کد خبر 1118379
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره فعالیت‌های قطب زاده نوشت: صادق قطب‌زاده در 24 شهریور 1361 به جرم توطئه برای براندازی نظام اعدام شد. حاج احمد قدیریان (معاون وقت اجرایی دادستان انقلاب) در بخشی از خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده است می‌گوید: در بررسی‌ها پیرامون اقدامات گروه قطب‌زاده، ابتدا متوجه شدیم در کوچه‌ نزدیک بیت امام خمینی(ره) ساختمانی مشغول بناست که با هدایت این افراد به منظور نفوذ در بیت امام ساخته می‌شود.

در کنترل و مراقبت از این ساختمان متوجه شدیم که چندین کیسه مواد منفجره در داخل کیسه‌های سیمان به این ساختمان برده شده است. این مواد منفجره قرار بود در این ساختمان جاسازی و در زمان مورد نظر منفجر شود. و اگر این انفجار انجام گرفته بود، بیت حضرت امام خمینی(ره) تخریب و آثاری از بیت باقی نمی‌ماند؛ بنابراین کارِ ساخت و ساز در این ساختمان تعطیل و مـواد منفجره ضبط و بر پرونده‌ جنایات این گروه اضافه شد. با انجام تحقیقات گسترده معلوم شد که کسی غیر از قطب‌زاده در این ماجرا متهم نیست.

البته در آن روزها توطئه‌ گروهک‌ها و ناآرامی‌هایی که آنان به وجود می‌آوردند و کارهای روزمره‌ دادستانی به قدری زیاد بود که نتوانستیم آن‌گونه که باید عقبه‌ این توطئه را به طور کامل شناسایی کنیم. هرچند مشخص بود که متهمِ این توطئه جبهه‌ ملی و نهضت آزادی و عوامل آن‌ها بودند. قطب‌زاده پس از بازجویی‌های متداول به عمل خود اعتراف کرد و با حکم دادگاه انقلاب به سزای عمل خودش رسید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس