کد خبر 1120421
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
پرچم روسیه نمایه

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد تلاش برای حفظ برجام ادامه دارد و آمریکا نمی‌تواند از جانب شورای امنیت سازمان ملل سخن بگوید.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در واکنش به تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد، تلاش برای حفظ برجام ادامه خواهد یافت.

این وزارتخانه افزود، قطعنامه ۲۲۳۱ همچنان برقرار و موثر است و واشنگتن حق ندارد از جانب شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن بگوید.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز با انتقاد از این اقدام آمریکا، گفته است: «دردناک است که شاهد این باشیم که کشوری به این بزرگی، بدین شکل به خودش توهین می‌کند و لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت مخالفت می‌کند».

بیشتر بخوانید

گوترش: درباره تحریم‌های ایران اقدامی نمی‌کن

نمایندگی فرانسه در سازمان ملل نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحریم‌های بین‌المللی بر ایران همچنان لغو شده باقی می‌مانند و تهران نیز باید پاسخگو باشد تا زمانی که به الزاماتش عمل کند».

شنبه شب «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای مدعی شد با توسل به مکانیسم موسوم به «اسنپ‌بک»، عملاََ تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، اکنون دوباره اجرایی شدند.

ساز و کار موسوم به بازگشت خودکار تحریم‌ها که با نام‌های دیگری مثل «مکانیسم ماشه» یا «اسنپ‌بک» نیز شناخته می‌شود به دنبال احیای تمامی قطعنامه‌های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ تعلیق شده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرهاد پناهی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    دیگر یک قطبی معنا ندارد.فقط رای شورای امنیت اهمیت دارد
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 1
    این فرانسه هر جوری بیفته چهار چنگولی هست که روی زمین قرار میگیره . کمتر بغل یا پشتش بخاک برسه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس