کد خبر 1118050
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
خبرویژه

روزنامه دولتی ایران می‌گوید مجلس برای مشکلات معیشتی هنوز کاری نکرده است.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه‌های خود نوشت:

این روزنامه ذیل تیتر «مجلس برای مشکلات معیشتی هنوز کاری نکرده است» نوشت: هفتم خردادماه امسال، یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز به‌کار کرد. مجلسی با اکثریت اصولگرایان که با شعار حل مشکلات معیشتی پا به بهارستان گذاشته بودند، حالا ۱۰۰ روزگی خود را هم رد کرده است. همان ۱۰۰ روزی که در ابتدای دولت اول روحانی همه منتظر گشایش در اوضاع کشور و به تعبیری معجزه بودند، حالا چه دستاوردی از سوی نمایندگان مجلس را به خود دیده است؟

نمایندگان دوره یازدهم کار نظارتی خود را با میزبانی از دولتمردان آغاز کردند. حضور محمدباقر نوبخت رئیس‌سازمان برنامه و بودجه، عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی و عادل آذر رئیس‌مرکز آمار برای اطلاع‌یافتن نمایندگان از اوضاع اقتصادی کشور، نخستین میهمانی دولتی‌ها در بهارستان بود و پس از آن نوبت به تعدادی از وزیران هم رسید. وزرای اقتصاد و دارایی، اطلاعات، راه و شهرسازی، نیرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور خارجه، جهاد کشاورزی، بهداشت، دفاع، کشور و تعاون و همچنین رئیس‌سازمان انرژی اتمی میهمانان بعدی بهارستان بودند تا تعاملی که وعده آن داده شده بود رنگ و بوی اجرایی به خود بگیرد؛ اما بدرقه بد محمدجواد ظریف و همچنین عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، راه را برای هرگونه تعامل ناهموار کرد.

این روزنامه می‌افزاید: برای حل مشکلات معیشتی مردم تنها اعداد و ارقام طرح‌ها بالا می‌رود و خبری از تصویب آنها و حتی در دستور قرار گرفتن‌شان هم نیست. ارسال ۲۰۰ طرح به هیئت‌رئیسه مجلس با موضوع اقتصاد و معیشت که از سوی احمد آبادی فراهانی اعلام شد، از اقدامات مجلسی است که ۳ ماه از آغاز به کار آن می‌گذرد. رکوردی که در این مجلس به ثبت رسیده است، چه اثری در زندگی مردم داشته است؟ آیا رفع مشکلات معیشتی که نمایندگان به دنبال آن بوده‌اند در گرو ارائه این طرح‌ها است؟

آن‌گونه که در میان نمایندگان هم مطرح است، این مجلس تاکنون کارنامه درخشانی نداشته است.

این فضاسازی روزنامه دولت در حالی است که مسئولیت حل مشکلات معیشتی اصالتاً برعهده دولت است و متأسفانه دولت در هفت سال سپری شده، به‌جای تسهیل معیشت مردم، با بی‌تدبیری‌های خود، این مشکلات را چند برابر کرد. اما جالب این است که روزنامه دولت به خود اجازه می‌دهد از مجلسی که 3 ماه است آغاز به کار کرده،‌ طلبکاری کند و به نحوی بنویسد که انگار در جایگاه منتقد نشسته و این نمایندگان مجلس جدید هستند که هفت سال است دولت را اداره می‌کنند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 0
    بدین ترتیب اصلاح طلبان تهوع آور ادعا دارند که قوه مقننه را چون نتوانستند در اختیار خود نگاه دارند، بنابراین مشکلات کشور هیچ ربطی به دولت ندارد! تا خالا می گفتند همه مشکلات مربوط به دولت احمدی نژاد است! اما ظاهراً اکنون یک بهانه تازه یافته اند! مشکلات کشور مربوط به مجلس جدید است!!
  • علی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 1
    ما کاری با هدف روزنامه دولت نداریم . ومعلوم است که امور اجرائی کشور دست دولت است و دولت باید برای همه مردم نه فقط برای هم فکرانش وهم حزبیهایش و فامیلهایش کار کند و وظیفه و تکلیفی که دارد را به نحو احسن انجام دهد که در این هفت سال نداده است.اما حرفهای این روزنام در باره این مجلس درست است چیزی که در این مملکت کم نداریم طرح است آنهم غالبا طرحهای نپخته و ناقص و خرج تراش برای مردم مملکت کار ملموس مجلس فعلی چه بوده؟ نظارت بدون برخورد چه فایده ای دارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس