کد خبر 1120563
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
حاج قاسم سلیمانی نمایه

اندیشکده معاند CEP با ایجاد پروفایلی در مورد دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء، وی را خون‌خواه شهید سلیمانی و دشمن علنی ایالات‌متحده معرفی کرد.

 به گزارش مشرق،  اندیشکده امریکایی موسوم به "پروژه ضد افراط‌گرایی" (CEP) که در زمره اندیشکده‌های معاند و ضد محور مقاومت شناخته می‌شود؛ طی گزارشی به معرفی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء پرداخته است.

 وب‌سایت CEP با ایجاد پروفایلی در مورد شیخ «اکرم الکعبی»، وی را چنین معرفی کرده است: دبیرکل جنبش نُجَباء از نزدیکترین چهره‌های عراقی به ایران و حزب‌الله لبنان است که نیروهای تابع خود را به کمک سوریه و همچنین خط مقدم نبرد علیه داعش فرستاد.

به‌ نوشته پایگاه اینترنتی "پروژه ضد افراط‌گرایی"، تصاویری از دبیرکل نُجَباء در کنار سیدحسن نصرالله و ژنرال قاسم سلیمانی منتشر شده که نشان‌دهنده ارتباط صمیمانه وی با حزب‌الله و سپاه پاسداران است. اکنون نُجَباء در محافظت از خط تأمین تهران ـ دمشق به ایران کمک می‌کند و همزمان، "تیپ آزادسازی جولان" را در مرز اسرائیل تشکیل داده است.

 گزارش مزبور خاطرنشان می‌سازد: الکعبی یکی از فرماندهان قدیمی "جیش المهدی" است که بعد از سال ۲۰۰۳ تحت آموزش‌های حزب‌الله لبنان، حملات متعددی را علیه نظامیان امریکایی سازمان‌دهی و هدایت کرد. وی در زمینه تأمین مالی و تجهیز تسلیحاتی گروه‌های ضدامریکایی در عراق نیز فعال بوده و به همین دلیل نامش در فهرست تحریم‌های ضدتروریسم واشنگتن قرار گرفته است.

 این اندیشکده غربی با اشاره به تخصص حجت‌الاسلام والمسلمین اکرم الکعبی در حوزه دینی و مطالعات اسلامی، افزوده است: او و افرادش به دکترین ولایت‌فقیه باور داشته و به تبعیت از آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای، معتقدند که تمامی ابعاد حکومت باید دینی باشد.

 در بخش پایانی گزارش فوق، آمده است: شیخ اکرم الکعبی دشمن علنی امریکاست و با وجود چالشی مانند داعش، همواره امریکا را به‌عنوان دشمن شماره یک معرفی کرده، داعش و امریکا را "دو روی یک سکه" می‌خواند. او پس از کشته شدن ژنرال سلیمانی، وعده داده است که انتقامی سخت و سنجیده در انتظار نیروهای امریکایی خواهد بود.

 گفتنی است، اندیشکده CEP با ظاهری چندملیتی فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن نیویورک و دیگر دفاتر اصلی آن در لندن و برلین مستقر است. همچنین سابقه همکاری با سیاستمداران کهنه‌کار و دیپلمات‌های ارشد آمریکایی در کارنامه اندیشکده به چشم می‌خورد.

 مدیرعامل، رئیس و مدیر اجرایی CEP هر سه برای مدتی در کاخ‌سفید و وزارت‌خارجه آمریکا مأمور به خدمت بوده‌اند و علی‌رغم ادعای استقلال، همچنان با نهادهای دولتی و چهره‌های سیاسی تندرو در ارتباط می‌باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    22 13
    سلام و درود و تحیات بینهایت خدایی و الهی بر نیروهای مسلحمان و ننگها و نفرینها و لعنتهای بیشمار و بیکران الهی بر دولتهای غربگرا و غربپرست اینها دعاهایی است که استجابتشان از ناحیه خداییها تضمین شده میباشد............
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    11 1
    به خاطر این حماقت نسل کثیف ترامپ باید از روی زمین محو بشه.
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    14 1
    آقای شیخ اکرم الکعبی در دیدار با خانواده شهید سرافرازمان سردار حاج قاسم عزیز دلها فرمودند که قول میدهیم انتقام سختی از جنایتکاران و قاتلان و هر آنکه در این جنایت نفرت انگیز نقش داشته خواهند گرفت . خدا به ایشان و همه همراهان و هم نظران صامد خود سلامتی و طول عمر و عزت فراوان عطا نماید . این برادران همیشه در کنار دیگر بزرگواران حاضر در محور مقاومت از جمله آیت الله سید حسن نصرالله عزیز و عبدالملک بدرالدین گرامی برای ما عزیز . مایه افتخار . و امید هستند . کلهم حفظهم الله . انشاالله . توفیقشان آرزومندیم
  • صالح IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 0
    خون خواه حاجی اول 80میلیون ایرانی باغیرت و باتعصب هستند واون تعداد اندک وطن فروش چه در تاریکی شب در ایران توسوراخ هستند و اون طرف اب هستند بویژه زیرسایه امریکاه که مثل گاوشیرده اینارو میدوشه باید بترسن حتی کوچکترین نظری در مورد حاج قاسم مقدس به اون زبون کثیف ووطن فروششان بیاورند حتما مهره سوخته خواهند شد هم خودشان هم اطرافیان وابسته به انان هرایرانی باغیرت که زودتر به این فیض برسد چه لذتی و آخرتی دارد خدایا توفیق و لیاقت به ما داده وارزوی مارو برآورده کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس