کد خبر 1119509
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی موسسه پژواک خرد معاصر درباره حادثه ۱۱ سپتامبر نوشت: ۱۹ سال از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ می گذرد که طی آن مرکز تجارت جهانی در «نیویورک» و ساختمان وزارت دفاع در «ویرجینا» مورد هدف قرار گرفت و انگشت اتهام به سمت تشکیلات «القاعده» نشانه گرفته شد.

 در اینجا آمارهایی در رابطه با شمار عاملان این عملیات انتحاری و حجم تلفات انسانی و مالی آن، ارائه می ­کنیم:

حادثه صبح ۱۱ سپتامبر به وقوع پیوست.

۱۹ تروریست با ربایش ۴ هواپیما دست به این عملیات زدند که ۳ هواپیما به هدف خورد و دیگری در ایالت «پنسلوانیا» سقوط کرد.

در پایان این روز ۲۹۷۷ کشته و هزاران نفر مجروح گشتند.

 «ایالات متحده»، انگشت اتهام را به سمت تشکیلات «القاعده» و «اسامه بن لادن» نشانه گرفت. نیروهای آمریکایی مدعی شدند که در نوامبر ۲۰۰۱ در «جلال­آباد» به نواری دست یافته ­اند که در آن «اسامه بن لادن» از طراحی این عملیات سخن می ­گوید.

 «جورج بوش» رئیس ­­جمهور وقت «آمریکا» با شعار «جنگ با تروریسم» از حمله نظامی این کشور خبر داد و از سردمداران جهان خواست در پاسخ به این حملات، با او همراهی کنند.

 این حوادث، تحولات بزرگی در سیاست «آمریکا» ایجاد کرد و زمینه حمله این کشور به «افغانستان» و «عراق» و سرنگون ­ساختن دولت «صدام حسین» را فراهم ساخت.

 تاکنون هنوز جلسات محاکمه عاملان طراحی این حملات که در سال ۲۰۰۳ دستگیر شدند، برگزار نشده است و نخستین جلسه محاکمه آنان در ژانویه ۲۰۲۱ یعنی ۲۰ سال پس از وقوع این حوادث، برگزار خواهد شد که در صورت محکومیت، محکوم به اعدام خواهند شد.

 این متهمان عبارتند از: «خالد شیخ محمد»، «ولید بن عطاس»، «رمزی بن الشیبه»، «عمار البلوشی» و «مصطفی الحوساوی» که به جنایات جنگی، تروریسم و کشتار ۳۰۰۰ نفر متهم هستند.

۵۰۰ هزار دلار برای طراحی این حملات هزینه شده است. حجم خسارات وارده به دو برج مرکز جهانی تجارت حدود ۶۰ میلیارد دلار برآورد می­ شود. همچنین هزینه بازسازی آن، ۸ میلیارد دلار تخمین زده می­ شود. بخش هواپیمایی نیز ۱.۴ میلیارد دلار خسارت داشته است.

 حدود ۹.۳ میلیارد دلار خسارت به افراد آسیب ­دیده از این حملات پرداخت شده است. ۱۵ میلیارد دلار نیز به عنوان کمکهای بلاعوض به شرکت­های هواپیمایی پرداخت شده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    3 0
    این اطلاعات قبلاً منتشر شده بود شما از علل این اقدام اطلاعات میدادید!!
  • حقدوست IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 0
    عملیات یازده سپتامبر ساختگی و بهانه ای بود برای حمله گسترده و تجزیه کشورهای بزرگ اسلامی منطقه و دولت ها و ایالت های کوچک دست نشانده و وابسته به امریکا و اسراییل ، تا انها بتوانند قدم و پل اصلی سلطه و حاکمیت به کل جهان را فتح کنند و کشورهای کوچک عربی که قرار نبود دیگر تجزیه شوند برای گرفتن امان نامه پادشاهیشان با تمام پول و امکانات و نیروی انسانی در این طرح بزرگ و گسترده همکاری کردند و داعش و چندین گروه تروریستی و فاسد ادمکش خود را وارد میدان کردند
  • ش. AE ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 0
    حقیقت این که سیاست چیز کثیفی هست حتی به قیمت کشتن ده هزار آمریکایی و سیاستمداران آمریکا میدونن چه غلطی کردن در 11 سپتامبر
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 0
    شما که همون دروغ های رژیم آمریکارو تکرار کردی. همه میدونن که همه ماجرا کار سازمان آدمکش CIA و کار خود رژیم جلاد آمریکا بود برای سلطه بر خاورمیانه و 400 میلیارد بشکه نفت عراق.
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 0
    بزرگترین حقیقت رو بازگو نکردی، عامل اصلی این حوادث رژیم تروریست آمریکا بود، بقیه مطالبش هم که حرفای تکراریه
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 0
    یازده سپتامبر یک عملیات خودزنی بود که بهانه آغاز جنگ و لشگرکشی به منطقه غرب آسیا فراهم شود. اینکه اجرا کنندگان عرب بودند یا نبودند ، مسلمان بودند یا نبودند یا وابسته به کدام کشور بودند ماهیت قضیه را عوض نمیکند. این جنگی که شروع کردند شروع نظم نوین جهانی برای آنها بود و البته که ما هم در مقابل نظم نوین جهانی آنها نظم مهدوی را پیاده خواهیم کرد. اللهم عجل کن لولیک الفرج
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 0
    شما دیگه چرا هرچی یانکیها میگن تکرار میکنین؟؟! واقعأ قبول کردین یازده سپتامبر کار این بدبخت ها بوده؟؟ نمیپرسین چرا هواپیمایی که به ساختمان وزارت دفاع خورد هیچ قطعه ای ازش پیدا نشد حتی موتوراش؟ و هزار چرای دیگه؟ هر بچه ای دیگه میدونه کار خود یانکی‌ها بوده برای حمله به خاورمیانه و هزارتا مصرف خارجی و داخلی دیگه. یه دوتا مقاله راجع به این مطالب بزارین.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 0
    بهتر بود ملیت این تروریستها و وابستگی سیاسی و اعتقادیشان را نیز ذکر میفرمودید، یمانیهای عزیز چند سال زیر آتش کور سعودیها از خانه و مدرسه و مراسم عزا و عروسی قرار دارند ولی در عین توانایی کامل هنوز به مراکز تحاری و مردم غیرنظامی کمترین آسیبی نرسانده اند.این است تفاوت تشیع علی،ع، با سلفیهای سعودی و وهابی و صهیونیستها و غربیهای وحشی و ملحد.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 0
    هزاران میلیارد دلار هزینه جنگ در عراق و افغانستان برای آمریکا در بر داشت_ در حالیکه یازده سپتامبر کار خود آمریکایها بود_ فقط هدفش طرح خاورمیانه جدید بود که بعدها در سال ۲۰۰۶ این اهداف معلوم شد و حزب الله هم اسرائیل را جر داد و بکلی تا قبل درگیرهای سوریه و عراق ( بابت داعش) کلا اهداف خاورمیانه جدید با سناریو آمریکا کم و کمرنگ تر شد_ الان طرح سازش عربی با اسرائیل اجرا میکند تا بعد ها بتواند با تشکیل یک ائتلاف منطقه ای به ایران حمله کند _ جواب ما ایرانیان به این سناریو سازان_هر حمله به ایران _متجاوز را پاره پاره میکنیم.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 0
    اللهم اشغل الظالمین باالظالمین چه خوب این دعاهای معصومین ع تعبیر شده میباشد
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    سیاست و بازی های سیاسی خیلی کثیفه این جریان کرونا هم ادامه بازی کثیف 11 سپتامبره خدا می داند بازی کثیف بعدی چه خواهد بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس