پروانه سلحشوری

"از تبلیغ برای روحانی تا پادویی برای فتنه اقتصادی"؛ پروانه سلحشوری که روزگاری برای آقای روحانی تبلیغ و سخنرانی می‌کرد اما امروز از بی‌اهمیتی انتخابات حرف می‌زند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

مأموریت موفق تاجزاده و حجاریان در اقتصاد و انتخابات!

سپهر سیاست ایران مدتیست که با ۲ کارویژه اصلی مواجه شده است: "گرانی و کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات مجلس یازدهم. "

۲ مفهومی که اگرچه از جانب عده‌ای به هم ربط داده شده و نتیجه طبیعی برخی رخدادها انگاشته می‌شوند اما اندکی تدقیق در آنها نشان می‌دهد که مردم ایران عملا با دو پروژه از پیش طراحی شده مواجه‌اند!

دو پروژه‌ای که اولی با سیاه‌نمایی از وضع موجود کشور و دادن آدرس غلط مذاکره، یک گزینه ناکارآمد را در دامن رأی مردم گذاشت تا بدین وسیله مشکلات اقتصادی را ایجاد کند و دومی نیز با رفتار ضد دموکراسی "تحریم انتخابات"؛ کسانی از مردم را به عدم حضور در انتخابات تشویق کرد.

جالب آنکه مشکلات اقتصادی همواره بوده‌اند و حتی در مقاطعی در کشور با کمبود کالا هم مواجه بوده‌ایم اما کاهش مشارکت انتخاباتی هرگز رخ نداده بود.

*۲ راهبرد اشاره شده که تماما دستپخت ارکان هسته سخت اصلاحات هستند در طول ۸ سال گذشته با شدّت هرچه‌تمامتر پیگیری شدند.

امثال تاجزاده و حجاریان و... در ستادی که خودشان آنرا "هسته سخت اصلاحات" می‌نامند با وجود اینکه می‌دانستند اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است و با اینکه بهتر از هرکسی واقف بودند که مشکلات اقتصادی و تورّم در همه جای دنیا وجود دارد و ایران هم نمرات خوبی در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی دارد اما با پروپاگاندای سیاه‌نما و اصرار بر گزاره‌هایی مثل گرسنه بودن مردم ایران و "و ما ادریک مالتحریم" که اولی را تاجزاده و دومی را حجاریان طی سال‌های گذشته بیان کردند؛ فضای کشور را به سمت بزرگنمایی از تحریم‌ها بردند در حالی که خود اذعان داشتند تحریم ابزار روانی دشمن است!

جالب است که آنها گزینه‌ای را با یاری ۲ دوره‌ای خود به ساختمان پاستور فرستادند که می‌دانستند او اهل "نظارت بر قیمت‌ها" نیست و این اعتقاد البته با حضور اصلاح‌طلبان ستادی در دولت نیز تقویت خواهد شد.

و امروز کار به جایی رسیده است که یک گرانی بیقاعده در بازار ایران حکمفرما شده که از هیچ قاعده تورمی، دلاری، تحریمی و بازاری پیروی نمی‌کند و جالب آنکه سخنگوی اصلاح‌طلب دولت هم تأکید دارد که کارویژه اصلی دولت نه نظارت بر قیمت‌ها که مبارزه با تحریم‌هاست! [۱]

و این تاجزاده است که پیش از ربیعی گفته بود: اغتشاشات آبان با خشونت بیشتر تکرار می‌شود...[۲]

بحث تحریم انتخابات نیز در رفتار اصلاح‌طلبان، در تأکید حجاریان بر مشارکت مشروط و در بیانیه شورایعالی اصلاح‌طلبان مبنی بر عدم معرفی کاندیدا در انتخابات مجلس یازدهم نیز کاملا هویداست.

هویدا بودنی که البته در ابتدای امر توسط اصلاح‌طلبان ستادی انکار می‌شد تا در کمند انتقادات قرار نگیرند. [۳] و البته همین انکارها نیز موجب شد که این پروژه آنطور که باید توسط برخی خواص کشور رصد نشود و در تریبون‌های عمومی هم مورد شماتت قرار نگیرد.

چپ‌های ستادی آنطور که از قرائن پیداست و با توجه به بیانیه اخیر موسوی خوئینی‌ها قصد دارند همین رفتار تحریمی را برای انتخابات ۱۴۰۰ نیز تکرار کنند.

تکراری که البته از سوی دیگر دل به مشکلات اقتصادی موجود بسته تا بصورت گازانبری به نظام اسلامی حمله کند و اغتشاشات "فتنه اقتصادی" را کلید بزند.

آنچه که گفتیم البته بر گام سوم طراحی‌های تاجزاده و حجاریان نیز دلالت دارد و آن "فتنه اقتصادی" است.

فتنه‌ای که به زعم امثال تاجزاده، هیمه آن با توجه به مشکلات اقتصادی و مشروعیت زدایی از نظام بواسطه عدم حضور کسانی از مردم در انتخابات گردآوری شده و نیاز به یک جرقه دارد تا یکی از خشن‌ترین اغتشاشات را پس از آبان ۹۸ کلید بزند.

اغتشاشاتی که برخی اعوان و انصار تاجزاده به خونین بودن آن اذعان کرده‌اند [۴] و سعید حجاریان نیز از محتمل بودن آن در ایام انتخابات ۱۴۰۰ سخن گفته است. [۵]

ما البته در مجموعه وبلاگ مشرق، کراراً و مدت‌ها قبل از اغتشاشات دیماه ۹۶ و آبان ۹۸، ضمن صحبت درباره این پروژه خونبار و ابعاد آن؛ پیرامون راه‌های مقابله با فتنه اقتصادی و اینکه فرماندهان و راهبران این پروژه چه کسانی هستند و طرح آنها چگونه خنثی می‌شود، مباحثی را مطرح کرده‌ایم.

مباحثی که حکما شنیده نشد که در پیامد آن شاهد بودیم فرمان آماده باش مقام معظم رهبری به تمام نیروهای مسلح برای مقابله با فتنه که چند روز قبل از آبان ۹۸ در دانشگاه افسری ایراد شد نیز شنیده نشد و پژواک نیافت. [۶]

***

پروانه سلحشوری که روزگاری برای روحانی تبلیغ می‌کرد اما امروز از بی‌اهمیتی انتخابات می‌گوید!

از تبلیغ برای روحانی تا پادویی برای تحریم انتخابات و فتنه اقتصادی

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس دهم و از حامیان رئیس‌جمهور روحانی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه آرمان ملی اظهار کرده است:

"امروز برای مردم فرقی نمی‌کند که در انتخابات حضور پیدا کنند یا نه؟ و جریان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز مثل انتخابات مجلس از این رو که در زندگی آنها اهمیت در حد انتظار را ندارد و برایشان بی‌اهمیت است."[۷]

*قبل از سلحشوری، یک فعال چپ دیگر هم در اظهاراتی گفته بود: "مردم احساس می‌کنند کم‌کم انتخابات تغییر وضعیت داده به همین دلیل این ذهنیت را دارند که صندوق رای دیگر به نفع مردم نیست! "[۸]

در این میانه البته کسانی از نخبگان سیاسی باید در این معنا اندیشه کنند که چرا جریان چپ که در بحث دموکراسی مدعای "أنا ربکم الاعلی" داشت اما امروز از بی‌خاصیتی صندوق رأی و بی‌اهمیت بودن انتخابات حرف می‌زند و البته گزاره ذهنی خود را نیز چرا به مردم ربط می‌دهد؟

باید دانست که چپ‌ها از آنجا که تصمیم به ایجاد فتنه اقتصادی گرفته‌اند؛ هم‌اکنون نیاز به مشروعیت‌زدایی از نظام اسلامی دارند و در این راه قرار است عدم حضور کسانی از مردم در انتخابات بهانه آنها را فراهم بیاورد!

و در وجه دیگر ماجرا هم مشکلات اقتصادی دستکند خودِ اصلاح‌طلبان هستند که قرار است نقش لبه دوم قیچی را در جریان فتنه اقتصادی ایفا کنند.

از همین روست که شاهدیم جریان اصلاحات پروژه تحریم انتخابات را در جریان انتخابات مجلس یازدهم به پیش برد و با توجه به اینکه هم‌اکنون اجرای این پروژه را موفق ارزیابی می‌کند؛ تصمیم به اجرای فاز دوم آن در انتخابات ۱۴۰۰ گرفته است.

انتخاباتی در سال آینده که سعید حجاریان بعنوان تئوریسین تحریم انتخابات، نوید بروز اغتشاش در آنرا نیز داده است. [۹]

فلذا اکنون بهتر مشخص می‌شود که چپ‌های ستادی چرا قید انتخابات را زده‌اند و بی‌هیچ خجالتی از بی‌خاصیت بودن صندوق رأی می‌گویند...

صندوق رأیی که همانطور که دولت اعتدال از آن بیرون آمد؛ می‌تواند به وسیله رأی خوب، یک دولت کارآمد و معتقد به مدیریت جهادی را نیز به مردم تحویل دهد.

گفتنیست، سلحشوری از کسانی است که در ایام انتخابات ریاست جمهوری، برای آقای روحانی تبلیغ و سخنرانی می‌کرد. [۱۰]

***

اصلاح‌طلبانی که پشت نعلین کروبی را می‌بوسند!

عبدالواحد موسوی لاری، از فعالان اصلاح‌طلب، در گفت‌وگویی که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، اظهار کرده است:

"آقای روحانی کارهای خوبی انجام داده است. ‌این کارهای خوب را موانع بیرونی نگذاشته به نتیجه خوبی برسد. ضعف‌ها و ناتوانی‌هایی هم وجود داشته است و من نمی‌خواهم اینها را نادیده بگیرم. ولی می‌خواهم بگویم این‌همانی بین این دولت و اصلاح طلبان وجود ندارد.  اصلاح طلبان در یک شرایط خاص بنا به مصالحی از این دولت حمایت کردند و حمایت آنان مستمر بوده و الان هم هست. اما اصولگرایان بعد از اینکه تشت رسوایی احمدی نژاد افتاد، گفتند او منحرف است. ‌روزی قبای امام زمان برتنش می‌کردند و در مجلس دکمه‌های کتش را می‌بوسیدند و روزی هم وی را منحرف دانستند. ما چنین کاری نمی‌خواهیم بکنیم و نمی‌کنیم چون اصولا روحانی را با احمدی نژاد قابل قیاس نمی‌دانیم. "[۱۱]

*مسئله قابل توجهی که در ژنتیک اصولگرایی وجود دارد آنست که اصولگرایان و جریان انقلابی کشور هرگز قائل به تحمل هیچ مفسد یا منحرفی در اردوگاه خود نیستند و به محض اثبات و اطلاع، او را نفی و طرد می‌کنند.

اما این ژن در اردوگاه اصلاحات و در میان چپ‌ها هیچ ظهور و بروزی ندارد فلذاست که شاهدیم اردوگاه چپ ایرانی عملا به ملغمه‌ای از برانداز تا اپوزسیون داخلی، منتقد، مفسد، فتنه‌گر، آتئیست، آخوند منورالفکر و... تبدیل شده است.

و جالب آنکه آقایان هم هیچ خجالتی از این تلوّن سیاسی ندارند و بلکه آنرا عامل افتخار هم می‌دانند!

در واقع آنها فکر می‌کنند افتخار اینست که ۱۰ سال پس از فتنه دامنگیر سال ۸۸ همچنان مشغول بوسیدن پشت نعلین کسی مثل کروبی هستند و یا به عصای میرحسین موسوی و عبای خاتمی دخیل می‌بندند!

ولی واقع اینست که عامل افتخار چیزی مثل طرد احمدی‌نژاد از سوی اصولگرایان است.

و رأی عقلانیت و منطق هم در این میان کاملا محرز است.

پر واضح است که سخنانی مثل آنچه که موسوی لاری بر زبان رانده است زودا که موجب بصیرت بیشتر مردم و طرد احیا کنندگان فساد و براندازی از فراروی کشور ایران خواهد شد.

***

۱_ mshrgh.ir/۱۱۲۱۴۲۴

۲_ mshrgh.ir/۱۰۱۸۱۱۴

۳_ mshrgh.ir/۱۰۳۵۱۵۸

۴_ mshrgh.ir/۱۰۸۰۸۳۶

۵_ mshrgh.ir/۱۱۱۹۴۴۲

۶_ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=۴۳۸۶۶

۷_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/۲۹۸۰۷۲

۸_ mshrgh.ir/۱۱۲۲۵۵۳

۹_ mshrgh.ir/۱۱۱۹۴۴۲

۱۰_ mshrgh.ir/۸۹۱۱۳۱

۱۱_ https://etemadonline.com/content/۴۳۵۶۳۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    27 3
    مشرق تنفر جامعه از این آدمهای مفت خور بی مقدار خیلی زیاد است کسی برای اینها تره خورد نمی کند
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      18 5
      سرطان افسادات اصلاحات در همه چیز مطالب....
    • وطن پرست DE ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      5 6
      دقیقا. درحال حاظر اینها در زباله دان ملت قراردارند و فقط مشرق هست که هرازگاهی میاردشون بیرون. ای کاش اون قدری که صرفه برجسته سازی این افراد می کنن، صرف تریبون دادن به گفتمان مطالبه گر می کردند. پست های تاجزاده که بارها بازداشت شده بارها از مشرق پخش شده اما هیچ وقت پست های رایفی پور رو منتشر نکردند.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      13 0
      متأسفانه این اراذل روی تحریک و فریب افکار عمومی با بازوهای فرهنگی و اجتماعی خود مثل کانالهای طنز تلگرامی و صفحات سلبریتی های وقیح و بی سواد اینستاگرامی بسیار حساب باز کردند
  • سید IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    14 7
    بی تقوایی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی خردی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی وطنی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی وجدانی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی تدبیری = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی بصیرتی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ پس به چه درد این مردم می خورند؟! آیا نه این که عدم شان به ز وجود!!!!
  • امیررضا IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    17 5
    خوب یکی نیست از این افسادطلبها بپرسه این بی اعتمادی مردم و بی اهمیت بودن به انتخابات تقصیر کیه؟ کی این وضع را درست کرده؟ وقیح، پررو و مثل قوم بنی اسرائیل هستند
    • علی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      6 11
      این بی اعتمادی به انتخابات را دولت پنهان بوجود اورده که در عمل بیش از دو دهه است که در مقابل رای مردم و تعامل درست با دنیا مقاومت میکند و کشور را به خاک سیاه نشانده
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      11 7
      به 08:49 ــــ احتمالاً منظورت از تعامل با دنیا تعامل با آمریکا و اسرائیل و انگلیس که نیست!؟ وگرنه در بهائی نبودنت شک می کنیم!!!
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      10 5
      به 08:49 ـــ احنمالاً منظورت از تعامل با دنیا که تعامل با آمریکا و اسرائیل و انگلیس نیست!؟ وگرنه در بهائی نبودنت تردید است!!
  • محمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    9 2
    بخدا عکسهای این سه نفر از اراذل اوباش فتنه گر رو روی تیتر روزنامه دیدم یادم فیلم سه کله پوک افتادم.
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      1 0
      حالا فعلا که سه کله پوک زدن اقتصاد و انتخابات رو ترکوندن. یه جای ناسزا گفتن برو یه کم درباره کاراشون فکر کن!
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    13 6
    خداوند رحم کند به هر کشوری که تاج زاده و علوی تبار و حجاریان بخواهند در آن تصمیم گیر باشند انوقت ان کشور میشود ..... . واقعا ادم دلش به این بدیخت ها میسوزد که نمی فهمند این انقلاب مال امام خمینی ره است مال دویست هزار شهید است اگر لازم باشد دویست ملیون شهید هم به پایش هدیه میشود انوقت این اشغال ها قدمی برای این انقلاب بر نداشته اند و میخواهند صاحب این کشور و انقلاب شوند واقعا سه کله پوک هستند.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    9 2
    اصلاح طلبان سیاستمداران ورشکسته هستند مثل تاجری که به هر دلیلی شکست خورده
  • US ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    5 5
    اصلاح طلبان بخاطر بى شعورى حرفهايى ميزنند كه فردا ى روز شرمندگى بيشر انها را سبب خواهد شد غير ممكن است كه درانتخابات شركت نكنند مجبور خواهند شدمردم را براى شركت درانتخابات تشويق كنند وبراى كانديد كمتر ابرو باخته اى مثل خودتان كه توسط كدخداتعيين ميشود تبليغ هم بكنيد ارباب به موقع درجهت اهداف خود شمارا به رقص درخواهد اورد واجازه نمى دهد درخانه عافيت خواهانه بنشينيد
  • قاسم IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    5 2
    بخدا دیگه حالمون از این اراذل واوباش بظاهر دلسوز بهم میخوره
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    کروبی یادش رفته کرباسچی که رییس ستادش بود رای بهش هم نداد این جماعت چقدر پست و رذل هستند
  • کسری IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 2
    دوستان. از خوردن غذای های مضر جلوگیری کنید جون منجر به اصلاح میشه
  • US ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 5
    اینها را می شناسید ؟ سعید حراجیان مصطفی تیغ زاده
  • GB ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    6 0
    "اصلاح‌طلبانی که پشت نعلین کروبی را می‌بوسند!" صرفنظر از اینکه با متن یادداشت موافق باشم یا نباشم.صرف نظر از اینکه با اصول گرایان موافق باشم یا نباشم. از عنوان یاداشت خوشم آمد . عنوان :"اصلاح‌طلبانی که پشت نعلین کروبی را می‌بوسند!"
  • DE ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 0
    اصلاح‌طلبانی که از پشت نعلین کروبی را می‌بوسند. البته فقط کروبی در حصر براشون ارزش داره چون این بهترین بهانه برای کوبیدن انقلاب و نوکری امریکای دمکراتیک!! است .یادمان نمیرود آنوقتی که اصلاحات در اوج مه بوبیت! بود تعداد آراء کروبی از تعداد آراء باطله کمتربود.به عبارتی در این مسابقه نفسگیر کروبی اول دوم شد و آراء باطله دوم اول شد.
  • عطاالله IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 0
    این افساد طلبان هر جایی رو که دستشون برسه می بوسند این چیز جدیدی نیست.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    3 0
    عده ای ضد انقلاب در داخل نظام دنبال این هستند که با گرسنگی دادن به مردم اهداف براندازانه را پیگیری کنند و کشور را دست دشمن تحویل دهند.
  • مرصاد IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 0
    اصلاح طلبان ؛ پیاده نظام دشمن در داخل !!
  • علی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    همه، همه ازاین مفسدان اصلاح طلب افسادطلب فریبکار خیانتکاربه مردم ووطن واسلام متنفرند همه شان راباید اعدام کرد. اول خاتمی وموسوی وکروبی وروحانی و حجاریان ودارو دسته شان.
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 0
    هر سری از اصلاحات میخونم فقط خونم به جوش میاد و عصابیتر میشم که این منافق جماعت چقدر کثیف و بزدل و حرام... هستند... از اون طرف چقدر طلبکار و لاشه خور و لجن پراکن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس