رئیس جمهور ونزوئلا نیکلاس مادورو

رئیس‌جمهور ونزوئلا از کار بر روی یک طرح قانونی جدید برای مقابله با تأثیر تحریم‌های آمریکا بر بخش‌های اقتصادی کشورش خبر داده است.

به گزارش مشرق، «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا از کار بر روی یک طرح قانونی جدید برای مقابله با تأثیر تحریم‌های آمریکا بر بخش‌های اقتصادی کشورش خبر داد. 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، مادورو با انتشار پیامی در توئیتر با اعلام این خبر نوشت:‌ «ما در حال کار بر روی یک قانون ضد تحریم هستیم... این [طرح قانونی] بر اساس قانون اساسی است که علیه تحریم‌های جنایی آمریکا در نظر گرفته شده است. ما [طرح] این قانون را روز سه‌شنبه به مجمع ملی ارائه خواهیم کرد.» 

بیشتر بخوانید:

مشکل آمریکا با ایران و ونزوئلا مقاومت است

طبق گفته مادورو یک نظرسنجی جدید انجام خواهد شد تا مشخص شود بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور چه آسیب‌هایی را به دلیل تحریم‌های آمریکا متحمل شده‌اند.  

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین توضیح داد که قانون جدید شامل تدابیری خواهد بود که تأثیرات منفی اقتصادی، مالی و اجتماعی تحریم‌های آمریکا را کاهش خواهد داد. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته، پنج مقام دیگر ونزوئلا را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

بنا به ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، این افراد از اعضای شورای ملی ونزوئلا بوده و به تضعیف دموکراسی در این کشور آمریکای لاتین پرداخته‌اند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که جامعه جهانی باید به اعمال فشار علیه مادورو ادامه دهند.

واشنگتن در ماه‌های اخیر، کارزار تحریم‌های خود علیه ایران و ونزوئلا را تشدید کرده است و به دنبال وادار کردن ایران به مذاکره مجدد با آمریکا و موافقت با توافق مورد پسند واشنگتن است اما مقام‌های ایران بارها تأکید کرده‌اند که به هیچ عنوان با آمریکا وارد مذاکره نخواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 1
    خودشم فهمید چی گفت...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس