان رو بایکوت کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس