واکنش روسیه به ادعای بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد به ادعای وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق،  معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد به ادعای وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران واکنش نشان داد.

«دیمیتری پولیانسکی» در صفحه توئیتر خود نوشت: به نظر می آید ایالات متحده با تحمیل اراده خودخواهانه خود بر دیگران، بر تضعیف قوانین بین‌المللی اصرار دارد. آیا «نظم بین‌الملل قاعده‌محوری» که همکاران آمریکایی‌مان شدیداً از آن حمایت می‌کنند این است و در آن جمعی محدود از کشورها قواعد را تعیین می‌کنند.

وی افزود: اینکه می‌بینیم یک کشور بزرگ اینگونه خود را تحقیر می‌کند و با هذیان‌گویی لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل مخالفت می‌کند، بسیار دردآور است.

پولیانسکی در عین حال تاکید کرد: سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه گذشته به صراحت اعلام کردند که ادعای ایالات متحده درباره فعال شدن مکانیسم ماشه غیرقانونی است. آیا واشنگتن نمی شنود؟

بیشتر بخوانید

مسکو: از نظر حقوق بین‌الملل، تحریم بلاروس غیرقانونی است

گفتنی است که وزیر خارجه آمریکا بامداد یکشنبه مدعی شد که تمام تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران از جمله تحریم‌های تسلیحاتی از سرگرفته شده است.

بر اساس این گزارش، «مایک پمپئو» در اقدامی یکجانبه و با صدور بیانیه ای مدعی شد که تقریباً و عملاً تمام تحریم‌های سازمان ملل از جمله تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران احیا شده است.

پمپئو ادعا کرد: تحریم‌ها متعاقب فرایند اسنپ‌بک ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، بازگشته‌اند. آمریکا در تاریخ بیستم آگوست، به رئیس شورای امنیت درباره بی توجهی ایران به تعهدات برجامی خود اطلاع داد.

پمئئو در ادامه ادعاهای خود افزود: برای اعمال تحریم‌ها درنگ نمی‌کنیم و از تمام اعضای سازمان ملل انتظار داریم که به صورت کامل به تعهدات خود در قالب تحریم‌های بازگشته، عمل کنند.

این بیانیه می‌افزاید: آمریکا از تمام اعضای سازمان ملل انتظار دارد که به صورت کامل به تعهدات خود برای اجرای این اقدامات پایبند باشند. این علاوه بر محدودیت تسلیحاتی، محدودیت‌هایی همچون تعامل با ایران در فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی و بازفرآوری، ممنوعیت ساخت و آزمایش موشک‌های بالستیک توسط ایران و تحریم‌ها برای انتقال فناوری‌های مرتبط با هسته‌ای و موشکی به ایران را هم شامل می‌شود.

پمپئو همچنین به تهدید کشورهای جهان در صورت عدم اجرای این اقدام یکجانبه و غیرقانونی پرداخته و آورده است: اگر اعضای سازمان ملل تعهدات خود برای اجرای این تحریم‌ها را اجرا نکنند، ایالات متحده آماده است از اختیارات داخلی برای اعمال عواقبی بر آنها استفاده کند و مطمئن شود ایران از عوائد فعالیت‌های ممنوع‌شده توسط سازمان ملل، بهره‌ای نمی‌برد.

وی در ادامه ادعا کرد: به مدد بازگشت تحریم‌های سازمان ملل، ایران هم اکنون ملزم به تعلیق فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی، بازفرآوری و آب‌سنگین است. ما هرگز اجازه دستیابی نخستین کشور حامی تروریسم به مرگبارترین سلاح جهان را نمی‌دهیم.

این بیانیه همچنین از اقدامات بیشتر ایالات متحده در این خصوص خبر داده و می‌افزاید: ایالات متحده در روزهای آینده اقدامات بیشتری برای تقویت اجرای تحریم‌های سازمان ملل و همچنین پاسخگو کردن ناقضان آنها اعلام می‌کند. فشار حداکثری بر ایران تا زمانی که با ما جهت مهار کردن تهدیدات اشاعه و توقف آشوب‌پراکنی، به توافق برسد، ادامه دارد.

ادعای وزیر خارجه آمریکا در حالی است که تروئیکای اروپا روز گذشته بر تداوم تعلیق تحریم‌های ایران پس از تاریخ ۲۰ سپتامبر تاکید کردند.

سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کردند که به توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام پایبند هست و تعلیق تحریم‌های ایران پس از ۲۰ سپتامبر هم همچنان ادامه خواهد داشت.

این سه کشور اروپایی در عین حال هرگونه تصمیم یا اقدام برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فاقد وجاهت قانونی دانستند.

آمریکا مدعی احیای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از نیمه شب ۲۰ سپتامبر شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    1 0
    بالاخره خبر خوب علی برکت الله رونمایی شد
  • علی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    با ابن خبرهایی که شما از آمریکا و ایران پخش میکنید. آدم فکر میکنه تو آمریکا هست که شیر کیسه ای شده چهار هزار تومان کره و تخم مرغ گران شدن و پراید شده ۱۲۰ میلیون تومان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس