کد خبر 1117936
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
گزارش| پشت‌پرده فتنه‌‌انگیزی‌های جدید در لبنان زیر پرچم آمریکا/جریان وابسته که ابزار بازی واشنگتن شده‌اند

تاکنون هیچ کس نمی‌دانست این جنگ‌ها به آواره شدن چند نفر انجامیده است و عموم آمریکایی‌ها فکر می‌کنند مبارزه با تروریسم آمریکا تنها در افغانستان، عراق و سوریه رخ داد.

به گزارش مشرق، محمد رستم پور فعال رسانه‌ای در خصوص واقعه ۱۱ سپتامبر در کانال تلگرامی خود نوشت:

 ۱۹ سال پس از یازده سپتامبر

 یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱، دو هواپیمای مسافربری خطوط هوایی آمریکا به برج‌های تجارت جهانی برخورد کردند و آمریکا با هدف تلافی از القاعده و اسامه بن لادن، جنگ علیه تروریسم را کلید زد. این جنگ‌ها همچنان ادامه دارد و براساس برآوردها تاکنون ۳۷ میلیون و به روایتی، ۴۹ میلیون انسان در کشورهای مختلف را  آواره کرده است.

 تاکنون هیچ کس نمی‌دانست این جنگ‌ها به آواره شدن چند نفر انجامیده است و عموم آمریکایی‌ها فکر می‌کنند مبارزه با تروریسم آمریکا تنها در افغانستان، عراق و سوریه رخ داده؛ در حالی که از زمان جورج بوش، 21 کشور دیگر مورد حمله آمریکا قرار گرفته‌اند.

نه وزارت خارجه آمریکا، نه پنتاگون و نه هیچ بخش دیگری از دولت ایالات متحده هیچ تحقیق و جستجویی در مورد این آوارگان انجام ندادند و تنها برخی پژوهشگران و سازمان‌های بین‌المللی مانند آژانس پناهندگان سازمان ملل، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، اطلاعاتی از آوارگان در کشورهای مختلف ارائه داده‌اند.

 آوارگی ۳۷ میلیون نفر برابر است با از بین بردن تقریباً تمامی ساکنان ایالت کالیفرنیا یا جمع ساکنین ایالت‌های تگزاس و ویرجینیا. این رقم به اندازه تمام جمعیت کاناداست. جنگ‌های ایالات متحده پس از یازدهم سپتامبر، جمعیت آوارگان و پناهندگان کشورهای مختلف را در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ از ۴۱ میلیون نفر تا ۷۹.۵ میلیون نفر افزایش داده است.

 برخی معتقدند این آمار به نوعی محافظه‌کارانه است و رقم افراد آواره و پناهندگانی که عمدتاً به کشورهای همسایه به ویژه ترکیه، اردن و لبنان فرار کرده‌اند؛ به مراتب بیشتر است. برای نمونه رقم اعلامی در مورد آوارگان سوری تنها مربوط به جمعیت پنج استان این کشور است و اگر رقم واقعی را بخواهیم استنتاج کنیم، به رقم فوق‌العاده بیشتری خواهیم رسید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    1 1
    درود بر اقای رستم پور..الحق که درست فرمودید..مرگ بر ترامپ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس